O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Direktor Luke Split o onečišćenju zraka: “Proveden je inspekcijski nadzor, ne možemo prihvatiti odgovornost za onečišćenje”

Splićani, ponajprije stanovnici Brda i susjednih kvartova u proteklih su nekoliko dana organizirali dva prosvjeda zbog rekordnog onečišćenja zraka. Uvjereni su da je krivac za to Sjeverna luka i prašina s troske koja je tamo uskladištene, a koje su im puni domovi.

Priopćenjem se oglasio direktor Sjeverne luke Filip Rogošić, njegovo priopćenje prenosimo u nastavku:

“Inspekcija zaštite okoliša je još 27. ožujka 2023., temeljem napisa u medijima o emisijama prašine s troske uskladištene u Sjevernoj luci u Splitu, obavila nenajavljeni inspekcijski nadzor tijekom kojeg je utvrdila da Luka d.d. poduzima niz mjera i maksimalan angažman u cilju smanjenja emisija prašine s lučkog područja i negativnog utjecaja iste na okoliš. Utvrđeno je da se tijekom nadzora obavljao ukrcaj troske s otvorenog skladišnog prostora u kamione i odvoz iste s lokacije, da nije uočeno prašenje te nisu utvrđene nepravilnosti iz nadležnosti inspekcije zaštite okoliša.

Luka d.d. ozbiljno i profesionalno razmatra preliminarne rezultate mjerenja kvalitete zraka na Brdima koje je inicirao Grad Split, koji su ukazali na povremeno prekoračenje razine nikla i arsena. Luka d.d. u svom redovitom poslovanju već dulje vrijeme poduzima sve raspoložive mjere protiv prašenja, uključujući i nabavu posebnog vatrogasnog vozila koje se koristi kod polijevanja tereta. Luka d.d. je samoinicijativno angažirala međunarodnu tvrtku za dodatno kontroliranje uzoraka tereta koji se skladište i pretovaruju u samoj luci, iako isti nisu deklarirani kao opasni, što je potvrdio i državni inspektorat.

„Razumijemo zabrinutost građana Brda i Vranjica, no u ovom trenutku ne možemo prihvatiti odgovornost za onečišćenje bez dodatnih uvida i dokaza, te dodatnih mjerenja. Ova uprava Luke želi, vjerujemo, isto što i oni – kvalitetan suživot industrije i grada, s jednakim krajnjim ciljem – ekološki održivom lukom. Je li povećanu koncentraciju dopuštenih čestica nikla i arsena uzrokovao neki od naših rasutih tereta ili je izvor nešto drugo, potvrditi će uzorkovanje i analiza tereta koje smo inicirali. Mi također želimo znati sadrži li neki od tereta nedopuštene količine čestica i odakle dolaze, jer upravo su zaposlenici Luke d.d. koji s teretima manipuliraju na području luke, u tom slučaju, najizloženiji“, izjavio je direktor Luka d.d. Filip Rogošić, prenosi Slobodna Dalmacija.

„U luci Split se od osnutka skladištio i ugljen i petrolkoks, urea, staro željezo, sol, šećer i mnogo drugih vrsta rasutih tereta. Nova uprava Luke d.d. je u protekle dvije godine uložila znatna sredstva u modernizaciju i tranziciju prema ekološki održivoj luci, što nije bio slučaj u posljednjih 50 godina. Popravak nečega što nije održavano pola stoljeća ne može se dovršiti u dvije godine. Čak i najveća europska luka, luka Rotterdam, ima razrađen ekološki plan potpune eliminacije emisija CO2 s brodova do 2050. godine, ne za dvije godine“, dodao je Rogošić.

„Svako ulaganje Luke d.d. u područje luke Split zahtijeva podršku ovlaštenih uz suradnju s lokalnom zajednicom. Svaka naša ideja i namjera o modernizaciji i zelenoj tranziciji, bilo da se radi o gradnji zatvorenih skladišta za trosku, bitumen, kontejnerskom terminalu ili hladnjači za voće, osim osiguranih financijskih sredstava i vremena, zahtijeva odobrenje Lučke uprave i suglasnost nadležnog ministarstva.“

Splićani, ponajprije stanovnici Brda i susjednih kvartova u proteklih su nekoliko dana organizirali dva prosvjeda zbog rekordnog onečišćenja zraka. Uvjereni su da je krivac za to Sjeverna luka i prašina s troske koja je tamo uskladištene, a koje su im puni domovi.

