O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

‘EUROPA’ je dizajnirana sa stilom, često nas je posjećivala, no nesreća u Cadizu je bila fatalna

Novogradnja broj 273 isporučena je 30. rujna 1953. godine kompaniji Swedish American Line (SAL) u nizozemskom brodogradilištu De Schelde Vlissingen koju je tom prigodom švedska princeza Sibylla krstila imenom KUNGSHOLM. Bio je to drugi od ukupno tri putnička broda istoga imena koji su plovili u floti najpoznatijeg švedskoga brodara.

Na prvo komercijalno putovanje, brod je zaplovio 24. studenoga 1953. na redovnoj liniji između Goeteborga i New Yorka. Bio je to putničko-teretni brod od 21 164 bruto tona, dug 183, širok 23,5 metra koji je na svojih šest putničkih paluba mogao prihvatiti 176 putnika u prvom i 626 u turističkom putničkom razredu. O njima je brigu vodilo 418 članova posade. Dva osam cilindarska Burmeister & Wain diesel glavna pogonska stroja ukupne snage 13 503 kilovata omogućavala su mu brzinu plovidbe od 21 čvora preko dvije propele. U skladištima je prevozio još i preko 4000 tona tereta, piše Ivo Batričević za Dubrovački Dnevnik.

KOMERCIJALNI USPJEH IZNAD SVIH OČEKIVANJA

KUNGSHOLM je bio građen za redovne prekooceanske putničko-teretne ljetne plovidbe sjevernim Atlantikom dok je zimi bio uposlen uglavnom na kružnim putovanjima. Njegov komercijalni uspjeh je bio iznad svih očekivanja pa je već nakon godinu dana Swedish American Line naručio izgradnju još jednog, nešto malo većeg broda istih karakteristika, koji je pod imenom GRIPSHOLM zaplovio već u svibnju 1957. godine.                                                                                                                                           

Nakon svega deset godina plovidbe, u kojima je posjetio i Dubrovnik, vrijeme je pokazalo da je KUNGSHOLM nedovoljno luksuzan za sve veće zahtjeve svojih kupaca, pa je 1963. naručena izgradnja novog i većeg broda istoga imena

NOVI VLASNIK MU DAJE IME EUROPA                                                                                

Stari KUNGSHOLM je iz New Yorka posljednji put uplovio u luku Goeteborg 5. listopada 1965. da bi već sljedeći tjedan bio isporučen novim vlasnicima, njemačkom Norddeutscher Lloydu. NDL je svoj novonabavljeni brod uposlio u gotovo identičnim plovidbama.

KUNGSHOLM je dobio ime EUROPA, u skladu s tradicijom njemačkoga brodara da uvijek ima jedan brod toga imena u svojoj floti. Zanimljivo je napomenuti kako je ovo ime nosilo čak sedam Norddeutscher/ Hapag – Lloydovih brodova, među kojima je ovaj bio četvrti po redu.

Preuređena u Bremerhavenu za prihvat 122 putnika u prvom i 721 u turističkom razredu, EUROPA je 9. siječnja 1966. zaplovila na stalnoj pruzi između Bremena i New Yorka, a tijekom godine je često bila uposlena i na kružnim putovanjima. Bila je redoviti posjetitelj našega Grada, kojeg je prvi put pod tim imenom posjetila 30. lipnja 1972., a zadnji put ga napustila 5. listopada 1980. godine.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački Dnevnik

DJELOMIČNO POTOPLJEN U NESREĆI U CADIZU

U rujnu 1970. su se NDL i Hapag ujedinili u Hapag – Lloyd te već sljedeće godine donijeli odluku o trajnoj obustavi transatlantskih putovanja. Tako je EUROPA započela ploviti isključivo na kružnim putovanjima sve do konca 1981. kada je raspremljena i prodana brodaru Independent Continental Lines u vlasništvu Costa Cruises.

S velikim slovom C na žutoj ciminjeri, brod je ovaj put zaplovio pod imenom COLUMBUS C i u Dubrovnik doplovio već 25. rujna 1982. godine Nažalost ne zadugo. Nakon što je posljednji put napustio Dubrovnik 16. svibnja 1984. i otplovio prema Zapadnom Sredozemlju, koncem srpnja iste godine, udario je u lukobran španjolske luke Cadiz i teško se oštetio. Zbog opasnosti od potonuća, namjerno je nasukan u plićak gdje je nakon naglog prodora mora djelomično ostao potopljen i nagnut na desni bok. Srećom, svi su putnici i posada navrijeme uspješno spašeni. Kad su se osiguratelji broda uvjerili kako mu doista više nema spasa, COLUMBUS C je proglašen potpunim gubitkom (Total Loss) i nakon tri mjeseca prodan rezalištu Mirak SA iz Barcelone. Odsukan je i stavljen u plutajuće stanje 1. studenog 1984. te 2. travnja 1985. remorkerima otegljen u Barcelonu, gdje je do konca godine konačno i izrezan u staro željezo.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački Dnevnik

Ivo Batričević

Novogradnja broj 273 isporučena je 30. rujna 1953. godine kompaniji Swedish American Line (SAL) u nizozemskom brodogradilištu De Schelde Vlissingen koju je tom prigodom švedska princeza Sibylla krstila imenom KUNGSHOLM. Bio je to drugi od ukupno tri putnička broda istoga imena koji su plovili u floti najpoznatijeg švedskoga brodara.

