O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Godine gubitaka napokon su iza Crnogorske plovidbe: U prvih devet mjeseci zaradili gotovo milijun eura

Crnogorska državna brodarska kompanija Crnogorska plovidba iz Kotora u devet mjeseci ove godine ostvarila je neto dobit u iznosu od 973.729 eura. To je višestruko bolji rezultat u odnosu na kraj trećeg kvartala 2021. godine, kada je Crnogorska plovidba bila u minusu od 1.282.762 eura.

Podaci su to iz izvještaja o devetomjesečnom poslovanju Crnogorske plovidbe objavljenom na stranicama Komisije za tržište kapitala.

Ovakav dobar rezultat proizlazi iz značajnog poboljšanja prilika na svjetskom tržištu pomorskog prometa koji je započeo prošle godine, odnosno velikog skoka vozarina, a što je dobro znao iskoristiti sada već bivši menadžment Crnogorske plovidbe, na čelu s bivšim predsjednikom Upravnog odbora, kapetanom duge plovidbe Jovom Lazarevićem, piše Boka News.

Lazarević je, naime, uspio s dotadašnjim unajmiteljem brodova kotorske kompanije, tvrtkom Sea Pioneer iz Londona, zaključiti nove time charter ugovore po značajno uvećanim dnevnim najamninama. Činjenica da su brodovi Kotor i Dvadesetprvi maj od kraja trećeg kvartala prošle godine zaplovili za čak tri puta veće vozarine nego što ih je Sea Pioneeru ranije iznajmljivao nekadašnji menadžment Crnogorske plovidbe, omogućila je kompaniji da već na kraju 2021. ponovno dođe u zonu profitabilnosti, nakon niza godina gubitaka. Tako je Crnogorska plovidba prošlu godinu zaključila s ostatkom dobiti od oko 100.000 eura.

Kompanija je također iz vlastitih prihoda kineskoj Exim banci platila dvije posljednje rate kredita u visini od ukupno 5,2 milijuna dolara. Kredit je ugovoren 2012. za gradnju brodova Kotor i Dvadesetprvi maj u brodogradilištu u Šangaju. Crnogorska plovidba je u prvoj polovici ove godine osigurala novac iz vlastitih sredstava za završetak redovnog petogodišnjeg remonta, dokovanje i tzv. obnovu klase za brod Kotor, te osigurala novac za isti remont i obnovu klase za Dvadesetprvi maj.

Iako je rad sada već bivšeg Upravnog odbora s kapetanom Lazarevićem na čelu bio više nego dobar, crnogorska Vlada je ljetos bez obrazloženja, na prijedlog Ministarstva kapitalnih investicija, smijenila Upravni odbor te imenovala novi sačinjen samo od predstavnika stranaka koje su podržavale Vladu.

Aktualni menadžment nastavio je proteklih mjeseci ubirati plodove rada bivšeg Upravnog odbora koji je prije svog odlaska uspio zaključiti novi time charter ugovor na godinu dana za brod Kotor s novim unajmiteljem, kompanijom Global American Transport iz Chicaga. Po tom ugovoru, Amerikanci Crnogorskoj plovidbi dnevno za Kotor plaćaju najamninu od 20.600 dolara, a ovaj unajmitelj je nedavno od Sea Pioneera preuzeo i time charter broda Dvadesetprvi maj po sličnim financijskim uvjetima.

Crnogorska plovidba tako je u devet mjeseci ove godine ostvarila skoro tri puta veće prihode nego u istom periodu lani. Kompanija je naime, od 1. siječnja do 30. rujna prihodovala ukupno 9.350.720 eura, dok je u istom periodu prošle godine prihod iznosio 3.862.441 eura. Istovremeno su značajno porasli i troškovi poslovanja (sa 3,79 na 5,9 milijuna eura), ali je to prvenstveno zbog činjenice da je Crnogorska plovidba u prvoj polovici ove godine obavila obavezan remont i produženje petogodišnje klase za Kotor, na koji je tom prilikom ugrađen i obavezan novi sistem za tretman balastnih voda UV zrakama, što je kompaniju koštalo ukupno preko 1,84 milijuna eura.

Na kraju trećeg kvartala ove godine, Crnogorska plovidba je imala i 283.296 eura nenaplaćenih potraživanja od dotadašnjeg unajmitelja broda Dvadesetprvi maj, kompanije Sea Pioneer iz Londona.


