O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nova godina – nova sreća: Hoće li “3. maj” ugledati bolje dane?

IZVORHRT

Riječko brodogradilište “3. maj” prema novoj godini gleda s umjerenim optimizmom. Najnoviji u nizu ugovorenih poslova je dovršetak tankera za prijevoz kemikalija koji u posljednjih 15 godina nisu uspjela izgraditi tri brodogradilišta – jedno rusko i dva hrvatska.

Kapaciteti su popunjeni do kraja 2023., a priprema se plan restrukturiranja škvera čiji je vlasnik “Uljanik” u stečaju. Radnici su nakon nekoliko godina dobili božićnicu, plaće su redovite, ali premale. Ipak, i u tom smislu iduća godina mogla bi donijeti pomak nabolje, piše HRT.

– Trenutno imamo ugovorena dva broda za dovršiti. Jedan od njih je tanker. Isto tako imamo ugovoren naš brod koji je bio na našem prvom navozu. Radi se o gradnji 527 za kanadskog naručitelja. Taj brod je ugovoren u ovoj godini za dovršetak i njegova se isporuka očekuje sredinom 2024. godine. Na polarnom kruzeru se obavljaju završni radovi i početkom siječnja bi brod trebao ići na dok u “Viktor Lenac” i nakon toga slijedi završna faza opremanja, tako da će isporuka broda biti u 3. ili 4. mjesecu, rekao je Siniša Ostojić, pomoćnik direktora “3. maja” za komercijalne poslove.

Dodao je kako “3. maj” ima u gradnji i jahte za naručitelje iz Italije. Riječ je o gradnji trupova jahti s djelomičnim opremanjem, što je za brodogradilište iskorak na novo tržište, ali i to su brodovi koji su visoko cijenjeni i za kojima je velika potražnja u svijetu.

– Osim velikih poslova radimo i gradnju sekcija čeličnih konstrukcija za talijanske naručitelje. Sa svim tim poslovima popunili smo dobro kapacitete i s obzirom na to da imamo oko 700 zaposlenih, imamo i potrebe za kooperantima, naglasio je.

Slađan Pejić, povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u “3. maju”, rekao je da su plaće vrlo niske te je to najveći kamen spoticanja zbog kojeg ljudi odlaze iz “3. maja”.

– Za redovne sate, dobar majstor zavarivač dobije 6-6,5 tisuća kuna. Velika razlika je u plaći kod nas i vani. U Italiji imaju tri puta veću plaću, a u Njemačkoj puno više, istaknuo je.

Dodaje kako se cijelu godinu vode razgovori s Upravom glede povećanja plaća. Uspjeli su dogovoriti aneks kolektivnom ugovoru i nadaju se da će plaća za siječanj biti bolja.

Riječko brodogradilište “3. maj” prema novoj godini gleda s umjerenim optimizmom. Najnoviji u nizu ugovorenih poslova je dovršetak tankera za prijevoz kemikalija koji u posljednjih 15 godina nisu uspjela izgraditi tri brodogradilišta – jedno rusko i dva hrvatska.

Kapaciteti su popunjeni do kraja 2023., a priprema se plan restrukturiranja škvera čiji je vlasnik “Uljanik” u stečaju. Radnici su nakon nekoliko godina dobili božićnicu, plaće su redovite, ali premale. Ipak, i u tom smislu iduća godina mogla bi donijeti pomak nabolje, piše HRT.

– Trenutno imamo ugovorena dva broda za dovršiti. Jedan od njih je tanker. Isto tako imamo ugovoren naš brod koji je bio na našem prvom navozu. Radi se o gradnji 527 za kanadskog naručitelja. Taj brod je ugovoren u ovoj godini za dovršetak i njegova se isporuka očekuje sredinom 2024. godine. Na polarnom kruzeru se obavljaju završni radovi i početkom siječnja bi brod trebao ići na dok u “Viktor Lenac” i nakon toga slijedi završna faza opremanja, tako da će isporuka broda biti u 3. ili 4. mjesecu, rekao je Siniša Ostojić, pomoćnik direktora “3. maja” za komercijalne poslove.

Dodao je kako “3. maj” ima u gradnji i jahte za naručitelje iz Italije. Riječ je o gradnji trupova jahti s djelomičnim opremanjem, što je za brodogradilište iskorak na novo tržište, ali i to su brodovi koji su visoko cijenjeni i za kojima je velika potražnja u svijetu.

– Osim velikih poslova radimo i gradnju sekcija čeličnih konstrukcija za talijanske naručitelje. Sa svim tim poslovima popunili smo dobro kapacitete i s obzirom na to da imamo oko 700 zaposlenih, imamo i potrebe za kooperantima, naglasio je.

Slađan Pejić, povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u “3. maju”, rekao je da su plaće vrlo niske te je to najveći kamen spoticanja zbog kojeg ljudi odlaze iz “3. maja”.

– Za redovne sate, dobar majstor zavarivač dobije 6-6,5 tisuća kuna. Velika razlika je u plaći kod nas i vani. U Italiji imaju tri puta veću plaću, a u Njemačkoj puno više, istaknuo je.

Dodaje kako se cijelu godinu vode razgovori s Upravom glede povećanja plaća. Uspjeli su dogovoriti aneks kolektivnom ugovoru i nadaju se da će plaća za siječanj biti bolja.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video