Lučka uprava Split ishodila je u kolovozu novu građevinsku dozvolu za modernu zgradu međunarodnog putničkog terminala u splitskoj gradskoj luci. Potom je uslijedila izmjena GUP-a, zbog koje se čekalo na natječaj za izgradnju.
Kako doznaje Dalmacija Danas, u ponedjeljak, 14. studenog je pokrenut natječaj za izgradnju (radove i nadzor) novog međunarodnog terminala koji će biti smješten na lukobranu i graničit će s vanjskim vezovima za kruzere. Rok za dostavu ponuda/zahtjeva za sudjelovanje je 14. prosinca 2022. u 10 sati. Tomu je prethodilo javno savjetovanje koje je, kako se doznaje, prošlo bez primjedbi.
S obzirom da će na terminalu biti schengenski granični prijelaz, odnosno prostor za kontrolu putnika i prtljage, tamo će se useliti samo policija i carina.
– Budući da smo mi najveća putnička u luka u Hrvatskoj i jedna od većih na Mediteranu, nužan nam je novi pomorsko-putnički terminal. Važno je naglasiti da kao luka, imamo prosječni porast putnika i vozila od oko 5 posto godišnje kroz posljednjih 20 godina – kazao je ravnatelj Lučke uprave, Vice Mihanović za Dalmaciju Danas.
Prije Covida, 2019. godine kroz splitsku gradsku luku prošlo je 5.6 milijuna putnika i 800 tisuća vozila, a sada se brojčano približavamo brojci preko 900 tisuća vozila i 5.1 milijuna putnika.
– Moramo razmišljati o novim ulaganjima i drugačijoj organizaciji gradske luke, budući smo u zadanim gabaritima odnosno prostoru – kazao je ravnatelj Mihanović.
Cilj Lučke uprave je da međunarodni promet s Gata sv. Duje prebaci na lukobran, koji je prema Mihanovićevim riječima veći dio godine neiskorišten, a ima 10.000 kvadrata površine. Gat sv. Duje prenamijenio bi se za domaći linijski promet što bi uvelike olakšalo otočanima.
– Iz EU fondova osigurano 52 milijuna kuna, a ostatak će financirati resorno ministarstvo i Vlada RH iz proračuna. Radi se o iznosu od 89 milijuna kuna bez PVD-a – dodaje Mihanović te se zahvalio Vladi što je prepoznala splitsku luku kao najveću putničku luku na Jadranu.