O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

EU financira izgradnju: Uskoro će zaploviti prvi jedrenjak – car carrier

Europska unija osigurat će 9 milijuna eura za financiranje izgradnje prvog Ro-Ro broda za prijevoz automobila koji će za pogon koristiti snagu vjetra.

Prema partnerima projekta kojeg vodi Wallenius Wilhelmsen, projekt nastavlja napredovati, a uz potporu Europske unije kroz fond Horizon Europe, sredinom 2024. planiran je početak testiranja. Cilj je da ovaj brod zaplovi krajem 2026. ili početkom 2027. godine, javlja The Maritime Executive.

Poznat kao Orcelle Wind, koncept ovog broda je prvi put profiliran 2020. godine. Brod je zamišljen kao brod za prijevoz automobila s kapacitetom od 7.000 vozila, a plovilo dugo 220 metara prvenstveno bi bilo pokretano vjetrom. Norveško-švedska brodarska kompanija Wallenius Wilhelmsen predviđa da bi ovakav pogon mogao smanjiti emisije štetnih plinova do 90 posto.

Na projektu sudjeluje 11 partnera koji rade na različitim aspektima dizajna i operacija broda. Očekuju skoru širu primjenu ovog projekta poznatog kao Oceanbird u brodarskoj industriji. Orcelle Wind bit će prvi takav brod.

Tijekom sljedećih pet godina svi aspekti planiranja, izgradnje i upravljanja jedrenjaka bit će završeni. Trenutno se radi na instaliranju opreme za testiranje jedara na postojeće plovilo Wallenius Wilhelmsena. Sredstva koja dodjeljuje EU koristit će se za ovo testiranje, ali i obuku posade. Cilj je demonstraciju provesti sredinom 2024. godine.

Orcelle Wind je ključni dio strategije dekarbonizacije flote Walleniusa Wilhelmsena, a tvrtka ga smatra korakom k održivom brodarstvu.

Europska unija osigurat će 9 milijuna eura za financiranje izgradnje prvog Ro-Ro broda za prijevoz automobila koji će za pogon koristiti snagu vjetra.

Prema partnerima projekta kojeg vodi Wallenius Wilhelmsen, projekt nastavlja napredovati, a uz potporu Europske unije kroz fond Horizon Europe, sredinom 2024. planiran je početak testiranja. Cilj je da ovaj brod zaplovi krajem 2026. ili početkom 2027. godine, javlja The Maritime Executive.

Poznat kao Orcelle Wind, koncept ovog broda je prvi put profiliran 2020. godine. Brod je zamišljen kao brod za prijevoz automobila s kapacitetom od 7.000 vozila, a plovilo dugo 220 metara prvenstveno bi bilo pokretano vjetrom. Norveško-švedska brodarska kompanija Wallenius Wilhelmsen predviđa da bi ovakav pogon mogao smanjiti emisije štetnih plinova do 90 posto.

Na projektu sudjeluje 11 partnera koji rade na različitim aspektima dizajna i operacija broda. Očekuju skoru širu primjenu ovog projekta poznatog kao Oceanbird u brodarskoj industriji. Orcelle Wind bit će prvi takav brod.

Tijekom sljedećih pet godina svi aspekti planiranja, izgradnje i upravljanja jedrenjaka bit će završeni. Trenutno se radi na instaliranju opreme za testiranje jedara na postojeće plovilo Wallenius Wilhelmsena. Sredstva koja dodjeljuje EU koristit će se za ovo testiranje, ali i obuku posade. Cilj je demonstraciju provesti sredinom 2024. godine.

Orcelle Wind je ključni dio strategije dekarbonizacije flote Walleniusa Wilhelmsena, a tvrtka ga smatra korakom k održivom brodarstvu.

Što nas pokreće