O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kapetan bulkera optužen za ugrožavanje ljudi i imovine: Zbog odluke donesene tijekom snažne oluje mogao bi i u zatvor

Pomorske vlasti Novog Zelanda odlučile su podići kaznenu prijavu protiv kapetana bulk carriera jer je “nepotrebno doveo brod i ljude u opasnost”. Kapetan je priznao krivnju, a prijeti mu do 12 mjeseci zatvora ili novčana kazna od 6.200 američkih dolara.

Naime, riječ je o slučaju bulk carriera pod zastavom Paname Spinnaker SW od 31.657 dwt.

Kako je izvijestio medij Bay of Plenty Times na Novom Zelandu, brod je isplovio za vrijeme ciklona Gabrielle, snažne oluje koja je u veljači pogodila Novi Zeland. Ova oluja je uzrokovala više od 8 milijardi američkih dolara štete, što je dosad najrazornija nepogoda na južnoj hemisferi. U oluji je stradalo 11 ljudi.

Brod Spinnaker SW isplovio je nakon vrhunca ciklona, 14. veljače 2023., iz Mahije na istočnoj obali novozelandskog Sjevernog otoka. Plan je bio ploviti sjeverno uz obalu do luke Tauranga. Prema informacijama koje je objavio novozelandski medij, brod se tijekom plovidbe susreo s žestokim udarima vjetra, jačine 7 stupnjeva po Beaufortovoj ljestvici, piše The Maritime Executive.

Kapetan Yongyu Li izjavio je na sudu da je prema planu putovanja brod trebao ploviti oko otoka Portland te po izlasku iz zaljeva Hawke zaploviti prema sjeveru. Kapetan je zbog jakih valova odlučio približiti se kopnu kako bi se smanjilo ljuljanje. Brod je plovio s gazom od 8,8 metara, a politika brodara zahtijeva najmanje 10 posto razmaka u zatvorenim i 20 posto u otvorenim vodama.

Analiza kretanja broda, koju je proveo Maritime New Zealand, pokazuje da je brod u jednom trenutku bio manje od 700 metara od točke dubine 9,4 metra, a zatim se okrenuo za 120 stupnjeva. Time je brod došao na manje od pola milje od plićaka dubine 10 metara te na nešto više od jedne nautičke milje od obale. Maritime New Zealand rekao je time kapetan u više navrata riskirao udar broda o morsko dno ili nasukavanje.

Kapetan se izjasnio krivim za optužbe koje je podigao Maritime New Zealand. Na suđenju je priznao da “nije procijenio rizik prije nego što je skrenuo prema kopnu, već se oslonio na ‘svoje iskustvo i zapažanja’, a znao je da krši politiku svog poslodavca”. Izricanje presude zakazano je za 19. srpnja kako bi se kapetan mogao osobno pojaviti.

U bazi podataka Equasis navodi se da je vlasnik broda tajvanska kompanija, a upravitelj je kompanija Shih Wei Navigation Co., također iz Tajvana, koja upravlja s više od 30 plovila. Spinnaker SW star je 11 godina, a prema Equasisu, inspekcijama nisu pronađene nepravilnosti, uključujući inspekcije nekoliko dana prije oluje, u Port Chalmersu na Novom Zelandu, i nakon, u Taurangi.

Pomorske vlasti Novog Zelanda odlučile su podići kaznenu prijavu protiv kapetana bulk carriera jer je “nepotrebno doveo brod i ljude u opasnost”. Kapetan je priznao krivnju, a prijeti mu do 12 mjeseci zatvora ili novčana kazna od 6.200 američkih dolara.

Naime, riječ je o slučaju bulk carriera pod zastavom Paname Spinnaker SW od 31.657 dwt.

Kako je izvijestio medij Bay of Plenty Times na Novom Zelandu, brod je isplovio za vrijeme ciklona Gabrielle, snažne oluje koja je u veljači pogodila Novi Zeland. Ova oluja je uzrokovala više od 8 milijardi američkih dolara štete, što je dosad najrazornija nepogoda na južnoj hemisferi. U oluji je stradalo 11 ljudi.

Brod Spinnaker SW isplovio je nakon vrhunca ciklona, 14. veljače 2023., iz Mahije na istočnoj obali novozelandskog Sjevernog otoka. Plan je bio ploviti sjeverno uz obalu do luke Tauranga. Prema informacijama koje je objavio novozelandski medij, brod se tijekom plovidbe susreo s žestokim udarima vjetra, jačine 7 stupnjeva po Beaufortovoj ljestvici, piše The Maritime Executive.

Kapetan Yongyu Li izjavio je na sudu da je prema planu putovanja brod trebao ploviti oko otoka Portland te po izlasku iz zaljeva Hawke zaploviti prema sjeveru. Kapetan je zbog jakih valova odlučio približiti se kopnu kako bi se smanjilo ljuljanje. Brod je plovio s gazom od 8,8 metara, a politika brodara zahtijeva najmanje 10 posto razmaka u zatvorenim i 20 posto u otvorenim vodama.

Analiza kretanja broda, koju je proveo Maritime New Zealand, pokazuje da je brod u jednom trenutku bio manje od 700 metara od točke dubine 9,4 metra, a zatim se okrenuo za 120 stupnjeva. Time je brod došao na manje od pola milje od plićaka dubine 10 metara te na nešto više od jedne nautičke milje od obale. Maritime New Zealand rekao je time kapetan u više navrata riskirao udar broda o morsko dno ili nasukavanje.

Kapetan se izjasnio krivim za optužbe koje je podigao Maritime New Zealand. Na suđenju je priznao da “nije procijenio rizik prije nego što je skrenuo prema kopnu, već se oslonio na ‘svoje iskustvo i zapažanja’, a znao je da krši politiku svog poslodavca”. Izricanje presude zakazano je za 19. srpnja kako bi se kapetan mogao osobno pojaviti.

U bazi podataka Equasis navodi se da je vlasnik broda tajvanska kompanija, a upravitelj je kompanija Shih Wei Navigation Co., također iz Tajvana, koja upravlja s više od 30 plovila. Spinnaker SW star je 11 godina, a prema Equasisu, inspekcijama nisu pronađene nepravilnosti, uključujući inspekcije nekoliko dana prije oluje, u Port Chalmersu na Novom Zelandu, i nakon, u Taurangi.

Što nas pokreće