O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Maersk na udaru novih optužbi: “Iskoristili su globalnu krizu za zaradu, a oceanima vlada kartel brodara!”

Maersk je posljednji u nizu brodara koji su se našli na udaru američkih tvrtki pošiljatelja. Nova tužba zasigurno će potaknuti raspravu o dominaciji brodara u međunarodnoj trgovini.

OJ Commerce (OJC), uvoznik namještaja sa sjedištem u Floridi, podnio je tužbu pri američkoj Saveznoj pomorskoj komisiji (FMC) u Washingtonu, optužujući danskog brodara Maersk i njegovu podružnicu Hamburg Sud za umjetno podizanje cijena, dosluh i kršenje ugovora. Posljednja je to u nizu tužbi koje je zaprimio FMC, ali optužbe OJC-a ipak privlače više medijske pažnje, prvenstveno zbog odluke američke tvrtke da obavijesti javnost o slučaju, piše Splash247.

OJC tvrdi da Maersk nije poštovao svoj ugovor, a kada se američka tvrtka požalila na kršenje ugovora, danski brodar je jednostavno prekinuo suradnju s tvrtkom i ostavio OJC na milost i nemilost iznimno skupog promptnog tržišta.

“Maersk je iskoristio nepovoljno stanje svjetske ekonomije tijekom pandemije kako bi, bez imalo grižnje savjesti, ostvario povijesno rekordnu dobit, dok potrošači, otpremnici i ostatak svijeta pate od najgore inflacije u posljednjih 40 godina koja je velikim dijelom uzrokovana taktikama i manipulacijom brodara”, navodi OJC u tužbi.

“Drugim riječima, Maersk je podizao cijene te u potpunosti iskoristio globalnu krizu da izvuče što više novca od pošiljatelja. To je bilo moguće isključivo zato što oceanima vlada mali kartel brodara organiziranih u tri saveza. Njihova dominacija velikim je dijelom omogućio američki Zakon o pomorskom prometu”, tvrde iz OJC-a.

Slični slučajevi preplavili su Maersk i ostale brodare. U rujnu je U Shippers Group, udruženje brodara, pri FMC-u podnio tužbu protiv Maerska, navodeći da Maersk krši američki Zakon o pomorskom prometu. Ostali brodari koji su se našli na udaru tužbi ove godine uključuju CMA CGM, Hapag-Lloyd, HMM, MSC, Ocean Network Express, Wan Hai, Yang Ming i ZIM.

Bjorn Vang Jensen, potpredsjednik linijske konzultantske tvrtke Sea-Intelligence, komentirao je slučajeve koji se gomilaju u FMC-u: “Čini se sasvim jasnim iz podnesenih tužbi i iz mog vlastitog iskustva da su brodari, a u određenoj mjeri i otpremnici, u mnogim slučajevima pretjerali. To je problem čiste oholosti, a svi znamo čemu to vodi.”

“Treba biti oprezan sa osudom na temelju informacija koje tvrtke odluče otkriti medijima, bez detaljnog poznavanja ugovora i povijesti suradnje”, rekao je Jensen.

Maersk je posljednji u nizu brodara koji su se našli na udaru američkih tvrtki pošiljatelja. Nova tužba zasigurno će potaknuti raspravu o dominaciji brodara u međunarodnoj trgovini.

OJ Commerce (OJC), uvoznik namještaja sa sjedištem u Floridi, podnio je tužbu pri američkoj Saveznoj pomorskoj komisiji (FMC) u Washingtonu, optužujući danskog brodara Maersk i njegovu podružnicu Hamburg Sud za umjetno podizanje cijena, dosluh i kršenje ugovora. Posljednja je to u nizu tužbi koje je zaprimio FMC, ali optužbe OJC-a ipak privlače više medijske pažnje, prvenstveno zbog odluke američke tvrtke da obavijesti javnost o slučaju, piše Splash247.

OJC tvrdi da Maersk nije poštovao svoj ugovor, a kada se američka tvrtka požalila na kršenje ugovora, danski brodar je jednostavno prekinuo suradnju s tvrtkom i ostavio OJC na milost i nemilost iznimno skupog promptnog tržišta.

“Maersk je iskoristio nepovoljno stanje svjetske ekonomije tijekom pandemije kako bi, bez imalo grižnje savjesti, ostvario povijesno rekordnu dobit, dok potrošači, otpremnici i ostatak svijeta pate od najgore inflacije u posljednjih 40 godina koja je velikim dijelom uzrokovana taktikama i manipulacijom brodara”, navodi OJC u tužbi.

“Drugim riječima, Maersk je podizao cijene te u potpunosti iskoristio globalnu krizu da izvuče što više novca od pošiljatelja. To je bilo moguće isključivo zato što oceanima vlada mali kartel brodara organiziranih u tri saveza. Njihova dominacija velikim je dijelom omogućio američki Zakon o pomorskom prometu”, tvrde iz OJC-a.

Slični slučajevi preplavili su Maersk i ostale brodare. U rujnu je U Shippers Group, udruženje brodara, pri FMC-u podnio tužbu protiv Maerska, navodeći da Maersk krši američki Zakon o pomorskom prometu. Ostali brodari koji su se našli na udaru tužbi ove godine uključuju CMA CGM, Hapag-Lloyd, HMM, MSC, Ocean Network Express, Wan Hai, Yang Ming i ZIM.

Bjorn Vang Jensen, potpredsjednik linijske konzultantske tvrtke Sea-Intelligence, komentirao je slučajeve koji se gomilaju u FMC-u: “Čini se sasvim jasnim iz podnesenih tužbi i iz mog vlastitog iskustva da su brodari, a u određenoj mjeri i otpremnici, u mnogim slučajevima pretjerali. To je problem čiste oholosti, a svi znamo čemu to vodi.”

“Treba biti oprezan sa osudom na temelju informacija koje tvrtke odluče otkriti medijima, bez detaljnog poznavanja ugovora i povijesti suradnje”, rekao je Jensen.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video