O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sredozemno more bez brodova koji su opasni za ljude i okoliš: Pokrenuta nova ITF-ova kampanja

IZVORSPH

“Mediterranean – Sea of Convenience” naziv je kampanje koju danas pokreću Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i pridruženi sindikati.

Riječ je o kampanji koja je pokrenuta na inicijativu Sindikata pomoraca Hrvatske, a čiji je cilj uklanjanje podstadardnih brodova sa Sredozemlja.

Zastava pogodnosti (Flag of Convenience – FOC) je zastava države manje stroge zakonske regulative, što brodovlasnicima omogućava registraciju brodova koji ne ispunjavaju sve uobičajene uvjete za plovidbu, a time i financijsku uštedu.

Najveći dio tih podstandardnih brodova prometuje Sredozemljem, stoga je pokrenuta ova kampanja. Tako će ITF inspektori u svim zemljama na Sredozemlju kroz sljedećih osam tjedana vršiti temeljite inspekcije na svim brodovima koji viju zastave – Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo. Riječ je o zastavama koje trenutno imaju najveći broj registriranih podstandardnih brodova.

Naime, uvjeti života i rada na brodovima pod navedenim zastavama, u prosjeku starijima od 40 godina, su ispod svih standarda. Isto tako, sami brodovi dodatno predstavljaju opasnost za zdravlje i sigurnost pomoraca te posebno za okoliš i mora kojim plove, kazuju iz Sindikata pomoraca Hrvatske.

Spomenute zemlje, odnosno “zastave pogodnosti”, prihvaćaju novac brodovlasnika i omogućuju plovidbu podstandardnih brodova, od kojih mnogi ne bi uopće trebali ploviti.

U samo tri godine, na brodovima koji viju jednu od navedenih zastava pogodnosti – Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo – zabilježeno je:

  • Više od 30 slučajeva abandonmenta s mnogim posadama koje su ostale bez plaće, hrane, vode ili načina da dođu kući;
  • 5.500.000 USD neisplaćenih plaća, koje je ITF u ime posade morao naplatiti od brodovlasnika ovih zastava;
  • Više od 5.000 sigurnosnih ili ekoloških nedostataka te zadržavanja od strane vlasti.

ITF inspektorat u Hrvatskoj ima tri inspektora koji će kampanju provoditi u hrvatskim lukama, a za uspješno provođenje kampanje od ključne je važnosti suradnja s lučkim kapetanijama te Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.

“Mediterranean – Sea of Convenience” naziv je kampanje koju danas pokreću Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) i pridruženi sindikati.

Riječ je o kampanji koja je pokrenuta na inicijativu Sindikata pomoraca Hrvatske, a čiji je cilj uklanjanje podstadardnih brodova sa Sredozemlja.

Zastava pogodnosti (Flag of Convenience – FOC) je zastava države manje stroge zakonske regulative, što brodovlasnicima omogućava registraciju brodova koji ne ispunjavaju sve uobičajene uvjete za plovidbu, a time i financijsku uštedu.

Najveći dio tih podstandardnih brodova prometuje Sredozemljem, stoga je pokrenuta ova kampanja. Tako će ITF inspektori u svim zemljama na Sredozemlju kroz sljedećih osam tjedana vršiti temeljite inspekcije na svim brodovima koji viju zastave – Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo. Riječ je o zastavama koje trenutno imaju najveći broj registriranih podstandardnih brodova.

Naime, uvjeti života i rada na brodovima pod navedenim zastavama, u prosjeku starijima od 40 godina, su ispod svih standarda. Isto tako, sami brodovi dodatno predstavljaju opasnost za zdravlje i sigurnost pomoraca te posebno za okoliš i mora kojim plove, kazuju iz Sindikata pomoraca Hrvatske.

Spomenute zemlje, odnosno “zastave pogodnosti”, prihvaćaju novac brodovlasnika i omogućuju plovidbu podstandardnih brodova, od kojih mnogi ne bi uopće trebali ploviti.

U samo tri godine, na brodovima koji viju jednu od navedenih zastava pogodnosti – Cook Islands, Palau, Sierra Leone i Togo – zabilježeno je:

  • Više od 30 slučajeva abandonmenta s mnogim posadama koje su ostale bez plaće, hrane, vode ili načina da dođu kući;
  • 5.500.000 USD neisplaćenih plaća, koje je ITF u ime posade morao naplatiti od brodovlasnika ovih zastava;
  • Više od 5.000 sigurnosnih ili ekoloških nedostataka te zadržavanja od strane vlasti.

ITF inspektorat u Hrvatskoj ima tri inspektora koji će kampanju provoditi u hrvatskim lukama, a za uspješno provođenje kampanje od ključne je važnosti suradnja s lučkim kapetanijama te Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video