S. Luković / Boka News

Crnogorska državna brodarska kompanija Crnogorska plovidba iz Kotora u devet mjeseci ove godine ostvarila je neto dobit u iznosu od 973.729 eura. To je višestruko bolji rezultat u odnosu na kraj trećeg kvartala 2021. godine, kada je Crnogorska plovidba bila u minusu od 1.282.762 eura.

Podaci su to iz izvještaja o devetomjesečnom poslovanju Crnogorske plovidbe objavljenom na stranicama Komisije za tržište kapitala.

Ovakav dobar rezultat proizlazi iz značajnog poboljšanja prilika na svjetskom tržištu pomorskog prometa koji je započeo prošle godine, odnosno velikog skoka vozarina, a što je dobro znao iskoristiti sada već bivši menadžment Crnogorske plovidbe, na čelu s bivšim predsjednikom Upravnog odbora, kapetanom duge plovidbe Jovom Lazarevićem, piše Boka News.

Lazarević je, naime, uspio s dotadašnjim unajmiteljem brodova kotorske kompanije, tvrtkom Sea Pioneer iz Londona, zaključiti nove time charter ugovore po značajno uvećanim dnevnim najamninama. Činjenica da su brodovi Kotor i Dvadesetprvi maj od kraja trećeg kvartala prošle godine zaplovili za čak tri puta veće vozarine nego što ih je Sea Pioneeru ranije iznajmljivao nekadašnji menadžment Crnogorske plovidbe, omogućila je kompaniji da već na kraju 2021. ponovno dođe u zonu profitabilnosti, nakon niza godina gubitaka. Tako je Crnogorska plovidba prošlu godinu zaključila s ostatkom dobiti od oko 100.000 eura.

Kompanija je također iz vlastitih prihoda kineskoj Exim banci platila dvije posljednje rate kredita u visini od ukupno 5,2 milijuna dolara. Kredit je ugovoren 2012. za gradnju brodova Kotor i Dvadesetprvi maj u brodogradilištu u Šangaju. Crnogorska plovidba je u prvoj polovici ove godine osigurala novac iz vlastitih sredstava za završetak redovnog petogodišnjeg remonta, dokovanje i tzv. obnovu klase za brod Kotor, te osigurala novac za isti remont i obnovu klase za Dvadesetprvi maj.

Iako je rad sada već bivšeg Upravnog odbora s kapetanom Lazarevićem na čelu bio više nego dobar, crnogorska Vlada je ljetos bez obrazloženja, na prijedlog Ministarstva kapitalnih investicija, smijenila Upravni odbor te imenovala novi sačinjen samo od predstavnika stranaka koje su podržavale Vladu.

Aktualni menadžment nastavio je proteklih mjeseci ubirati plodove rada bivšeg Upravnog odbora koji je prije svog odlaska uspio zaključiti novi time charter ugovor na godinu dana za brod Kotor s novim unajmiteljem, kompanijom Global American Transport iz Chicaga. Po tom ugovoru, Amerikanci Crnogorskoj plovidbi dnevno za Kotor plaćaju najamninu od 20.600 dolara, a ovaj unajmitelj je nedavno od Sea Pioneera preuzeo i time charter broda Dvadesetprvi maj po sličnim financijskim uvjetima.

Crnogorska plovidba tako je u devet mjeseci ove godine ostvarila skoro tri puta veće prihode nego u istom periodu lani. Kompanija je naime, od 1. siječnja do 30. rujna prihodovala ukupno 9.350.720 eura, dok je u istom periodu prošle godine prihod iznosio 3.862.441 eura. Istovremeno su značajno porasli i troškovi poslovanja (sa 3,79 na 5,9 milijuna eura), ali je to prvenstveno zbog činjenice da je Crnogorska plovidba u prvoj polovici ove godine obavila obavezan remont i produženje petogodišnje klase za Kotor, na koji je tom prilikom ugrađen i obavezan novi sistem za tretman balastnih voda UV zrakama, što je kompaniju koštalo ukupno preko 1,84 milijuna eura.

Na kraju trećeg kvartala ove godine, Crnogorska plovidba je imala i 283.296 eura nenaplaćenih potraživanja od dotadašnjeg unajmitelja broda Dvadesetprvi maj, kompanije Sea Pioneer iz Londona.


S. Luković / Boka News

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video