O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MSC više ne zapošljava crnogorske pomorce na brodovima koji plove kroz Panamski kanal

Crnogorski pomorci više se ne zapošljavaju na brodovima Mediterranean Shipping Company (MSC) koji plove kroz Panamski kanal, objavio je Bloomberg Businessweek, pozivajući se na izvor upoznat s internim donošenjem odluka.

Bloomberg je u online izdanju objavio tekst o zapljeni gotovo 20 tona kokaina u Philadelphiji u lipnju 2019. godine, ističući da je Mediterranean Shipping Co., na čijem je brodu MSC Gayane otkrivena droga te je uhićeno više crnogorskih državljana, morao platiti kazne. Bloomberg navodi da je MSC izrastao u dominantnu silu u globalnoj trgovini, ali je i glavni kanal trgovine drogom za balkanski kartel. Događaj u Philadelphiji, po pisanju ovog medija, povezuje se s balkanskim kartelom čije se sjedište nalazi u Crnoj Gori, prenosi RTCG.

Kako se ističe, zapljena broda je ekstremna mjera, ali otkrića o umiješanosti članova posade u trgovinu toliko velikom količinom kokaina ohrabrila su  američke vlasti. Pošiljka je otkrivena u lipnju 2019. godine, a agenti Vlade SAD-a 4. srpnja ukrcali su se na MSC Gayane i predali kapetanu nalog za zapljenu. Skoro u istom trenutku, obavijest o zapljeni poslan je mailom čelnicima MSC-a.

“Kada brod dopremi tako nečuvenu količinu smrtonosne droge u vode Philadelphije, naš ured i naše partnerske agencije težit će najtežim mogućim posljedicama”, rekao je tada američki tužitelj William McSwain u priopćenju.

MSC je, navodi Bloomberg, brzo poduzeo korake kako bi kontejnerski brod ponovo zaplovio. U zamjenu za isplatu od deset milijuna dolara u gotovini, kao i garanciju od 40 milijuna dolara te obećanja da će kompanija surađivati u bilo kojoj istrazi koja je u toku, MSC Gayane je dozvoljeno da nastavi ploviti do svog prvobitnog odredišta, Rotterdama. Gotovo mjesec dana nakon blokade, brod je izašao uz jamčevinu.

“Carinski službenici suspendirali su status ‘pouzdanog brodara’ koji je MSC dobio u okviru programa koji je nastao nakon 11. rujna, a koji omogućava prijevoznicima da izbjegnu duge provjere i kašnjenja u američkim lukama u zamjenu za poštovanje određenih sigurnosnih protokola. U međuvremenu, tužitelji u istočnom okrugu Pennsylvanije podnijeli su optužnice protiv osam članova posade, uključujući prvog i drugog časnika. Svi oni su na kraju priznali krivnju i osuđeni su na zatvorsku kaznu. Iza kulisa, američke vlasti su identificirale frakciju ‘balkanskog kartela’ koja je financirala i organizirala operaciju, doznajući da je banda dovela partnere iz Kolumbije i Sjeverne Europe da podijele rizik”, naveo je, između ostalog, Bloomberg.

Kako se ističe, tijekom sljedećih nekoliko mjeseci Vlada SAD je ušla u razgovore s MSC-om s ciljem da ih natjera da pristanu na nove sigurnosne mjere, kao što su češće rotiranje posade i zahtijevanje od njih da se testiraju na poligrafu.

“Zauzvrat, američka vlada je ukazala na mogućnost da značajno smanji kazne s kojima se MSC suočava. Uključujući ranije zapljene na brodovima MSC Carlotta i MSC Desiree, one su sada iznosile više od 700 milijuna dolara, na osnovu zakonske kazne od 1.000 dolara po unci kokaina”, piše u članku.

Iako iz MSC-a kažu da već dugo ozbiljno shvaćaju sigurnost, priznaju da je MSC Gayane bio “wake up call”.

“Nakon incidenta, kompanija je rekla da će potrošiti 100 milijuna dolara tijekom pet godina na sigurnosne aktivnosti protiv krijumčarenja. Kažu da sada koriste stražarske patrole na brodovima koji plove duž zapadne obale Južne Amerike, pse koji traže drogu u lukama visokog rizika i daljinski nadgledane kamere na plovilima. Ali MSC je napravio još jednu veliku promjenu, kaže osoba koja je upoznata s internim donošenjem odluka: crnogorski pomorci se više ne zapošljavaju na brodovima kompanije koji plove kroz Panamski kanal”, objavio je Bloomberg.

