O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pravne bitke Brodosplita koče dolazak nedovršenog tankera u 3. maj

Još ništa od najavljenog dolaska »Onege Gulf« u riječko brodogradilište. Ovaj nedovršeni tanker, nosivosti 45.000 tona, već je, prema ranijim najavama, trebao biti dotegljen iz Splita u »3. maj« na završno opremanje. Međutim, sve je izvjesnije da se plan vlasnika broda, kompanije Viterlef Management sa sjedištem na Britanskim Djevičanskim otocima, ne odvija prema željenom itinereru zbog pravne bitke koja se otvorila raskidom ugovora s Brodosplitom i njegovim vlasnikom Tomislavom Debeljakom.

Riječkom brodogradilištu ovaj bi posao itekako dobro »legao« za popunu kapaciteta u ovoj godini s obzirom na činjenicu da trećemajci funkcioniraju, praktički, na samo jednom brodu koji im je na navozu, kojeg su ugovorili s kanadskom Algomom. Međutim, kako se stvari trenutačno odvijaju u Splitu, sve upućuje na to da će proteći još mjeseci dok se ne riješi zavrzlama koja se ispriječila da brodovlasnik može uopće preuzeti »Onegu Gulf«, zajedno s pratećom opremom, i pokušati je završiti u riječkom brodogradilištu, javlja Novi list.

Bolji poznavatelji načina poslovanja vlasnika splitskog škvera, nad kojim je otvoren prethodni postupak za otvaranje stečaja, bili su skeptični da će ova novogradnja uspjeti bez peripetija napustiti splitski škver još kod potpisa ugovora s »3. majem« sredinom prosinca prošle godine, kada je (optimistično) najavljeno da bi brod u prvim tjednima siječnja već mogao biti na vezu u opremnom bazenu riječkog brodogradilišta. I pokazalo se da su u pravu, ne zato jer imaju čarobnu kuglu, već se samo bilo dovoljno podsjetiti kako su već završavali slučajevi raskida ugovora klijenata s Brodosplitom i njegovim vlasnikom. Prema dostupnim informacijama, Debeljak je već pokrenuo arbitražni postupak protiv Viterlef-a u Švedskoj, što se dade iščitati iz zadnjeg objavljenog popisa postupaka u koje je involviran Brodosplit i njegov vlasnik. Na podugačkom popisu od 370 sudskih i parničnih postupaka u koje je Brodosplit trenutačno involviran u Hrvatskoj, ali i inozemstvu pridodana je i arbitraža u Stockholmu, u kojoj se Brodosplit pojavljuje kao tužitelj koji od Viterlefa potražuje 6.700.000 eura.

Iz Viterlefa su, pak, izvijestili Trgovački sud u Splitu da su zbog višestrukog kršenja ugovornih odredbi od strane Brodosplita raskinuli ugovor te da su posao na završetku tankera »Onege Gulf« ugovorili s riječkim »3. majem«. Dopisom ujedno obavještavaju sud i ostale vjerovnike da na ime naknade štete od Brodosplita potražuju 8,5 milijuna eura.

– Radi izbjegavanja dvojbi, vlasništvo nad brodom, kao i svom opremom, kako ugrađenom na brod tako i onom koja još nije ugrađena i nalazi se u objektima Brodosplita, pripada isključivo društvu Viterlef Management. Naravno, predmetno potraživanje, u svoti ne manjoj od 8.524.690 eura, kao i izlučno pravo nad brodom i opremom, u slučaju da još uvijek budu u brodogradilištu, bit će prijavljeni u stečaju dužnika, kada isti bude otvoren, a vjerovnici pozvani na prijavu svojih potraživanja, zaključuje se u dopisu.


Orjana Antešić / Novi list

Još ništa od najavljenog dolaska »Onege Gulf« u riječko brodogradilište. Ovaj nedovršeni tanker, nosivosti 45.000 tona, već je, prema ranijim najavama, trebao biti dotegljen iz Splita u »3. maj« na završno opremanje. Međutim, sve je izvjesnije da se plan vlasnika broda, kompanije Viterlef Management sa sjedištem na Britanskim Djevičanskim otocima, ne odvija prema željenom itinereru zbog pravne bitke koja se otvorila raskidom ugovora s Brodosplitom i njegovim vlasnikom Tomislavom Debeljakom.

Riječkom brodogradilištu ovaj bi posao itekako dobro »legao« za popunu kapaciteta u ovoj godini s obzirom na činjenicu da trećemajci funkcioniraju, praktički, na samo jednom brodu koji im je na navozu, kojeg su ugovorili s kanadskom Algomom. Međutim, kako se stvari trenutačno odvijaju u Splitu, sve upućuje na to da će proteći još mjeseci dok se ne riješi zavrzlama koja se ispriječila da brodovlasnik može uopće preuzeti »Onegu Gulf«, zajedno s pratećom opremom, i pokušati je završiti u riječkom brodogradilištu, javlja Novi list.

Bolji poznavatelji načina poslovanja vlasnika splitskog škvera, nad kojim je otvoren prethodni postupak za otvaranje stečaja, bili su skeptični da će ova novogradnja uspjeti bez peripetija napustiti splitski škver još kod potpisa ugovora s »3. majem« sredinom prosinca prošle godine, kada je (optimistično) najavljeno da bi brod u prvim tjednima siječnja već mogao biti na vezu u opremnom bazenu riječkog brodogradilišta. I pokazalo se da su u pravu, ne zato jer imaju čarobnu kuglu, već se samo bilo dovoljno podsjetiti kako su već završavali slučajevi raskida ugovora klijenata s Brodosplitom i njegovim vlasnikom. Prema dostupnim informacijama, Debeljak je već pokrenuo arbitražni postupak protiv Viterlef-a u Švedskoj, što se dade iščitati iz zadnjeg objavljenog popisa postupaka u koje je involviran Brodosplit i njegov vlasnik. Na podugačkom popisu od 370 sudskih i parničnih postupaka u koje je Brodosplit trenutačno involviran u Hrvatskoj, ali i inozemstvu pridodana je i arbitraža u Stockholmu, u kojoj se Brodosplit pojavljuje kao tužitelj koji od Viterlefa potražuje 6.700.000 eura.

Iz Viterlefa su, pak, izvijestili Trgovački sud u Splitu da su zbog višestrukog kršenja ugovornih odredbi od strane Brodosplita raskinuli ugovor te da su posao na završetku tankera »Onege Gulf« ugovorili s riječkim »3. majem«. Dopisom ujedno obavještavaju sud i ostale vjerovnike da na ime naknade štete od Brodosplita potražuju 8,5 milijuna eura.

– Radi izbjegavanja dvojbi, vlasništvo nad brodom, kao i svom opremom, kako ugrađenom na brod tako i onom koja još nije ugrađena i nalazi se u objektima Brodosplita, pripada isključivo društvu Viterlef Management. Naravno, predmetno potraživanje, u svoti ne manjoj od 8.524.690 eura, kao i izlučno pravo nad brodom i opremom, u slučaju da još uvijek budu u brodogradilištu, bit će prijavljeni u stečaju dužnika, kada isti bude otvoren, a vjerovnici pozvani na prijavu svojih potraživanja, zaključuje se u dopisu.


Orjana Antešić / Novi list

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video