O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Iznajmljivači traže ukidanje obaveznih dozvola za upravljanje malim brodicama

IZVORHRT

Iznajmljivači barki s otoka Hvara zahtijevaju od Ministarstva mora da ukine nužnost dozvola za turiste za upravljanje brodicama do 5 metara dužine i snage motora do 5 kilovata. Tvrde da dozvole za takva, najmanja plovila, u Europskoj uniji osim u Hrvatskoj traže još samo u Portugalu. Predlažu da Ministarstvo dopusti iznajmljivačima da sami pružaju poduku i izdaju jednodnevne dozvole.

Željko Kuštera, lučki kapetan, Split, za HRT Dnevnik rekao je da je inicijativa već počela te da je bila na javnoj raspravi. 

– Mi se više bavimo sigurnošću, a na bavimo se ekonomijom. Legitimno je da ljudi traže da im se pojednostavni posao te da imaju više publike. Mi priznajemo 53 dozvole raznih zemalja od Australije, Kanade, Amerike, Brazila tako da se te dozvole mogu koristiti, dodao je.

Sigurnost plovidbe

Da bi mogli procijeniti hoće li inicijativa ugroziti sigurnost plovidbe potreba je točna projekcija, tvrdi Kuštera.

– Mi moramo imati točnu projekciju. U obzir moramo uzeti sve razloge za i zašto ne. Nije vrijeme za promjenu pravilnika prije sezone, rekao je Kuštera. 

– Na sigurnosti plovidbe radimo cijelu godinu ne sam ljeti. Čim se poveća broj plovila veća je mogućnost za pomorske nesreće, dodao je. 

Iznajmljivanje barki popularno je u Hvaru. Mnogo je otočića i uvala do kojih se može samo plovilom.

– Iznajmljuju sami sebi brod i cijeli dan od 9 do 18 sati, u tom su periodu oni sami na tom brodu, nemaju nikakvog skipera, imaju svoju privatnost i uživaju na tom brodu, za HRT Dnevnik rekao je Ljudevit Karković, Hvar. 

Tema naše priče upravo su ove najmanje barke s najslabijim motorima. Iluzorno je očekivati da će turist potrošiti dan kako bi dobio dozvolu radi jednodnevnog izleta barkom.

– Brodice koje idu 5 milja na sat i vrlo su spore i u svih ovih 40 do 50 godina iznajmljivanja nikad nije bilo neke nesreće sa većom posljedicom, ozljedom, kamoli smrtnom, kazao je Mate Novak, Udruženje obrtnika otoka Hvara. 

– Kad dođe čovjek iz Italije i ja mu tražim dozvolu za 6 kilovata, a on kod sebe kući može vozit do 40 konja bez ikakvih problema, istaknuo je Prošper Barbarić, Hvar. 

Dozvole za najmanju kategoriju ionako se dobivaju bez ikakve praktične nastave, samo uz kratki usmeni ispit.

– Meni čovjek kad dođe i kaže mi da ima dozvolu ja mu opet moram pokazat sve, kako će upalit motor, kako će bacit sidro, kako će se privezat jer s tom dozvolom on nema nikakvo znanje, rekao je Barbarić. 

Jednodnevne dozvole

Jedno od rješenja je da sami iznajmljivači izdaju jednodnevne dozvole.

– Postoji mogućnost ako ima volje da se otvori ta grana da ti ljudi sami mogu snosit odgovornost za sve posljedice koje njihovi brodi čine, a da oni održe kratki tečaj, objasnio je Damir Višić, sudski vještak za pomorske nezgode. 

Ministar Butković načelno ne podržava ovu inicijativu. Ulaskom u Schengen dodatno će porasti broj plovila u obalnom pojasu.

– Otvara mogućnost za povećani broj nezgoda i nesreća na našoj obali, tako da ta odluka je vrlo delikatna, znam ja sam s tim upoznat i vidjet ćemo, moj stav nije čvrst, ja sam uvijek za razgovor i kompromis, kazao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture. 

Razgovor i kompromis očekuju i iznajmljivači, smatraju da imaju dovoljno argumenata za svoju inicijativu.