U međuvremenu, navodi se, MSC Gayane nastavlja ploviti svjetskim oceanima. Nedavno se zaustavio na Tajlandu, Saudijskoj Arabiji, Egiptu i Portugalu – daleko od morskih puteva Južne Amerike.

Priopćenje MSC-a

U međuvremenu, MSC je objavio službeno priopćenje za medije povodom članka kojeg je objavio Bloomberg.

“MSC Mediterranean Shipping Company svjestan je medijske priče koju je Bloomberg objavio sredinom prosinca 2022., o incidentu na kontejnerskom brodu MSC Gayane iz 2019. godine. Većina elemenata u Bloombergovoj priči već je javno objavljena tijekom 3 i pol godine od incidenta na MSC Gayane, a MSC-ovo priopćenje Victim Impact Statement predano je sudu.

Trgovina kokainom posljednjih je godina u velikom porastu, što je problem za cijelu industriju i sve načine transporta. Brodarske kompanije i njihovi zaposlenici nemaju ovlasti, resurse niti su obučeni za suočavanje s opasnim pojedincima koji upravljaju organiziranim kriminalnim organizacijama.

Krijumčari koji stoje iza incidenta na MSC Gayane koristili su revolucionarne metode za krijumčarenje droge, a operaciju nije mogao predvidjeti niti jedan prijevoznik. MSC, poput ostalih u pomorskoj industriji, i dalje se čvrsto protivi krijumčarenju i aktivno poduzima korake kako bi se tome suprotstavio.

MSC se oštro protivi Bloombergovoj naslovnoj tvrdnji da mali broj pomoraca iz Crne Gore koji su sudjelovali u krijumčarenju, u vrlo specifičnim okolnostima, predstavlja “infiltraciju tvrtke” od strane narkokartela.

Crna Gora ima dugu tradiciju pomorstva. Većina članova posade su vrlo dobri radnici i pošteni ljudi te vrijedno rade kako bi uzdržavali sebe i svoju obitelj. Svi zaposlenici MSC-a prolaze kroz stroge procedure provjere koja uključuje američku C-1/D vizu za građane Crne Gore koji su posjećivali američke luke.

Dok je MSC iz predostrožnosti odgovorio na zapljenu droge na MSC Gayane tako da je premjestio svoje zaposlenike iz Crne Gore s ruta na kojima postoji najveća opasnost od krijumčarenja, tvrtka se protivi općoj karakterizaciji pomorske radne snage ove zemlje na temelju manjine kriminalaca među njima, kako se navodi u članku.

Nažalost, uvijek će biti pojedinaca koji će postati krijumčari – ili, što je još teže predvidjeti, poštenih ljudi koji će podleći nasilnim prijetnjama opasnih kriminalaca u strahu za svoje obitelji. Riječ je o ljudskom faktoru koji je nemoguće u potpunosti kontrolirati.

MSC je od 2019. godine značajno intenzivirao vlastite sigurnosne napore, ulažući više od 50 milijuna američkih dolara samo u 2022. godini, a nastavit će to činiti i u narednim godinama. MSC je danas prepoznat kao vodeći borac protiv krijumčarenja u pomorskoj industriji. Trenutno postoji više od 50 različitih načina kojima MSC nastoji otkriti potencijalne ilegalne aktivnosti na glavnim trgovačkim putevima, uključujući najsuvremeniju tehnologiju temeljenu na umjetnoj inteligenciji, u bliskoj suradnji s vlastima.

Globalna trgovina drogama sistemski je problem s kojim se nijedna tvrtka ne može sama pozabaviti. Od proizvođača do potrošača, svi u opskrbnom lancu moraju igrati svoju ulogu kako bi carini i lučkim vlastima pomogli provođenju zakona. Slijedeći dugogodišnju suradnju MSC-a s tijelima kao što su Američka carinska zaštita (CBP) i Uprava za suzbijanje droga (DEA), MSC će nastaviti konstruktivno pomagati vladama diljem svijeta koliko god je to u našoj moći. Tvrtka je i dalje aktivni partner američke inicijative C-TPAT (Carinsko-trgovinsko partnerstvo protiv terorizma).”

