O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nakon nasukavanja kontejnerskog broda, američka savezna država zabranila peljarima uporabu mobitela

Nakon što je utvrđeno da je za nasukavanje kontejnerskog broda Ever Forward u zaljevu Chesapeake odgovoran peljar, koji je prilikom peljarenja broda svu pažnju posvetio svom mobitelu i time uzrokovao nasukavanje broda, Odbor peljara Maryland odlučio je zabraniti peljarima korištenje mobilnih telefona na poslu.

“Posao peljara s državnom dozvolom zahtijeva apsolutnu pažnju i usredotočenost na sigurno peljarenje, navigaciju, manevriranje, pristajanje ili isplovljavanje plovila”, rekao je predsjednik Odbora peljara Sandy Steeves.

Istraga je pokazala da je upotreba mobitela za vrijeme peljarenja dovela do nasukavanja kontejnerskog broda Ever Forward. Operacija odsukavanja trajala je punih mjesec dana.

Država Maryland je još 2013. godine zabranila slanje poruka za vrijeme vožnje automobila, ali još uvijek je tehnički legalno koristiti mobitel prilikom upravljanja trgovačkim brodovima, navodi The Maritime Executive.

Ever Forward isplovio je s terminala Seagirt u Baltimoreu u večernjim satima 13. ožujka 2022. godine. Na mostu se nalazio licencirani viši peljar iz Marylanda. Brod od 12.000 TEU zaplovio je prema Norfolku.

Brod je oko 18:12, nakon kašnjenja zbog problema sa privezivačima, isplovio sa terminala u Baltimoru. Zapovjednik nije bio na mostu. U 19:30 je otišao večerati i nije se vraćao.

Kako je u analizi slučaja naveo umirovljeni pomorski peljar Mr.sc. Mladen Russo, peljar je vodio brod, oslanjajući se isključivo na svoj PPU (Portable Pilot Unit) i pri tome je potpuno zanemario vizualno motrenje. Zbog problema koji je imao pri odvezu, bio je uzrujan, dugo je razgovarao mobitelom (serija od pet poziva, sa preko 60 min razgovora), poslao je dvije poruke i počeo skicirati mail o problemu s privezivačima (u 20:16). U 20:14 mijenja ekran na svom PPU, s namjerom da skenira podatke sa prethodnog putovanja, i to u 20:15 šalje jednom kolegi. Ali aktiviranjem promjene ekrana u 20:14, zaustavlja se praćenje stvarnog kretanja. Ono što je uslijedilo upućuje na zaključak da peljar nije bio svjestan prekida praćenja promjene položaja.

Kad je počeo na svom mobitelu pisati mail (u 20:16) brod je bio niti dva kabela od WP, u 20:17 već je prošao WP, nastavljajući u istom kursu (v. sl.1). U 20:19 brod se nasukao.

Treći časnik je na ECDIS-u (Electronic Chart Display and Information System) pratio kretanje broda po ekranu i čim je prošao WP, on nekoliko puta glasno javlja kurs (161) i brzinu (12,5 čv), kako bi time upozorio peljara na potrebu promjene kursa. Peljar potvrđuje, ali ništa ne poduzima i dalje gleda u telefon. Tek kada je treći rekao da se slika na PPU ne slaže sa onom na ECDISU, peljar odlaže telefon i dolazi pogledati ECDIS. Tek tada je shvatio što se događa. U 20:18 od kormilara traži kormilo desno 15, a 20 sekundi kasnije i sve desno, no uzalud, bilo je prekasno.

Alarmi na ECDIS-u su bili utišani, što je česta praksa, jer istovremeno oglašavanje više alarma može doprinijeti stvaranju nepotrebne i neželjene konfuzije na mostu. No, časnik straže je pozorno pratio tranzitiranje kanalom, pa alarmi, da su i bili aktivni, ništa nebi promijenili.

Zvuči nevjerojatno, no nasukanje se nebi dogodilo da je peljar samo podigao pogled kada ga je treći upozoravao da je brod i dalje u istom kursu. Jer, da je podigao pogled shvatio bi da su WP već prošli i da su sljedeće svjetleće plutače, između kojih treba proći, obje desno od pramca. Dakle, odluka o potrebi skretanja u desno, bila bi donesena u djeliću sekunde, no problem je što peljar nije ni pogledao kroz prozor, pored kojega je svo vrijeme bio.

U listopadu je Upravni odbor peljara Marylanda suspendirao dozvolu ovom peljaru. Udruga peljara Marylanda i Odbor, kao ni američka Obalna straža, u trenutku nasukavanja nisu imali nikakva pravila o korištenja mobitela na radnom mjestu.