Na prvo komercijalno putovanje, brod je zaplovio 24. studenoga 1953. na redovnoj liniji između Goeteborga i New Yorka. Bio je to putničko-teretni brod od 21 164 bruto tona, dug 183, širok 23,5 metra koji je na svojih šest putničkih paluba mogao prihvatiti 176 putnika u prvom i 626 u turističkom putničkom razredu. O njima je brigu vodilo 418 članova posade. Dva osam cilindarska Burmeister & Wain diesel glavna pogonska stroja ukupne snage 13 503 kilovata omogućavala su mu brzinu plovidbe od 21 čvora preko dvije propele. U skladištima je prevozio još i preko 4000 tona tereta, piše Ivo Batričević za Dubrovački Dnevnik.

KOMERCIJALNI USPJEH IZNAD SVIH OČEKIVANJA

KUNGSHOLM je bio građen za redovne prekooceanske putničko-teretne ljetne plovidbe sjevernim Atlantikom dok je zimi bio uposlen uglavnom na kružnim putovanjima. Njegov komercijalni uspjeh je bio iznad svih očekivanja pa je već nakon godinu dana Swedish American Line naručio izgradnju još jednog, nešto malo većeg broda istih karakteristika, koji je pod imenom GRIPSHOLM zaplovio već u svibnju 1957. godine.                                                                                                                                           

Nakon svega deset godina plovidbe, u kojima je posjetio i Dubrovnik, vrijeme je pokazalo da je KUNGSHOLM nedovoljno luksuzan za sve veće zahtjeve svojih kupaca, pa je 1963. naručena izgradnja novog i većeg broda istoga imena

NOVI VLASNIK MU DAJE IME EUROPA                                                                                

Stari KUNGSHOLM je iz New Yorka posljednji put uplovio u luku Goeteborg 5. listopada 1965. da bi već sljedeći tjedan bio isporučen novim vlasnicima, njemačkom Norddeutscher Lloydu. NDL je svoj novonabavljeni brod uposlio u gotovo identičnim plovidbama.

KUNGSHOLM je dobio ime EUROPA, u skladu s tradicijom njemačkoga brodara da uvijek ima jedan brod toga imena u svojoj floti. Zanimljivo je napomenuti kako je ovo ime nosilo čak sedam Norddeutscher/ Hapag – Lloydovih brodova, među kojima je ovaj bio četvrti po redu.

Preuređena u Bremerhavenu za prihvat 122 putnika u prvom i 721 u turističkom razredu, EUROPA je 9. siječnja 1966. zaplovila na stalnoj pruzi između Bremena i New Yorka, a tijekom godine je često bila uposlena i na kružnim putovanjima. Bila je redoviti posjetitelj našega Grada, kojeg je prvi put pod tim imenom posjetila 30. lipnja 1972., a zadnji put ga napustila 5. listopada 1980. godine.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački Dnevnik

DJELOMIČNO POTOPLJEN U NESREĆI U CADIZU

U rujnu 1970. su se NDL i Hapag ujedinili u Hapag – Lloyd te već sljedeće godine donijeli odluku o trajnoj obustavi transatlantskih putovanja. Tako je EUROPA započela ploviti isključivo na kružnim putovanjima sve do konca 1981. kada je raspremljena i prodana brodaru Independent Continental Lines u vlasništvu Costa Cruises.

S velikim slovom C na žutoj ciminjeri, brod je ovaj put zaplovio pod imenom COLUMBUS C i u Dubrovnik doplovio već 25. rujna 1982. godine Nažalost ne zadugo. Nakon što je posljednji put napustio Dubrovnik 16. svibnja 1984. i otplovio prema Zapadnom Sredozemlju, koncem srpnja iste godine, udario je u lukobran španjolske luke Cadiz i teško se oštetio. Zbog opasnosti od potonuća, namjerno je nasukan u plićak gdje je nakon naglog prodora mora djelomično ostao potopljen i nagnut na desni bok. Srećom, svi su putnici i posada navrijeme uspješno spašeni. Kad su se osiguratelji broda uvjerili kako mu doista više nema spasa, COLUMBUS C je proglašen potpunim gubitkom (Total Loss) i nakon tri mjeseca prodan rezalištu Mirak SA iz Barcelone. Odsukan je i stavljen u plutajuće stanje 1. studenog 1984. te 2. travnja 1985. remorkerima otegljen u Barcelonu, gdje je do konca godine konačno i izrezan u staro željezo.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački Dnevnik

Ivo Batričević

Što nas pokreće