Crnogorski pomorci više se ne zapošljavaju na brodovima Mediterranean Shipping Company (MSC) koji plove kroz Panamski kanal, objavio je Bloomberg Businessweek, pozivajući se na izvor upoznat s internim donošenjem odluka.

Bloomberg je u online izdanju objavio tekst o zapljeni gotovo 20 tona kokaina u Philadelphiji u lipnju 2019. godine, ističući da je Mediterranean Shipping Co., na čijem je brodu MSC Gayane otkrivena droga te je uhićeno više crnogorskih državljana, morao platiti kazne. Bloomberg navodi da je MSC izrastao u dominantnu silu u globalnoj trgovini, ali je i glavni kanal trgovine drogom za balkanski kartel. Događaj u Philadelphiji, po pisanju ovog medija, povezuje se s balkanskim kartelom čije se sjedište nalazi u Crnoj Gori, prenosi RTCG.

Kako se ističe, zapljena broda je ekstremna mjera, ali otkrića o umiješanosti članova posade u trgovinu toliko velikom količinom kokaina ohrabrila su  američke vlasti. Pošiljka je otkrivena u lipnju 2019. godine, a agenti Vlade SAD-a 4. srpnja ukrcali su se na MSC Gayane i predali kapetanu nalog za zapljenu. Skoro u istom trenutku, obavijest o zapljeni poslan je mailom čelnicima MSC-a.

“Kada brod dopremi tako nečuvenu količinu smrtonosne droge u vode Philadelphije, naš ured i naše partnerske agencije težit će najtežim mogućim posljedicama”, rekao je tada američki tužitelj William McSwain u priopćenju.

MSC je, navodi Bloomberg, brzo poduzeo korake kako bi kontejnerski brod ponovo zaplovio. U zamjenu za isplatu od deset milijuna dolara u gotovini, kao i garanciju od 40 milijuna dolara te obećanja da će kompanija surađivati u bilo kojoj istrazi koja je u toku, MSC Gayane je dozvoljeno da nastavi ploviti do svog prvobitnog odredišta, Rotterdama. Gotovo mjesec dana nakon blokade, brod je izašao uz jamčevinu.

“Carinski službenici suspendirali su status ‘pouzdanog brodara’ koji je MSC dobio u okviru programa koji je nastao nakon 11. rujna, a koji omogućava prijevoznicima da izbjegnu duge provjere i kašnjenja u američkim lukama u zamjenu za poštovanje određenih sigurnosnih protokola. U međuvremenu, tužitelji u istočnom okrugu Pennsylvanije podnijeli su optužnice protiv osam članova posade, uključujući prvog i drugog časnika. Svi oni su na kraju priznali krivnju i osuđeni su na zatvorsku kaznu. Iza kulisa, američke vlasti su identificirale frakciju ‘balkanskog kartela’ koja je financirala i organizirala operaciju, doznajući da je banda dovela partnere iz Kolumbije i Sjeverne Europe da podijele rizik”, naveo je, između ostalog, Bloomberg.

Kako se ističe, tijekom sljedećih nekoliko mjeseci Vlada SAD je ušla u razgovore s MSC-om s ciljem da ih natjera da pristanu na nove sigurnosne mjere, kao što su češće rotiranje posade i zahtijevanje od njih da se testiraju na poligrafu.

“Zauzvrat, američka vlada je ukazala na mogućnost da značajno smanji kazne s kojima se MSC suočava. Uključujući ranije zapljene na brodovima MSC Carlotta i MSC Desiree, one su sada iznosile više od 700 milijuna dolara, na osnovu zakonske kazne od 1.000 dolara po unci kokaina”, piše u članku.

Iako iz MSC-a kažu da već dugo ozbiljno shvaćaju sigurnost, priznaju da je MSC Gayane bio “wake up call”.

“Nakon incidenta, kompanija je rekla da će potrošiti 100 milijuna dolara tijekom pet godina na sigurnosne aktivnosti protiv krijumčarenja. Kažu da sada koriste stražarske patrole na brodovima koji plove duž zapadne obale Južne Amerike, pse koji traže drogu u lukama visokog rizika i daljinski nadgledane kamere na plovilima. Ali MSC je napravio još jednu veliku promjenu, kaže osoba koja je upoznata s internim donošenjem odluka: crnogorski pomorci se više ne zapošljavaju na brodovima kompanije koji plove kroz Panamski kanal”, objavio je Bloomberg.

