O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi posao za 3. maj: Hoće li se napokon završiti “kemikalac” koji se gradi već više od 15 godina?

Riječki 3. maj u novu će godinu ipak zakoračiti s jednim novim ugovorom “u džepu”. Riječ je o još jednoj novogradnji koja će se završiti u trećemajskom opremnom bazenu, a trebala bi biti dotegljena iz splitskog škvera gdje se nalazi od ljeta prošle godine.

Iz 3. maja izvijestili su da su potpisali ugovor s kompanijom Viterlef Management Limited, a riječ je o brodovlasniku koji, nakon Brodotrogira i Brodosplita, pokušava završiti svoju novogradnju Onega Gulf, u naravi brod za prijevoz kemikalija dužine 185, širine 32,2 metra i nosivosti 45.000 dwt-a, javlja Novi List.

Ova novogradnja vjerojatno drži rekord u svjetskim razmjerima po pitanju njezinog završnog opremanja i osposobljavanja za eksploatacijsku plovidbu. Trup broda, naime, originalno je izgrađen još 2006. godine u brodogradilištu Sevmash na sjeveru Ruske Federacije za norveškog naručitelja, kompaniju Odfjell, međutim, do primopredaje nikad nije došlo jer je ugovor za dio brodova iz naručene serije otkazan zbog velikog kašnjenja.

Desetak godina nakon što je ovaj “kemikalac” stajao na vezu u ruskom škveru, u postojećem stanju otkupio ga je sadašnji brodovlasnik i koncem 2016. godine sklopio ugovor i brod doteglio na završetak u trogirski škver. Nije slučajno odabran Brodotrogir za taj posao s obzirom da su iz Viterlef Management-a već imali suradnju s tim dalmatinskim škverom i njegovim vlasnikom Dankom Končarom. Još prije Onega Gulfa u Trogir su doteglili novogradnju istih karakteristika i podrijetla, koju su u Trogiru uspješno završili i predali u studenom 2017. godine pod imenom Dvina Gulf. Trupovi obiju ovih novogradnji u Trogir su dotegljeni djelomično opremljeni, a prema medijskim napisima vrijednost posla završetka obiju ruskih novogradnji iznosila je oko 30 milijuna dolara po brodu.

Trogirani Onega Gulf u više od četiri godine nisu uspjeli završiti, pa je početkom ljeta 2021. novogradnja otegljena u splitski škver, ali ni to se nije pokazalo kao dobitno i završno rješenje. Kao što je poznato, ubrzo Brodosplit i njegovog vlasnika Tomislava Debeljaka počinju sve ozbiljnije nagrizati financijske dubioze i samo pravni manevri ispriječili su se da se na Trgovačkom sudu u Splitu prekosutra ne održi ročište po pitanju pokretanja stečaja (i) nad matičnim društvom Brodosplita.

Prema onom što je poznato, Onega Gulf zadržao bi se u 3. maju godinu dana što je, kako doznajemo, dogovoreni rok za primopredaju kompletno završenog broda.


Orjana Antešić / Novi list

Riječki 3. maj u novu će godinu ipak zakoračiti s jednim novim ugovorom “u džepu”. Riječ je o još jednoj novogradnji koja će se završiti u trećemajskom opremnom bazenu, a trebala bi biti dotegljena iz splitskog škvera gdje se nalazi od ljeta prošle godine.

Iz 3. maja izvijestili su da su potpisali ugovor s kompanijom Viterlef Management Limited, a riječ je o brodovlasniku koji, nakon Brodotrogira i Brodosplita, pokušava završiti svoju novogradnju Onega Gulf, u naravi brod za prijevoz kemikalija dužine 185, širine 32,2 metra i nosivosti 45.000 dwt-a, javlja Novi List.

Ova novogradnja vjerojatno drži rekord u svjetskim razmjerima po pitanju njezinog završnog opremanja i osposobljavanja za eksploatacijsku plovidbu. Trup broda, naime, originalno je izgrađen još 2006. godine u brodogradilištu Sevmash na sjeveru Ruske Federacije za norveškog naručitelja, kompaniju Odfjell, međutim, do primopredaje nikad nije došlo jer je ugovor za dio brodova iz naručene serije otkazan zbog velikog kašnjenja.

Desetak godina nakon što je ovaj “kemikalac” stajao na vezu u ruskom škveru, u postojećem stanju otkupio ga je sadašnji brodovlasnik i koncem 2016. godine sklopio ugovor i brod doteglio na završetak u trogirski škver. Nije slučajno odabran Brodotrogir za taj posao s obzirom da su iz Viterlef Management-a već imali suradnju s tim dalmatinskim škverom i njegovim vlasnikom Dankom Končarom. Još prije Onega Gulfa u Trogir su doteglili novogradnju istih karakteristika i podrijetla, koju su u Trogiru uspješno završili i predali u studenom 2017. godine pod imenom Dvina Gulf. Trupovi obiju ovih novogradnji u Trogir su dotegljeni djelomično opremljeni, a prema medijskim napisima vrijednost posla završetka obiju ruskih novogradnji iznosila je oko 30 milijuna dolara po brodu.

Trogirani Onega Gulf u više od četiri godine nisu uspjeli završiti, pa je početkom ljeta 2021. novogradnja otegljena u splitski škver, ali ni to se nije pokazalo kao dobitno i završno rješenje. Kao što je poznato, ubrzo Brodosplit i njegovog vlasnika Tomislava Debeljaka počinju sve ozbiljnije nagrizati financijske dubioze i samo pravni manevri ispriječili su se da se na Trgovačkom sudu u Splitu prekosutra ne održi ročište po pitanju pokretanja stečaja (i) nad matičnim društvom Brodosplita.

Prema onom što je poznato, Onega Gulf zadržao bi se u 3. maju godinu dana što je, kako doznajemo, dogovoreni rok za primopredaju kompletno završenog broda.


Orjana Antešić / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video