O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Katar i Kina sklopili najduži ugovor o opskrbi LNG-om u povijesti: Kina će više od četvrt stoljeća uvoziti plin iz katarskog NFE

Državni QatarEnergy potpisao je s kineskim Sinopecom ugovor o opskrbi ukapljenim prirodnim plinom (LNG) na 27 godina, što je najduži takav ugovor ikad potpisan.

Prema ugovoru, za koji se procjenjuje da je vrijedan oko 60 milijardi dolara, Katar će Kini više od četvrt stoljeća isporučivati 4 milijuna tona plina godišnje, a prve će isporuke početi 2026. godine.

Plin za Sinopec proizvodit će se u North Field East, koji je dio najvećeg projekta u povijesti LNG industrije vrijednog 29 milijardi dolara. Sam NFE imat će kapacitet od 33 milijuna tona plina godišnje, čime će se proizvodnja LNG-a u Kataru do 2027. povećati sa 77 milijuna tona godišnje na 126 milijuna tona godišnje, prenosi Splash247. Katar je već najveći svjetski izvoznik prirodnog plina, a ovaj projekt samo će ojačati njegovu poziciju na tržištu.

Sav taj izvozni volumen morat će se i prevesti, a QatarEnergy je već sklopio ugovore o gradnji i dugoročne ugovore o najmu za 60 novih brodova za prijevoz LNG-a. Brodovi će se graditi u Južnoj Koreji i Kini, a očekuje se da bi ta brojka u bliskoj budućnosti trebala porasti na 100, piše The Maritime Executive.

Promjenjivost i nestabilnost na tržištu plina potiče zainteresirane kupce na dugoročne ugovore. Od početka rata u Ukrajini, potražnja za LNG-om je porasla, posebice u Europi koja treba zamijeniti ruski plin koji je činio gotovo 40 posto uvoza.

“Europske tvrtke koje žele kupiti LNG trebaju se ugledati na azijske kupce i kako oni pristupaju pregovorima te njihovu spremnost za dugoročne ugovore”, rekao je čelnik QatarEnergyja Saad al-Kaabi za Reuters, dodajući da su dugoročni ugovori važni i za prodavatelja i za kupca, prenosi gCaptain.

Kina je 2021. bila najveći svjetski uvoznik LNG-a, ali uvoz je ove godine opao zbog strogih kineskih lockdowna, usporavanja ekonomskog rasta, porasta cijena i toplije zime. Prema predviđanjima analitičara, kineski uvoz LNG-a ove godine past će za 14 posto na 69 milijuna tona, što je najveći pad otkako je zemlja počela uvoziti LNG 2006. godine. Pad znači da će Japan ponovno postati najveći uvoznik LNG-a.

Međutim, unatoč privremenom padu Peking nastoji osigurati buduće zalihe plina, a očekuje se da će potražnja porasti 2023. godine te bi se taj trend trebao nastaviti tijekom sljedećeg desetljeća. Procjenjuje se da će kineski uvoz LNG-a do 2030. doseći 150 milijardi kubičnih metara, što je povećanje od 38 posto u odnosu na 2020. godinu.

Državni QatarEnergy potpisao je s kineskim Sinopecom ugovor o opskrbi ukapljenim prirodnim plinom (LNG) na 27 godina, što je najduži takav ugovor ikad potpisan.

Prema ugovoru, za koji se procjenjuje da je vrijedan oko 60 milijardi dolara, Katar će Kini više od četvrt stoljeća isporučivati 4 milijuna tona plina godišnje, a prve će isporuke početi 2026. godine.

Plin za Sinopec proizvodit će se u North Field East, koji je dio najvećeg projekta u povijesti LNG industrije vrijednog 29 milijardi dolara. Sam NFE imat će kapacitet od 33 milijuna tona plina godišnje, čime će se proizvodnja LNG-a u Kataru do 2027. povećati sa 77 milijuna tona godišnje na 126 milijuna tona godišnje, prenosi Splash247. Katar je već najveći svjetski izvoznik prirodnog plina, a ovaj projekt samo će ojačati njegovu poziciju na tržištu.

Sav taj izvozni volumen morat će se i prevesti, a QatarEnergy je već sklopio ugovore o gradnji i dugoročne ugovore o najmu za 60 novih brodova za prijevoz LNG-a. Brodovi će se graditi u Južnoj Koreji i Kini, a očekuje se da bi ta brojka u bliskoj budućnosti trebala porasti na 100, piše The Maritime Executive.

Promjenjivost i nestabilnost na tržištu plina potiče zainteresirane kupce na dugoročne ugovore. Od početka rata u Ukrajini, potražnja za LNG-om je porasla, posebice u Europi koja treba zamijeniti ruski plin koji je činio gotovo 40 posto uvoza.

“Europske tvrtke koje žele kupiti LNG trebaju se ugledati na azijske kupce i kako oni pristupaju pregovorima te njihovu spremnost za dugoročne ugovore”, rekao je čelnik QatarEnergyja Saad al-Kaabi za Reuters, dodajući da su dugoročni ugovori važni i za prodavatelja i za kupca, prenosi gCaptain.

Kina je 2021. bila najveći svjetski uvoznik LNG-a, ali uvoz je ove godine opao zbog strogih kineskih lockdowna, usporavanja ekonomskog rasta, porasta cijena i toplije zime. Prema predviđanjima analitičara, kineski uvoz LNG-a ove godine past će za 14 posto na 69 milijuna tona, što je najveći pad otkako je zemlja počela uvoziti LNG 2006. godine. Pad znači da će Japan ponovno postati najveći uvoznik LNG-a.

Međutim, unatoč privremenom padu Peking nastoji osigurati buduće zalihe plina, a očekuje se da će potražnja porasti 2023. godine te bi se taj trend trebao nastaviti tijekom sljedećeg desetljeća. Procjenjuje se da će kineski uvoz LNG-a do 2030. doseći 150 milijardi kubičnih metara, što je povećanje od 38 posto u odnosu na 2020. godinu.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video