U međuvremenu, navodi se, MSC Gayane nastavlja ploviti svjetskim oceanima. Nedavno se zaustavio na Tajlandu, Saudijskoj Arabiji, Egiptu i Portugalu – daleko od morskih puteva Južne Amerike.

Priopćenje MSC-a

U međuvremenu, MSC je objavio službeno priopćenje za medije povodom članka kojeg je objavio Bloomberg.

“MSC Mediterranean Shipping Company svjestan je medijske priče koju je Bloomberg objavio sredinom prosinca 2022., o incidentu na kontejnerskom brodu MSC Gayane iz 2019. godine. Većina elemenata u Bloombergovoj priči već je javno objavljena tijekom 3 i pol godine od incidenta na MSC Gayane, a MSC-ovo priopćenje Victim Impact Statement predano je sudu.

Trgovina kokainom posljednjih je godina u velikom porastu, što je problem za cijelu industriju i sve načine transporta. Brodarske kompanije i njihovi zaposlenici nemaju ovlasti, resurse niti su obučeni za suočavanje s opasnim pojedincima koji upravljaju organiziranim kriminalnim organizacijama.

Krijumčari koji stoje iza incidenta na MSC Gayane koristili su revolucionarne metode za krijumčarenje droge, a operaciju nije mogao predvidjeti niti jedan prijevoznik. MSC, poput ostalih u pomorskoj industriji, i dalje se čvrsto protivi krijumčarenju i aktivno poduzima korake kako bi se tome suprotstavio.

MSC se oštro protivi Bloombergovoj naslovnoj tvrdnji da mali broj pomoraca iz Crne Gore koji su sudjelovali u krijumčarenju, u vrlo specifičnim okolnostima, predstavlja “infiltraciju tvrtke” od strane narkokartela.

Crna Gora ima dugu tradiciju pomorstva. Većina članova posade su vrlo dobri radnici i pošteni ljudi te vrijedno rade kako bi uzdržavali sebe i svoju obitelj. Svi zaposlenici MSC-a prolaze kroz stroge procedure provjere koja uključuje američku C-1/D vizu za građane Crne Gore koji su posjećivali američke luke.

Dok je MSC iz predostrožnosti odgovorio na zapljenu droge na MSC Gayane tako da je premjestio svoje zaposlenike iz Crne Gore s ruta na kojima postoji najveća opasnost od krijumčarenja, tvrtka se protivi općoj karakterizaciji pomorske radne snage ove zemlje na temelju manjine kriminalaca među njima, kako se navodi u članku.

Nažalost, uvijek će biti pojedinaca koji će postati krijumčari – ili, što je još teže predvidjeti, poštenih ljudi koji će podleći nasilnim prijetnjama opasnih kriminalaca u strahu za svoje obitelji. Riječ je o ljudskom faktoru koji je nemoguće u potpunosti kontrolirati.

MSC je od 2019. godine značajno intenzivirao vlastite sigurnosne napore, ulažući više od 50 milijuna američkih dolara samo u 2022. godini, a nastavit će to činiti i u narednim godinama. MSC je danas prepoznat kao vodeći borac protiv krijumčarenja u pomorskoj industriji. Trenutno postoji više od 50 različitih načina kojima MSC nastoji otkriti potencijalne ilegalne aktivnosti na glavnim trgovačkim putevima, uključujući najsuvremeniju tehnologiju temeljenu na umjetnoj inteligenciji, u bliskoj suradnji s vlastima.

Globalna trgovina drogama sistemski je problem s kojim se nijedna tvrtka ne može sama pozabaviti. Od proizvođača do potrošača, svi u opskrbnom lancu moraju igrati svoju ulogu kako bi carini i lučkim vlastima pomogli provođenju zakona. Slijedeći dugogodišnju suradnju MSC-a s tijelima kao što su Američka carinska zaštita (CBP) i Uprava za suzbijanje droga (DEA), MSC će nastaviti konstruktivno pomagati vladama diljem svijeta koliko god je to u našoj moći. Tvrtka je i dalje aktivni partner američke inicijative C-TPAT (Carinsko-trgovinsko partnerstvo protiv terorizma).”

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video