O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nove obaveze za pomorce: Oko 800.000 pomoraca morat će proći dodatne obuke kroz sljedećih 10 godina

Čelnici pomorske industrije i sindikati udružili su se na klimatskoj konferenciji COP27, koju je u Egiptu održao UN, te predstavili nove planove za obuku pomoraca kako bi ih pripremili za prijelaz na “zelene” izvore energije

Prema novom istraživanju koje je naručio UN-ov Maritime Just Transition Task Force, oko 800.000 pomoraca morat će proći dodatne obuke o novim gorivima i tehnologijama do sredine idućeg desetljeća. Mnogi su pomorci zabrinuti zbog sigurnosnih aspekata potencijalnih budućih goriva, poput amonijaka, piše Splash247.

Istraživanje DNV-a razmotrilo je tri scenarija zelene tranzicije. Scenarij po uzoru na IMO-ov cilj smanjenja emisija za 50 posto do 2050. zahtijevao bi da do sredine ovog stoljeća oko 300.000 pomoraca prođe obuku za rad s novim zelenim gorivima. Najambiciozniji plan potpune dekarbonizacije cijele industrije do 2050. zahtijevao bi dodatnu obuku za 450.000 pomoraca samo do kraja ovog desetljeća, te još najmanje 800.000 pomoraca do sredine 2030-ih, piše The Maritime Executive.

Zajednički akcijski plan sindikata i čelnika industrije oslanja se na ovo istraživanje kako bi predložio 10 koraka, počevši od najtežeg: postizanja dogovora o tome koliko i koliko brzo se pomorska industrija mora dekarbonizirati.

Plan također poziva na podizanje standarda osposobljavanja revizijom STCW-a te postavljanje zdravlja i sigurnosti kao prioriteta osposobljavanja, uspostavljanje nacionalnih savjetodavnih vijeća o potrebnim vještinama pomoraca, smanjenje odljeva pomoraca i podržavanje karijera pomoraca, uključujući prelazak na karijeru na kopnu kako digitalizacija uzima maha.

“Dobra vijest je da su pomorci spremni i voljni biti dio ove tranzicije. Ali, oni žele znati da su goriva kojima rukuju doista sigurna i da mi kao industrija imamo uspostavljene načine obuke za nadogradnju njihovih vještina”, rekao je Stephen Cotton, glavni tajnik ITF-a, prenosi Offshore energy.

Istraživanje o potrebi za obukom za dekarbonizaciju pomorske industrije je proveo DNV, a naručio ga je Maritime Just Transition Task Force, organizacija osnovana na COP26 u Glasgowu prošle godine. Istraživanje pokazuje da je potrebno što prije započeti obuku i usavršavanje, no obuku otežava činjenica da još nije poznato koja će goriva budućnosti biti dominantna.

Sanda Ojiambo, izvršna direktorica UN-ovog Global Compacta, rekla je da zahvaljujući ovom planu pomorstvo postaje prvi sektor koji ujedinjuje brodovlasnike, sindikate pomoraca i organizacije UN-a, ICS, ITF, IMO, ILO i UN Global Compact, kako bi zajedno raspravljali o pravednoj tranziciji.

“Postizanje sigurne dekarbonizacije mora biti naš prioritet. Moramo surađivati kako bismo zaštitili naše ljude, brodove i okoliš. Ovo istraživanje ukazuje na izazove i korake koje industrija može poduzeti kako bi podržala i zaštitila svoju radnu snagu”, rekao je Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritimea.

Čelnici pomorske industrije i sindikati udružili su se na klimatskoj konferenciji COP27, koju je u Egiptu održao UN, te predstavili nove planove za obuku pomoraca kako bi ih pripremili za prijelaz na “zelene” izvore energije

Prema novom istraživanju koje je naručio UN-ov Maritime Just Transition Task Force, oko 800.000 pomoraca morat će proći dodatne obuke o novim gorivima i tehnologijama do sredine idućeg desetljeća. Mnogi su pomorci zabrinuti zbog sigurnosnih aspekata potencijalnih budućih goriva, poput amonijaka, piše Splash247.

Istraživanje DNV-a razmotrilo je tri scenarija zelene tranzicije. Scenarij po uzoru na IMO-ov cilj smanjenja emisija za 50 posto do 2050. zahtijevao bi da do sredine ovog stoljeća oko 300.000 pomoraca prođe obuku za rad s novim zelenim gorivima. Najambiciozniji plan potpune dekarbonizacije cijele industrije do 2050. zahtijevao bi dodatnu obuku za 450.000 pomoraca samo do kraja ovog desetljeća, te još najmanje 800.000 pomoraca do sredine 2030-ih, piše The Maritime Executive.

Zajednički akcijski plan sindikata i čelnika industrije oslanja se na ovo istraživanje kako bi predložio 10 koraka, počevši od najtežeg: postizanja dogovora o tome koliko i koliko brzo se pomorska industrija mora dekarbonizirati.

Plan također poziva na podizanje standarda osposobljavanja revizijom STCW-a te postavljanje zdravlja i sigurnosti kao prioriteta osposobljavanja, uspostavljanje nacionalnih savjetodavnih vijeća o potrebnim vještinama pomoraca, smanjenje odljeva pomoraca i podržavanje karijera pomoraca, uključujući prelazak na karijeru na kopnu kako digitalizacija uzima maha.

“Dobra vijest je da su pomorci spremni i voljni biti dio ove tranzicije. Ali, oni žele znati da su goriva kojima rukuju doista sigurna i da mi kao industrija imamo uspostavljene načine obuke za nadogradnju njihovih vještina”, rekao je Stephen Cotton, glavni tajnik ITF-a, prenosi Offshore energy.

Istraživanje o potrebi za obukom za dekarbonizaciju pomorske industrije je proveo DNV, a naručio ga je Maritime Just Transition Task Force, organizacija osnovana na COP26 u Glasgowu prošle godine. Istraživanje pokazuje da je potrebno što prije započeti obuku i usavršavanje, no obuku otežava činjenica da još nije poznato koja će goriva budućnosti biti dominantna.

Sanda Ojiambo, izvršna direktorica UN-ovog Global Compacta, rekla je da zahvaljujući ovom planu pomorstvo postaje prvi sektor koji ujedinjuje brodovlasnike, sindikate pomoraca i organizacije UN-a, ICS, ITF, IMO, ILO i UN Global Compact, kako bi zajedno raspravljali o pravednoj tranziciji.

“Postizanje sigurne dekarbonizacije mora biti naš prioritet. Moramo surađivati kako bismo zaštitili naše ljude, brodove i okoliš. Ovo istraživanje ukazuje na izazove i korake koje industrija može poduzeti kako bi podržala i zaštitila svoju radnu snagu”, rekao je Knut Ørbeck-Nilssen, izvršni direktor DNV Maritimea.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video