O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Crnogorska i Barska plovidba same će platiti kredit od 8,8 milijuna dolara

Crnogorska i Barska plovidba će prošlu godinu završiti u plusu i to većem nego 2021, rekli su iz tih brodarskih poduzeća.

Obje kompanije su najavile da će ove godine iz vlastitih sredstava platiti kreditne obaveze od 8,8 milijuna USD kineskoj Exim banci. Prošle godine su to napravile prvi put, plativši devet milijuna USD glavnice, zahvaljujući povoljnijim cijenama vozarine, piše Boka News.

“Glavni planovi Crnogorske plovidbe za ovu godinu su da brodovi plove bez neplaniranih zadržavanja i da obje polugodišnje rate isplatimo iz vlastitih sredstava”, rekli su iz kotorske kompanije i podsjetili da su i prošle godine, u dvije polugodišnje rate koje dospijevaju u siječnju i lipnju, platili Exim banci ukupno 5,2 milijuna USD.

Sljedeća rata dospijeva 21. siječnja u iznosu od 2,55 milijuna USD.

“Zbog obaveznog boravka remonta brodova u brodogradilištima Turske i Italije brod je mirovao 70 dana, pa je teško očekivati da ćemo do roka dospijeća akumulirati dovoljno sredstava da ratu isplatimo odjednom. U skladu s projekcijama priljeva sredstava, ratu ćemo kompletirati iz nekoliko uplata”, naveli su iz kotorskog poduzeća.

I Barska plovidba je prošle godine u siječnju i lipnju otplatila 1,91 milijuna i 1,88 milijuna USD.

“Akumulirali smo dovoljno sredstava da uplatimo 1,6 milijuna EUR-a na račun državnog trezora i 1,63 milijuna EUR-a na ime vraćanja duga državi, koja je uplatila Exim banci rate dospjele u siječnju i lipnju 2021. godine”, priopćeno je iz barske kompanije.

Naredna rata dospijeva 21. siječnja i iznosi 1,87 milijuna USD, a iz Barske plovidbe navode da imaju sredstava.

Brodovi Crnogorske plovidbe, Kotor i 21. svibanj, kupljeni su 2012. godine.

Do sada je, što kroz učešće, što kroz kredit, otplaćeno 56,6 milijuna USD, od čega je Crnogorska plovidba uplatila 22,2 milijuna, a Vlada 34,4 milijuna USD. Ostalo je još 12,4 milijuna USD duga Exim banci, a posljednja rata dospijeva 21. siječnja 2025. godine.

Brodovi Barske plovidbe, Bar i Budva, preuzeti su 18. rujna i 8. listopada 2014. godine iz brodogradilišta Jinling u Kini, kada je i počela njihova komercijalna eksploatacija. Iznos kredita je 46,4 milijuna USD s kamatom od dva posto, rokom otplate od 15 godina i grace periodom od pet godina. Do sada je otplaćeno 21,98 milijuna USD, od čega je država platila šest milijuna.

Iz brodarskih kompanija najavljuju da su u plusu završili prošlu godinu.

“U ovom momentu, teško je dati preciznije podatke očekivanih konačnih financijskih rezultata Crnogorske plovidbe za prošlu godinu, ali ono što je relevantno jesu podaci za devet mjeseci, po kojima imamo milijun EUR-a profita”, rekli su iz kotorskog poduzeća.

Oni su podsjetili da su 2021. godine imali profit od 40 tisuće EUR, a za prošlu godinu očekuju da će biti 15 do 20 puta veći.

Iz Barske plovidbe navode da nemaju preliminarne poslovne rezultate za prošlu godinu, ali očekuju znatno veći plus nego u 2021.

U Crnogorskoj plovidbi ističu da nije sve bilo u skladu s očekivanjima s početka prošle godine.

“S jedne strane je došlo do pada vozarina, što je uvjetovalo pad prihoda u odnosu na plan, a s druge je došlo do povećanja rashoda, u odnosu na 2021. i u odnosu na plan, zbog obaveze redovnih petogodišnjih remonta, dokovanja i ugradnje sustava za tretman balastnih voda na njima. Ovo se sve odvijalo u uvjetima pojačanih inflatornih kretanja, naročito rashodne strane, prije svega kod servisnih i brodogradilišnih radova, rezervnih dijelova, boje”, naveli su iz Crnogorske plovidbe.

Objasnili su da su vozarine u prvoj polovini prošle godine bile na nivou druge polovine 2021, ali da je zbog njihovog kretanja u posljednjih pola godine teško prognozirati što će biti u ovoj godini.

U Barskoj plovidbi su zadovoljni poslovnom prošlom godinom, jer su ugovorene najamnine bile mnogo veće nego ranijih godina, ali ističu kako je u drugom polugodištu došlo do pada cijena vozarina, pa ne mogu sa sigurnošću prognozirati njihovo kretanje u ovoj godini.

Iz Crnogorske plovidbe su naveli da su ugovore u prošloj godini sklopili s brodarskim kompanijama iz Sjedinjenih Američkih Država (SAD) i potpuno zamijenili dugogodišnje unajmitelje Sea Pioneer London iz Velike Britanije.

I Barska plovidba je promijenila unajmitelja brodova i od kraja 2021. i početka prošle godine imaju ugovor s danskom kompanijom Norden i zadovoljni su tom suradnjom.

