O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Na mjestu brodogradilišta Leda na Korčuli gradit će se nautička marina?

Tvrtka Jadranska ulaganja otkupljuje dugove vjerovnika brodogradilišta Leda koje je u stečaju. Hoće li nastaviti brodogradnju ili graditi marinu za nautičare? Za uvalu blizu Lede već su zatražili lokacijsku dozvolu za luku nautičkog turizma

Brodogradilište Leda na Korčuli, čak i za hrvatske prilike, doživjelo je nevjerojatan apsurd. Podsjetimo ukratko o čemu se radi – Leda je do 2014. godine odlično poslovala i bila je u plusu. U to zlatno doba bila je u vlasništvu nizozemske tvrtke Peters Shipyard Adriatic B.V., imala je oko stotinjak zaposlenih, a preživjela je čak i recesiju. Te godine dolazi do razlaza među nizozemskim partnerima i početka krize u Ledi. Suvlasnik Geert Lucas van Voorn prevario je svog partnera Piera Titusa Meindertsa i naposljetku besplatno dao vlasništvo nad Ledom sisačkom poduzetniku Nandoru Rajšliju (!). Nakon što je Rajšli preuzeo poslovanje, Leda kreće s gomilanjem gubitaka, pa prvo dolazi do predstečajne nagodbe, a potom i odlaska firme u stečaj, koji još uvijek traje, a vodi ga stečajni upravitelj Marko Fak, piše Dubrovački dnevnik.

Vjerovnici prvog reda su radnici Lede kojima se nije isplaćivala plaća, pa svoja potraživanja nastoje naplatiti u stečaju. Tu sada u priču, prema informacijama s kojima raspolaže Dubrovački dnevnik, ulijeće tvrtka Jadranska ulaganja koja otkupljuje potraživanja od radnika. Jadranska ulaganja su tvrtka sa samo jednim zaposlenim – direktorom Nenadom Končarom koji je ujedno i vlasnik firme. Nenad je sin Danka Končara, hrvatskog poduzetnika iz Londona javnosti najpoznatijeg kao kupca Brodotrogira koje je sada u predstečaju.

Nenad Končar i Ivo Šegon, inače sin Branka Šegona, bivšeg pomoćnika ministra financija Slavka Linića, imaju zajedničku firmu Korkyra Nautical Center koja je osnovana prošle godine. Obitelj Šegon inače preko tvrtke Ovalis Nova upravlja marinom u Vela Luci. Ni Končarima nautičke marine nisu stran biznis. Onu u Trogiru su prodali, a investirali su u Marinu Polesana u Puli.

Pitanje se nameće samo od sebe – ako tvrtka Jadranska ulaganja želi ući u vlasništvo Lede, koji im je sutra cilj – nastaviti brodogradnju ili graditi marinu s pratećim hotelsko-turističkim sadržajima? Nije tajna da se godinama po Korčuli šuška kako je lokacija na kojoj je sada Leda previše vrijedna za brodogradnju i kako bi bilo puno bolje da se prenamijeni u nautičku luku. Korčulanska gradonačelnica Nika Silić Maroević kaže da su predstavnici tvrtke Jadranska ulaganja bili s njom na sastanku.

-Kazali su mi da prvo moraju donijeti stečajni plan kako bi se namirili vjerovnici, te da bi se u ovom trenutku nastavilo kao do sada. No s druge strane otvoreno su mi rekli da su zatražili lokacijsku dozvolu za nautičku luku s druge strane uvale Ježevica, odnosno nisu krili svoje planove za turistička ulaganja. Na ovom dijelu za koji su zatražili dozvolu u prostornom planu jest upisana namjena za nautički turizam – kaže Silić Maroević, te dodaje što je ključno u cijeloj priči:

-Treba napraviti vrhunsku studiju tog područja i temeljem analize donijeti odluku što bi bilo najbolje za razvoj Korčule, odnosno je li moguće pomiriti međusobno egzistiranje nautike, turizma i brodogradnje. Ovako kako je bilo do sada ispada da nam se sve događa slučajno, odnosno mi ničim ne upravljamo i taj mi je osjećaj jako težak. Jedni imaju nostalgiju prema brodogradnji, a drugi smatraju da bi bilo puno bolje turistički razvijati to atraktivno područje. Ali to su sve rekla-kazala ocjene, zato nam je potrebna vrhunska studija koju uskoro planiramo provesti. Ja osobno nisam za monokulturu i da sve bude turizam. No jedno ne mora nužno isključivati drugo. Vidjela sam po svijetu da se moderna brodogradilišta nalaze usred turističkih gradova. Hoćemo li mi više ikoga zapošljavat osim konobara i kuhara? – pita se korčulanska gradonačelnica.

Zanimljivo, za brodogradilište Leda bila je zainteresirana i firma Nauić Nautika d.o.o., koja se više od 30 godina uspješno bavi brodogradnjom. Njihova odvjetnica Sandra Russo Zelenović kaže da su razgovarali sa stečajnim upraviteljem Lede krajem 2021. i početkom 2022. godine, te da su mu poslali pismo namjere vezano uz preuzimanje Lede putem stečajnog plana. Nuić Nautika je i dalje u isčekivanju stečajnog plana i odgovora na upućeno pismo namjere.


Cijeli članak pročitajte >>OVDJE<<.


