O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Posada kontejnerskog broda strahovala za život prilikom plovidbe Pacifikom: “Brod je nesposoban za plovidbu!”

Posada kontejnerskog broda Zim Iberia tražila je od svojih crewing agenata premještaj na drugo plovilo, tvrdeći da je brod nesposoban za plovidbu te da su strahovali za svoje živote prilikom plovidbe Tihim oceanom.

Kontejnerski brod od 4.256 TEU u vlasništvu je ZIMa, a njime upravljanja Hammonia Reederei sa sjedištem u Hamburgu. Prema izvješću koje prenosi The Loadstar, kada je brod 3. studenog isplovio iz Busana za Vancouver, dva od četiri pomoćna stroja bila su u kvaru, dok je treći “radio s pola snage”, prenosi gCaptain.

Izvješće sugerira da problem nije bio samo u pomoćnim motorima, već je bilo problema i s drugim sustavima neophodnima za sigurnu plovidbu preko Pacifika, uključujući sustave za hlađenje morskom vodom i opskrbu gorivom, a bilo je problema i s glavnim strojem. Uz to, voda je curila iz cijevi u strojarnicu, navodi se u izvješću.

Posada kontaktirala ITF

Vlasnik ZIM navodno je inzistirao da brod u takvom stanju isplovi na povratno putovanje iz Vancouvera do Busana, stoga je posada kontaktirala Međunarodnu federaciju transportnih radnika (ITF). Kanadski ITF zatražio je Port State Control, a brod je po dolasku u kanadsku luku zadržan devet dana.

U pismu upravitelju Hammonia Reederei, ITF je ukazao na opasnu situaciju na brodu Zim Iberia.

“Brod je plovio iz Azije u Vancouver s velikim problemima koji su onemogućili sigurnu plovidbu. Srećom, more je bilo mirno i brod je sigurno stigao na odredište. Međutim, posada je zbog stanja broda strahovala za svoje živote, a sada su ponovno iznevjereni. Čini se da tvrtka želi natjerati DNV i državu zastave da dopuste još jedan opasan povratak u Aziju s oslabljenim AE1 (Auxiliary Engine), AE2 van pogona, ispravnim AE3 i AE4 van pogona. Potreban je potpuni remont AE1 jer radi na samo oko 56-60% snage.”

Brodu je trebalo više od dva tjedna da stigne do Vancouvera, a vlasti su ga zadržale devet dana. Isplovio je 29. studenog.

Očitovanje ZIMa

Na pitanje o opasnoj situaciji na Zim Iberiji, iz ZIMa su odgovorili da su sigurnost i dobrobit posade glavni prioritet.

Zim Iberijom upravlja ugledna treća strana. Putovanje o kojem je riječ prije polaska je odobreno od strane relevantnih vlasti i ugledne pomorske kompanije za potvrđivanje i upravljanje rizicima [DNV], u skladu s najboljom praksom. Međutim, plovilo je naišlo na određene operativne probleme. S obzirom na tehničku prirodu situacije, ZIM je društvo koje upravlja brodom uputio da plovilo mora biti poslano na popravak, koji će se obaviti u brodogradilištu u Koreji počevši od 16. prosinca.”

Narušena reputacija

Kada je u listopadu 2021. brod Zim Kingston zahvatila oluja kod obale otoka Vancouver, u moru je izgubljeno čak 110 kontejnera, neki s opasnim teretom, što je uzrokovalo zagađenje okoliša.

Reputacija ZIMa ozbiljno je narušena gubitkom i nastalom ekološkom štetom, a nedavno je doživjela još jedan udarac kada se pojavio stari video urušavanja hrpe kontejnera u koji je jedan zaposlenik stavio glazbu. Iz ZIMa su kratko priopćili da je video uvredljiv te da nije trebao biti napravljen.

Brodar nije zadovoljan povezivanjem incidenata na svojim brodovima: “Smatramo da povezivanje ovih odvojenih i nepovezanih incidenata od tisuća sigurnih i uspješnih plovidbi daje iskrivljenu sliku. ZIM brine o sigurnosti i dobrobiti pomoraca. Pitanja poput sigurnog i zaštićenog radnog mjesta, poštenih uvjeta zapošljavanja, pristupa medicinskoj skrbi i pristojnih radnih uvjeta uključena su u Konvenciju o radu u pomorstvu iz 2006. (MLC), prema kojoj se vode sva naša plovila.”

Zim Iberia trenutno se nalazi u Japanskom moru, a kroz današnji dan bi trebao stići u Busan, gdje će se iskrcati teret, nakon čega ide na remont. Izvor iz Vancouvera rekao je da smjena posade nije odrađena u Kanadi.