Iznajmljivači barki s otoka Hvara zahtijevaju od Ministarstva mora da ukine nužnost dozvola za turiste za upravljanje brodicama do 5 metara dužine i snage motora do 5 kilovata. Tvrde da dozvole za takva, najmanja plovila, u Europskoj uniji osim u Hrvatskoj traže još samo u Portugalu. Predlažu da Ministarstvo dopusti iznajmljivačima da sami pružaju poduku i izdaju jednodnevne dozvole.

Željko Kuštera, lučki kapetan, Split, za HRT Dnevnik rekao je da je inicijativa već počela te da je bila na javnoj raspravi. 

– Mi se više bavimo sigurnošću, a na bavimo se ekonomijom. Legitimno je da ljudi traže da im se pojednostavni posao te da imaju više publike. Mi priznajemo 53 dozvole raznih zemalja od Australije, Kanade, Amerike, Brazila tako da se te dozvole mogu koristiti, dodao je.

Sigurnost plovidbe

Da bi mogli procijeniti hoće li inicijativa ugroziti sigurnost plovidbe potreba je točna projekcija, tvrdi Kuštera.

– Mi moramo imati točnu projekciju. U obzir moramo uzeti sve razloge za i zašto ne. Nije vrijeme za promjenu pravilnika prije sezone, rekao je Kuštera. 

– Na sigurnosti plovidbe radimo cijelu godinu ne sam ljeti. Čim se poveća broj plovila veća je mogućnost za pomorske nesreće, dodao je. 

Iznajmljivanje barki popularno je u Hvaru. Mnogo je otočića i uvala do kojih se može samo plovilom.

– Iznajmljuju sami sebi brod i cijeli dan od 9 do 18 sati, u tom su periodu oni sami na tom brodu, nemaju nikakvog skipera, imaju svoju privatnost i uživaju na tom brodu, za HRT Dnevnik rekao je Ljudevit Karković, Hvar. 

Tema naše priče upravo su ove najmanje barke s najslabijim motorima. Iluzorno je očekivati da će turist potrošiti dan kako bi dobio dozvolu radi jednodnevnog izleta barkom.

– Brodice koje idu 5 milja na sat i vrlo su spore i u svih ovih 40 do 50 godina iznajmljivanja nikad nije bilo neke nesreće sa većom posljedicom, ozljedom, kamoli smrtnom, kazao je Mate Novak, Udruženje obrtnika otoka Hvara. 

– Kad dođe čovjek iz Italije i ja mu tražim dozvolu za 6 kilovata, a on kod sebe kući može vozit do 40 konja bez ikakvih problema, istaknuo je Prošper Barbarić, Hvar. 

Dozvole za najmanju kategoriju ionako se dobivaju bez ikakve praktične nastave, samo uz kratki usmeni ispit.

– Meni čovjek kad dođe i kaže mi da ima dozvolu ja mu opet moram pokazat sve, kako će upalit motor, kako će bacit sidro, kako će se privezat jer s tom dozvolom on nema nikakvo znanje, rekao je Barbarić. 

Jednodnevne dozvole

Jedno od rješenja je da sami iznajmljivači izdaju jednodnevne dozvole.

– Postoji mogućnost ako ima volje da se otvori ta grana da ti ljudi sami mogu snosit odgovornost za sve posljedice koje njihovi brodi čine, a da oni održe kratki tečaj, objasnio je Damir Višić, sudski vještak za pomorske nezgode. 

Ministar Butković načelno ne podržava ovu inicijativu. Ulaskom u Schengen dodatno će porasti broj plovila u obalnom pojasu.

– Otvara mogućnost za povećani broj nezgoda i nesreća na našoj obali, tako da ta odluka je vrlo delikatna, znam ja sam s tim upoznat i vidjet ćemo, moj stav nije čvrst, ja sam uvijek za razgovor i kompromis, kazao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture. 

Razgovor i kompromis očekuju i iznajmljivači, smatraju da imaju dovoljno argumenata za svoju inicijativu.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video