Nakon što je utvrđeno da je za nasukavanje kontejnerskog broda Ever Forward u zaljevu Chesapeake odgovoran peljar, koji je prilikom peljarenja broda svu pažnju posvetio svom mobitelu i time uzrokovao nasukavanje broda, Odbor peljara Maryland odlučio je zabraniti peljarima korištenje mobilnih telefona na poslu.

“Posao peljara s državnom dozvolom zahtijeva apsolutnu pažnju i usredotočenost na sigurno peljarenje, navigaciju, manevriranje, pristajanje ili isplovljavanje plovila”, rekao je predsjednik Odbora peljara Sandy Steeves.

Istraga je pokazala da je upotreba mobitela za vrijeme peljarenja dovela do nasukavanja kontejnerskog broda Ever Forward. Operacija odsukavanja trajala je punih mjesec dana.

Država Maryland je još 2013. godine zabranila slanje poruka za vrijeme vožnje automobila, ali još uvijek je tehnički legalno koristiti mobitel prilikom upravljanja trgovačkim brodovima, navodi The Maritime Executive.

Ever Forward isplovio je s terminala Seagirt u Baltimoreu u večernjim satima 13. ožujka 2022. godine. Na mostu se nalazio licencirani viši peljar iz Marylanda. Brod od 12.000 TEU zaplovio je prema Norfolku.

Brod je oko 18:12, nakon kašnjenja zbog problema sa privezivačima, isplovio sa terminala u Baltimoru. Zapovjednik nije bio na mostu. U 19:30 je otišao večerati i nije se vraćao.

Kako je u analizi slučaja naveo umirovljeni pomorski peljar Mr.sc. Mladen Russo, peljar je vodio brod, oslanjajući se isključivo na svoj PPU (Portable Pilot Unit) i pri tome je potpuno zanemario vizualno motrenje. Zbog problema koji je imao pri odvezu, bio je uzrujan, dugo je razgovarao mobitelom (serija od pet poziva, sa preko 60 min razgovora), poslao je dvije poruke i počeo skicirati mail o problemu s privezivačima (u 20:16). U 20:14 mijenja ekran na svom PPU, s namjerom da skenira podatke sa prethodnog putovanja, i to u 20:15 šalje jednom kolegi. Ali aktiviranjem promjene ekrana u 20:14, zaustavlja se praćenje stvarnog kretanja. Ono što je uslijedilo upućuje na zaključak da peljar nije bio svjestan prekida praćenja promjene položaja.

Kad je počeo na svom mobitelu pisati mail (u 20:16) brod je bio niti dva kabela od WP, u 20:17 već je prošao WP, nastavljajući u istom kursu (v. sl.1). U 20:19 brod se nasukao.

Treći časnik je na ECDIS-u (Electronic Chart Display and Information System) pratio kretanje broda po ekranu i čim je prošao WP, on nekoliko puta glasno javlja kurs (161) i brzinu (12,5 čv), kako bi time upozorio peljara na potrebu promjene kursa. Peljar potvrđuje, ali ništa ne poduzima i dalje gleda u telefon. Tek kada je treći rekao da se slika na PPU ne slaže sa onom na ECDISU, peljar odlaže telefon i dolazi pogledati ECDIS. Tek tada je shvatio što se događa. U 20:18 od kormilara traži kormilo desno 15, a 20 sekundi kasnije i sve desno, no uzalud, bilo je prekasno.

Alarmi na ECDIS-u su bili utišani, što je česta praksa, jer istovremeno oglašavanje više alarma može doprinijeti stvaranju nepotrebne i neželjene konfuzije na mostu. No, časnik straže je pozorno pratio tranzitiranje kanalom, pa alarmi, da su i bili aktivni, ništa nebi promijenili.

Zvuči nevjerojatno, no nasukanje se nebi dogodilo da je peljar samo podigao pogled kada ga je treći upozoravao da je brod i dalje u istom kursu. Jer, da je podigao pogled shvatio bi da su WP već prošli i da su sljedeće svjetleće plutače, između kojih treba proći, obje desno od pramca. Dakle, odluka o potrebi skretanja u desno, bila bi donesena u djeliću sekunde, no problem je što peljar nije ni pogledao kroz prozor, pored kojega je svo vrijeme bio.

U listopadu je Upravni odbor peljara Marylanda suspendirao dozvolu ovom peljaru. Udruga peljara Marylanda i Odbor, kao ni američka Obalna straža, u trenutku nasukavanja nisu imali nikakva pravila o korištenja mobitela na radnom mjestu.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video