Crnogorska i Barska plovidba će prošlu godinu završiti u plusu i to većem nego 2021, rekli su iz tih brodarskih poduzeća.

Obje kompanije su najavile da će ove godine iz vlastitih sredstava platiti kreditne obaveze od 8,8 milijuna USD kineskoj Exim banci. Prošle godine su to napravile prvi put, plativši devet milijuna USD glavnice, zahvaljujući povoljnijim cijenama vozarine, piše Boka News.

“Glavni planovi Crnogorske plovidbe za ovu godinu su da brodovi plove bez neplaniranih zadržavanja i da obje polugodišnje rate isplatimo iz vlastitih sredstava”, rekli su iz kotorske kompanije i podsjetili da su i prošle godine, u dvije polugodišnje rate koje dospijevaju u siječnju i lipnju, platili Exim banci ukupno 5,2 milijuna USD.

Sljedeća rata dospijeva 21. siječnja u iznosu od 2,55 milijuna USD.

“Zbog obaveznog boravka remonta brodova u brodogradilištima Turske i Italije brod je mirovao 70 dana, pa je teško očekivati da ćemo do roka dospijeća akumulirati dovoljno sredstava da ratu isplatimo odjednom. U skladu s projekcijama priljeva sredstava, ratu ćemo kompletirati iz nekoliko uplata”, naveli su iz kotorskog poduzeća.

I Barska plovidba je prošle godine u siječnju i lipnju otplatila 1,91 milijuna i 1,88 milijuna USD.

“Akumulirali smo dovoljno sredstava da uplatimo 1,6 milijuna EUR-a na račun državnog trezora i 1,63 milijuna EUR-a na ime vraćanja duga državi, koja je uplatila Exim banci rate dospjele u siječnju i lipnju 2021. godine”, priopćeno je iz barske kompanije.

Naredna rata dospijeva 21. siječnja i iznosi 1,87 milijuna USD, a iz Barske plovidbe navode da imaju sredstava.

Brodovi Crnogorske plovidbe, Kotor i 21. svibanj, kupljeni su 2012. godine.

Do sada je, što kroz učešće, što kroz kredit, otplaćeno 56,6 milijuna USD, od čega je Crnogorska plovidba uplatila 22,2 milijuna, a Vlada 34,4 milijuna USD. Ostalo je još 12,4 milijuna USD duga Exim banci, a posljednja rata dospijeva 21. siječnja 2025. godine.

Brodovi Barske plovidbe, Bar i Budva, preuzeti su 18. rujna i 8. listopada 2014. godine iz brodogradilišta Jinling u Kini, kada je i počela njihova komercijalna eksploatacija. Iznos kredita je 46,4 milijuna USD s kamatom od dva posto, rokom otplate od 15 godina i grace periodom od pet godina. Do sada je otplaćeno 21,98 milijuna USD, od čega je država platila šest milijuna.

Iz brodarskih kompanija najavljuju da su u plusu završili prošlu godinu.

“U ovom momentu, teško je dati preciznije podatke očekivanih konačnih financijskih rezultata Crnogorske plovidbe za prošlu godinu, ali ono što je relevantno jesu podaci za devet mjeseci, po kojima imamo milijun EUR-a profita”, rekli su iz kotorskog poduzeća.

Oni su podsjetili da su 2021. godine imali profit od 40 tisuće EUR, a za prošlu godinu očekuju da će biti 15 do 20 puta veći.

Iz Barske plovidbe navode da nemaju preliminarne poslovne rezultate za prošlu godinu, ali očekuju znatno veći plus nego u 2021.

U Crnogorskoj plovidbi ističu da nije sve bilo u skladu s očekivanjima s početka prošle godine.

“S jedne strane je došlo do pada vozarina, što je uvjetovalo pad prihoda u odnosu na plan, a s druge je došlo do povećanja rashoda, u odnosu na 2021. i u odnosu na plan, zbog obaveze redovnih petogodišnjih remonta, dokovanja i ugradnje sustava za tretman balastnih voda na njima. Ovo se sve odvijalo u uvjetima pojačanih inflatornih kretanja, naročito rashodne strane, prije svega kod servisnih i brodogradilišnih radova, rezervnih dijelova, boje”, naveli su iz Crnogorske plovidbe.

Objasnili su da su vozarine u prvoj polovini prošle godine bile na nivou druge polovine 2021, ali da je zbog njihovog kretanja u posljednjih pola godine teško prognozirati što će biti u ovoj godini.

U Barskoj plovidbi su zadovoljni poslovnom prošlom godinom, jer su ugovorene najamnine bile mnogo veće nego ranijih godina, ali ističu kako je u drugom polugodištu došlo do pada cijena vozarina, pa ne mogu sa sigurnošću prognozirati njihovo kretanje u ovoj godini.

Iz Crnogorske plovidbe su naveli da su ugovore u prošloj godini sklopili s brodarskim kompanijama iz Sjedinjenih Američkih Država (SAD) i potpuno zamijenili dugogodišnje unajmitelje Sea Pioneer London iz Velike Britanije.

I Barska plovidba je promijenila unajmitelja brodova i od kraja 2021. i početka prošle godine imaju ugovor s danskom kompanijom Norden i zadovoljni su tom suradnjom.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video