O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Australske vlasti zadržale brod zbog kršenja ljudskih prava i prava radnika

Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA), nakon inspekcije Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF), zadržala je bulk carrier u australskoj luci Newcastle zbog kršenja ljudskih prava te prava radnika.

Inspektori ITF-a otkrili su novi slučaj kršenja prava radnika i ljudskih prava na bulk carrieru za prijevoz ugljena Costanza, koji se nalazi u australskoj luci Newcastle u Australiji. Naime, prema ITF-u, članovima posade Costanze uskraćeno je njihovo zakonsko pravo na odlazak s broda na kopno. Uz to, kompanija im duguje 75.000 dolara za plaće koje kasne preko tri mjeseca.

Ian Bray, ITF-ov koordinator u Australiji, potvrdio je da je brod zadržan na terminalu Kooragang 10, kojim upravlja kompanija za transport ugljena Newcastle Coal Infrastructure Group (NCIG), javlja Maritime Union of Australia.

Navedenih 75.000 dolara je manjak od 20% na puni iznos plaća kroz kolovoz, rujan i listopad za 21 člana posade. Prema ITF-u, brod također krši odredbe Konvencije o radu pomoraca, prema kojoj brodovlasnici članovima posade moraju dopustiti odlazak na obalu te olakšati smjenu posade.

Inspektor ITF-a Dan Crumlin, koji se ukrcao na Costanzu i razgovarao s posadom, objasnio je da su pandemijska ograničenja koja su u mnogim zemljama onemogućavala pomorcima odlazak na kopno tijekom pandemije u Australiji ukinuta prije gotovo tri mjeseca.

“Na tom brodu su ljudi koji nisu sišli s broda gotovo 11 mjeseci”, rekao je Crumlin.

“Informacije smo iznijeli AMSA-i, koja je odlučila zadržati Costanzu dok se ne isplate plaće. Istražujemo zašto su članovi posade Costanze bili uvjereni da je odlazak na kopno i dalje zabranjen u Newcastleu”, dodao je.

Ovaj slučaj kršenja prava na brodu u australskim vodama izašao je na vidjelo samo nekoliko tjedana nakon što su ITF i Australski institut objavili izvješće o uskraćivanju plaća pomorcima, što je nažalost raširena praksa u međunarodnom pomorskom prometu, posebno duž australske obale.

“ITF je upravo objavio izvješće Robbed At Sea, koje se bavi uskraćivanjem plaća pomorcima u australskim vodama. Nažalost, punih 30 godina nakon što je Peter Morris u Newcastleu objavio izvješće Ships of Shame, čini se da se nije puno toga promijenilo”, rekao je Bray.

Izvješće Robbed At Sea pokazalo je da su se pomorcima na brodovima u australskim vodama u posljednjih 10 godina u prosjeku uskratile plaće u iznosu od 65 milijuna dolara godišnje.

Bray ističe kako je tim od samo pet australskih inspektora na putu da samo ove godine pomorcima vrati 7 milijuna dolara neisplaćenih plaća u oko 550 inspekcija. Slučajevi su zabilježeni u nešto manje od desetine brodova koji posjećuju australske luke.

Bulk carrier Costanza ostat će u luci Newcastle dok članovi posade ne prime svoje zaslužene plaće te dok ih ne zamijeni nova posada za putovanje u japansku luku Hitachinaka.

Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA), nakon inspekcije Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF), zadržala je bulk carrier u australskoj luci Newcastle zbog kršenja ljudskih prava te prava radnika.

Inspektori ITF-a otkrili su novi slučaj kršenja prava radnika i ljudskih prava na bulk carrieru za prijevoz ugljena Costanza, koji se nalazi u australskoj luci Newcastle u Australiji. Naime, prema ITF-u, članovima posade Costanze uskraćeno je njihovo zakonsko pravo na odlazak s broda na kopno. Uz to, kompanija im duguje 75.000 dolara za plaće koje kasne preko tri mjeseca.

Ian Bray, ITF-ov koordinator u Australiji, potvrdio je da je brod zadržan na terminalu Kooragang 10, kojim upravlja kompanija za transport ugljena Newcastle Coal Infrastructure Group (NCIG), javlja Maritime Union of Australia.

Navedenih 75.000 dolara je manjak od 20% na puni iznos plaća kroz kolovoz, rujan i listopad za 21 člana posade. Prema ITF-u, brod također krši odredbe Konvencije o radu pomoraca, prema kojoj brodovlasnici članovima posade moraju dopustiti odlazak na obalu te olakšati smjenu posade.

Inspektor ITF-a Dan Crumlin, koji se ukrcao na Costanzu i razgovarao s posadom, objasnio je da su pandemijska ograničenja koja su u mnogim zemljama onemogućavala pomorcima odlazak na kopno tijekom pandemije u Australiji ukinuta prije gotovo tri mjeseca.

“Na tom brodu su ljudi koji nisu sišli s broda gotovo 11 mjeseci”, rekao je Crumlin.

“Informacije smo iznijeli AMSA-i, koja je odlučila zadržati Costanzu dok se ne isplate plaće. Istražujemo zašto su članovi posade Costanze bili uvjereni da je odlazak na kopno i dalje zabranjen u Newcastleu”, dodao je.

Ovaj slučaj kršenja prava na brodu u australskim vodama izašao je na vidjelo samo nekoliko tjedana nakon što su ITF i Australski institut objavili izvješće o uskraćivanju plaća pomorcima, što je nažalost raširena praksa u međunarodnom pomorskom prometu, posebno duž australske obale.

“ITF je upravo objavio izvješće Robbed At Sea, koje se bavi uskraćivanjem plaća pomorcima u australskim vodama. Nažalost, punih 30 godina nakon što je Peter Morris u Newcastleu objavio izvješće Ships of Shame, čini se da se nije puno toga promijenilo”, rekao je Bray.

Izvješće Robbed At Sea pokazalo je da su se pomorcima na brodovima u australskim vodama u posljednjih 10 godina u prosjeku uskratile plaće u iznosu od 65 milijuna dolara godišnje.

Bray ističe kako je tim od samo pet australskih inspektora na putu da samo ove godine pomorcima vrati 7 milijuna dolara neisplaćenih plaća u oko 550 inspekcija. Slučajevi su zabilježeni u nešto manje od desetine brodova koji posjećuju australske luke.

Bulk carrier Costanza ostat će u luci Newcastle dok članovi posade ne prime svoje zaslužene plaće te dok ih ne zamijeni nova posada za putovanje u japansku luku Hitachinaka.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video