Švedski vlasnik tankera Terntank objavio je kako je naručio novi dizajn tankera koji radi bez fosilnih goriva.
Tvrtka koja djeluje više od 100 godina i trenutno upravlja s 10 tankera za prijevoz kemikalija i naftnih derivata, naručila je dva nova tankera nosivosti 15.000 dwt uz opciju za još dva, svaki s hibridnom elektranom, uz spremnost pomoću metanola i vjetra, piše The Maritime Executive.
Plovila će graditi brodogradilište China Merchants Jinling, Yangzhou. Oni će biti isporučeni s elektranom koja koristi MGO ili biogorivo dok će biti spremni za metanol. Dizajniran od strane Kongsberga, moći će koristiti pomoć vjetra i biti opremljeni za napajanje s obale.
Prvi od novih brodova bit će isporučen u proljeće 2025. godine.
– S ovim plovilima činimo veliki korak naprijed na našem putu ka ekološkom i sigurnom brodarstvu,” rekao je Tryggve Möller, potpredsjednik Terntanka. Uz smanjenje CO2 od 40 posto, koje smo postigli na prethodnim plovilima, pomoć vjetra dodatno će smanjiti emisije za 8 posto, a s niskim ugljikom metanola i potencijalom dekarbonizacije, ubrzavamo naš put do neto nule”.
Novi brodovi moći će koristiti napredna goriva kao što su zeleni metanol i e-metanol s niskim GWP potencijalom koji je do 98% niži od konvencionalnih goriva.
Osim napretka u dizajnu za poboljšanje ekološke učinkovitosti plovila, tvrtka također ističe optimalan dizajn tereta. Brodovi će biti izgrađeni s 14 segregacija, osmišljeni kako bi mogli optimalno transportirati sirovine do rafinerija kupaca i utovariti gotovu robu u skladištima kupaca.