O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Debeljak pod istragom DORH-a zbog obalno ophodnih brodova za MORH

IZVORTris

DORH istražuje poslove izgradnje pet obalno-ophodnih brodova za potrebe Hrvatske ratne mornarice koje je prije čak devet godina dobio Brodosplit, Tomislava Debeljaka. Dosad je, kako je u ponedjeljak javnosti priopćio ministar obrane Marijo Banožić, od planiranih i ugovorenih pet, izgrađen samo jedan,  a posao je trebao biti završen 2018. i brodovi isporučeni naručitelju.

– Međutim, nisu. Potpisani su aneksi ugovora, zadnji za vrijeme mojeg mandata, za povećanje cijene od 10 posto, koliko je bilo zakonski moguće, i tada smo imali Debeljakovo obećanje da će brodove završiti. Međutim, nisu završeni – kazao je novinarima u ponedjeljak ministar, napominjući, uz ostalo, i da je Ministarstvo uputilo nekoliko upita na adresu Tomislava Debeljaka o tome je li Brodosplit u mogućnosti završiti brodove u okviru roka iz ugovora koji je još na snazi, ali odgovora – nema, prenosi portal Tris.

Ugovor s Debeljakom MORH je potpisao 2014. i podmirio prema kontroverznom poduzetniku sve ugovorom definirane obveze, tvrdi Banožić, ali Debeljak ugovor ne poštuje. Štoviše, kaže Banožić, Debeljak sada u javnost plasira neistine i spominje prodaju brodova strancima te podriva nacionalnu sigurnost.

Više na: Debeljak tvrdi: “Pet modernih obalnih ophodnih brodova pred prodajom je strancima”

Banožić je ponovo pozvao Debeljaka da odgovori na upite MORH-a je li njegova tvrtka sposobna završiti i isporučiti brodove HRM-u, umjesto što ministra obrane ucjenjuje “nekakvim člancima, ili što je već puštao u ovih nekoliko dana u javnost, a pritom je upravo on taj koji ugrožava planove razvoja HRM-a”, ustvrdio je Banožić, napominjući da je u ovaj slučaj uključen i DORH. Brodovi su, ističe ministar, vlasništvo RH, a država nema nikakvih dugovanja prema Tomi Debeljaku, pa nije jasno kako bi ih mogao prodati strancima, kao što najavljuje.

– Brodovi su, temeljem Pomorskog zakonika, vlasništvo RH, odnosno nikad se Brodosplit, odnosno tvrtka BSO (Brodogradilište specijalnih objekata) nije niti mogao upisati u vlasništvo. Unatoč tome, Debeljak je to nekakvom svojom procedurom uspio postići. To je također jedna od tema kojom se bavi DORH – rekao je Banožić.

Debeljak će, kazao je, morati objasniti kako je uspio provesti upis na vlasništvu RH, i to ne samo ministru, nego i DORH-u.

A kako će se ovaj intrigantni slučaj razriješiti, ne zna ni sam ministar. Zanimljivo je da javnost ne bi o sudbini ugovorenih brodova za HRM saznala baš ništa da se samoborski poduzetnik nije drznuo javno priprijetiti ministru Banožiću objavom nekih kompromitirajućih tekstova o njemu.

DORH istražuje poslove izgradnje pet obalno-ophodnih brodova za potrebe Hrvatske ratne mornarice koje je prije čak devet godina dobio Brodosplit, Tomislava Debeljaka. Dosad je, kako je u ponedjeljak javnosti priopćio ministar obrane Marijo Banožić, od planiranih i ugovorenih pet, izgrađen samo jedan,  a posao je trebao biti završen 2018. i brodovi isporučeni naručitelju.

– Međutim, nisu. Potpisani su aneksi ugovora, zadnji za vrijeme mojeg mandata, za povećanje cijene od 10 posto, koliko je bilo zakonski moguće, i tada smo imali Debeljakovo obećanje da će brodove završiti. Međutim, nisu završeni – kazao je novinarima u ponedjeljak ministar, napominjući, uz ostalo, i da je Ministarstvo uputilo nekoliko upita na adresu Tomislava Debeljaka o tome je li Brodosplit u mogućnosti završiti brodove u okviru roka iz ugovora koji je još na snazi, ali odgovora – nema, prenosi portal Tris.

Ugovor s Debeljakom MORH je potpisao 2014. i podmirio prema kontroverznom poduzetniku sve ugovorom definirane obveze, tvrdi Banožić, ali Debeljak ugovor ne poštuje. Štoviše, kaže Banožić, Debeljak sada u javnost plasira neistine i spominje prodaju brodova strancima te podriva nacionalnu sigurnost.

Više na: Debeljak tvrdi: “Pet modernih obalnih ophodnih brodova pred prodajom je strancima”

Banožić je ponovo pozvao Debeljaka da odgovori na upite MORH-a je li njegova tvrtka sposobna završiti i isporučiti brodove HRM-u, umjesto što ministra obrane ucjenjuje “nekakvim člancima, ili što je već puštao u ovih nekoliko dana u javnost, a pritom je upravo on taj koji ugrožava planove razvoja HRM-a”, ustvrdio je Banožić, napominjući da je u ovaj slučaj uključen i DORH. Brodovi su, ističe ministar, vlasništvo RH, a država nema nikakvih dugovanja prema Tomi Debeljaku, pa nije jasno kako bi ih mogao prodati strancima, kao što najavljuje.

– Brodovi su, temeljem Pomorskog zakonika, vlasništvo RH, odnosno nikad se Brodosplit, odnosno tvrtka BSO (Brodogradilište specijalnih objekata) nije niti mogao upisati u vlasništvo. Unatoč tome, Debeljak je to nekakvom svojom procedurom uspio postići. To je također jedna od tema kojom se bavi DORH – rekao je Banožić.

Debeljak će, kazao je, morati objasniti kako je uspio provesti upis na vlasništvu RH, i to ne samo ministru, nego i DORH-u.

A kako će se ovaj intrigantni slučaj razriješiti, ne zna ni sam ministar. Zanimljivo je da javnost ne bi o sudbini ugovorenih brodova za HRM saznala baš ništa da se samoborski poduzetnik nije drznuo javno priprijetiti ministru Banožiću objavom nekih kompromitirajućih tekstova o njemu.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video