Posada kontejnerskog broda Zim Iberia tražila je od svojih crewing agenata premještaj na drugo plovilo, tvrdeći da je brod nesposoban za plovidbu te da su strahovali za svoje živote prilikom plovidbe Tihim oceanom.

Kontejnerski brod od 4.256 TEU u vlasništvu je ZIMa, a njime upravljanja Hammonia Reederei sa sjedištem u Hamburgu. Prema izvješću koje prenosi The Loadstar, kada je brod 3. studenog isplovio iz Busana za Vancouver, dva od četiri pomoćna stroja bila su u kvaru, dok je treći “radio s pola snage”, prenosi gCaptain.

Izvješće sugerira da problem nije bio samo u pomoćnim motorima, već je bilo problema i s drugim sustavima neophodnima za sigurnu plovidbu preko Pacifika, uključujući sustave za hlađenje morskom vodom i opskrbu gorivom, a bilo je problema i s glavnim strojem. Uz to, voda je curila iz cijevi u strojarnicu, navodi se u izvješću.

Posada kontaktirala ITF

Vlasnik ZIM navodno je inzistirao da brod u takvom stanju isplovi na povratno putovanje iz Vancouvera do Busana, stoga je posada kontaktirala Međunarodnu federaciju transportnih radnika (ITF). Kanadski ITF zatražio je Port State Control, a brod je po dolasku u kanadsku luku zadržan devet dana.

U pismu upravitelju Hammonia Reederei, ITF je ukazao na opasnu situaciju na brodu Zim Iberia.

“Brod je plovio iz Azije u Vancouver s velikim problemima koji su onemogućili sigurnu plovidbu. Srećom, more je bilo mirno i brod je sigurno stigao na odredište. Međutim, posada je zbog stanja broda strahovala za svoje živote, a sada su ponovno iznevjereni. Čini se da tvrtka želi natjerati DNV i državu zastave da dopuste još jedan opasan povratak u Aziju s oslabljenim AE1 (Auxiliary Engine), AE2 van pogona, ispravnim AE3 i AE4 van pogona. Potreban je potpuni remont AE1 jer radi na samo oko 56-60% snage.”

Brodu je trebalo više od dva tjedna da stigne do Vancouvera, a vlasti su ga zadržale devet dana. Isplovio je 29. studenog.

Očitovanje ZIMa

Na pitanje o opasnoj situaciji na Zim Iberiji, iz ZIMa su odgovorili da su sigurnost i dobrobit posade glavni prioritet.

Zim Iberijom upravlja ugledna treća strana. Putovanje o kojem je riječ prije polaska je odobreno od strane relevantnih vlasti i ugledne pomorske kompanije za potvrđivanje i upravljanje rizicima [DNV], u skladu s najboljom praksom. Međutim, plovilo je naišlo na određene operativne probleme. S obzirom na tehničku prirodu situacije, ZIM je društvo koje upravlja brodom uputio da plovilo mora biti poslano na popravak, koji će se obaviti u brodogradilištu u Koreji počevši od 16. prosinca.”

Narušena reputacija

Kada je u listopadu 2021. brod Zim Kingston zahvatila oluja kod obale otoka Vancouver, u moru je izgubljeno čak 110 kontejnera, neki s opasnim teretom, što je uzrokovalo zagađenje okoliša.

Reputacija ZIMa ozbiljno je narušena gubitkom i nastalom ekološkom štetom, a nedavno je doživjela još jedan udarac kada se pojavio stari video urušavanja hrpe kontejnera u koji je jedan zaposlenik stavio glazbu. Iz ZIMa su kratko priopćili da je video uvredljiv te da nije trebao biti napravljen.

Brodar nije zadovoljan povezivanjem incidenata na svojim brodovima: “Smatramo da povezivanje ovih odvojenih i nepovezanih incidenata od tisuća sigurnih i uspješnih plovidbi daje iskrivljenu sliku. ZIM brine o sigurnosti i dobrobiti pomoraca. Pitanja poput sigurnog i zaštićenog radnog mjesta, poštenih uvjeta zapošljavanja, pristupa medicinskoj skrbi i pristojnih radnih uvjeta uključena su u Konvenciju o radu u pomorstvu iz 2006. (MLC), prema kojoj se vode sva naša plovila.”

Zim Iberia trenutno se nalazi u Japanskom moru, a kroz današnji dan bi trebao stići u Busan, gdje će se iskrcati teret, nakon čega ide na remont. Izvor iz Vancouvera rekao je da smjena posade nije odrađena u Kanadi.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video