Maro Marušić / Dubrovački dnevnik

Tvrtka Jadranska ulaganja otkupljuje dugove vjerovnika brodogradilišta Leda koje je u stečaju. Hoće li nastaviti brodogradnju ili graditi marinu za nautičare? Za uvalu blizu Lede već su zatražili lokacijsku dozvolu za luku nautičkog turizma

Brodogradilište Leda na Korčuli, čak i za hrvatske prilike, doživjelo je nevjerojatan apsurd. Podsjetimo ukratko o čemu se radi – Leda je do 2014. godine odlično poslovala i bila je u plusu. U to zlatno doba bila je u vlasništvu nizozemske tvrtke Peters Shipyard Adriatic B.V., imala je oko stotinjak zaposlenih, a preživjela je čak i recesiju. Te godine dolazi do razlaza među nizozemskim partnerima i početka krize u Ledi. Suvlasnik Geert Lucas van Voorn prevario je svog partnera Piera Titusa Meindertsa i naposljetku besplatno dao vlasništvo nad Ledom sisačkom poduzetniku Nandoru Rajšliju (!). Nakon što je Rajšli preuzeo poslovanje, Leda kreće s gomilanjem gubitaka, pa prvo dolazi do predstečajne nagodbe, a potom i odlaska firme u stečaj, koji još uvijek traje, a vodi ga stečajni upravitelj Marko Fak, piše Dubrovački dnevnik.

Vjerovnici prvog reda su radnici Lede kojima se nije isplaćivala plaća, pa svoja potraživanja nastoje naplatiti u stečaju. Tu sada u priču, prema informacijama s kojima raspolaže Dubrovački dnevnik, ulijeće tvrtka Jadranska ulaganja koja otkupljuje potraživanja od radnika. Jadranska ulaganja su tvrtka sa samo jednim zaposlenim – direktorom Nenadom Končarom koji je ujedno i vlasnik firme. Nenad je sin Danka Končara, hrvatskog poduzetnika iz Londona javnosti najpoznatijeg kao kupca Brodotrogira koje je sada u predstečaju.

Nenad Končar i Ivo Šegon, inače sin Branka Šegona, bivšeg pomoćnika ministra financija Slavka Linića, imaju zajedničku firmu Korkyra Nautical Center koja je osnovana prošle godine. Obitelj Šegon inače preko tvrtke Ovalis Nova upravlja marinom u Vela Luci. Ni Končarima nautičke marine nisu stran biznis. Onu u Trogiru su prodali, a investirali su u Marinu Polesana u Puli.

Pitanje se nameće samo od sebe – ako tvrtka Jadranska ulaganja želi ući u vlasništvo Lede, koji im je sutra cilj – nastaviti brodogradnju ili graditi marinu s pratećim hotelsko-turističkim sadržajima? Nije tajna da se godinama po Korčuli šuška kako je lokacija na kojoj je sada Leda previše vrijedna za brodogradnju i kako bi bilo puno bolje da se prenamijeni u nautičku luku. Korčulanska gradonačelnica Nika Silić Maroević kaže da su predstavnici tvrtke Jadranska ulaganja bili s njom na sastanku.

-Kazali su mi da prvo moraju donijeti stečajni plan kako bi se namirili vjerovnici, te da bi se u ovom trenutku nastavilo kao do sada. No s druge strane otvoreno su mi rekli da su zatražili lokacijsku dozvolu za nautičku luku s druge strane uvale Ježevica, odnosno nisu krili svoje planove za turistička ulaganja. Na ovom dijelu za koji su zatražili dozvolu u prostornom planu jest upisana namjena za nautički turizam – kaže Silić Maroević, te dodaje što je ključno u cijeloj priči:

-Treba napraviti vrhunsku studiju tog područja i temeljem analize donijeti odluku što bi bilo najbolje za razvoj Korčule, odnosno je li moguće pomiriti međusobno egzistiranje nautike, turizma i brodogradnje. Ovako kako je bilo do sada ispada da nam se sve događa slučajno, odnosno mi ničim ne upravljamo i taj mi je osjećaj jako težak. Jedni imaju nostalgiju prema brodogradnji, a drugi smatraju da bi bilo puno bolje turistički razvijati to atraktivno područje. Ali to su sve rekla-kazala ocjene, zato nam je potrebna vrhunska studija koju uskoro planiramo provesti. Ja osobno nisam za monokulturu i da sve bude turizam. No jedno ne mora nužno isključivati drugo. Vidjela sam po svijetu da se moderna brodogradilišta nalaze usred turističkih gradova. Hoćemo li mi više ikoga zapošljavat osim konobara i kuhara? – pita se korčulanska gradonačelnica.

Zanimljivo, za brodogradilište Leda bila je zainteresirana i firma Nauić Nautika d.o.o., koja se više od 30 godina uspješno bavi brodogradnjom. Njihova odvjetnica Sandra Russo Zelenović kaže da su razgovarali sa stečajnim upraviteljem Lede krajem 2021. i početkom 2022. godine, te da su mu poslali pismo namjere vezano uz preuzimanje Lede putem stečajnog plana. Nuić Nautika je i dalje u isčekivanju stečajnog plana i odgovora na upućeno pismo namjere.


Cijeli članak pročitajte >>OVDJE<<.


Maro Marušić / Dubrovački dnevnik

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video