Priopćenjem se oglasio direktor Sjeverne luke Filip Rogošić, njegovo priopćenje prenosimo u nastavku:

“Inspekcija zaštite okoliša je još 27. ožujka 2023., temeljem napisa u medijima o emisijama prašine s troske uskladištene u Sjevernoj luci u Splitu, obavila nenajavljeni inspekcijski nadzor tijekom kojeg je utvrdila da Luka d.d. poduzima niz mjera i maksimalan angažman u cilju smanjenja emisija prašine s lučkog područja i negativnog utjecaja iste na okoliš. Utvrđeno je da se tijekom nadzora obavljao ukrcaj troske s otvorenog skladišnog prostora u kamione i odvoz iste s lokacije, da nije uočeno prašenje te nisu utvrđene nepravilnosti iz nadležnosti inspekcije zaštite okoliša.

Luka d.d. ozbiljno i profesionalno razmatra preliminarne rezultate mjerenja kvalitete zraka na Brdima koje je inicirao Grad Split, koji su ukazali na povremeno prekoračenje razine nikla i arsena. Luka d.d. u svom redovitom poslovanju već dulje vrijeme poduzima sve raspoložive mjere protiv prašenja, uključujući i nabavu posebnog vatrogasnog vozila koje se koristi kod polijevanja tereta. Luka d.d. je samoinicijativno angažirala međunarodnu tvrtku za dodatno kontroliranje uzoraka tereta koji se skladište i pretovaruju u samoj luci, iako isti nisu deklarirani kao opasni, što je potvrdio i državni inspektorat.

„Razumijemo zabrinutost građana Brda i Vranjica, no u ovom trenutku ne možemo prihvatiti odgovornost za onečišćenje bez dodatnih uvida i dokaza, te dodatnih mjerenja. Ova uprava Luke želi, vjerujemo, isto što i oni – kvalitetan suživot industrije i grada, s jednakim krajnjim ciljem – ekološki održivom lukom. Je li povećanu koncentraciju dopuštenih čestica nikla i arsena uzrokovao neki od naših rasutih tereta ili je izvor nešto drugo, potvrditi će uzorkovanje i analiza tereta koje smo inicirali. Mi također želimo znati sadrži li neki od tereta nedopuštene količine čestica i odakle dolaze, jer upravo su zaposlenici Luke d.d. koji s teretima manipuliraju na području luke, u tom slučaju, najizloženiji“, izjavio je direktor Luka d.d. Filip Rogošić, prenosi Slobodna Dalmacija.

„U luci Split se od osnutka skladištio i ugljen i petrolkoks, urea, staro željezo, sol, šećer i mnogo drugih vrsta rasutih tereta. Nova uprava Luke d.d. je u protekle dvije godine uložila znatna sredstva u modernizaciju i tranziciju prema ekološki održivoj luci, što nije bio slučaj u posljednjih 50 godina. Popravak nečega što nije održavano pola stoljeća ne može se dovršiti u dvije godine. Čak i najveća europska luka, luka Rotterdam, ima razrađen ekološki plan potpune eliminacije emisija CO2 s brodova do 2050. godine, ne za dvije godine“, dodao je Rogošić.

„Svako ulaganje Luke d.d. u područje luke Split zahtijeva podršku ovlaštenih uz suradnju s lokalnom zajednicom. Svaka naša ideja i namjera o modernizaciji i zelenoj tranziciji, bilo da se radi o gradnji zatvorenih skladišta za trosku, bitumen, kontejnerskom terminalu ili hladnjači za voće, osim osiguranih financijskih sredstava i vremena, zahtijeva odobrenje Lučke uprave i suglasnost nadležnog ministarstva.“

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video