O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MSC postaje prvi brodar s flotom od preko 5 milijuna TEU: Maersk uskoro pada na treće mjesto?

Mediterranean Shipping Company (MSC), najveći brodar na svijetu, sprema se na još jednu prekretnicu. Naime, švicarskom brodaru nedostaje tek nekoliko novih kontejnerskih brodova da postane prva kompanija na svijetu koja upravlja flotom većom od 5 milijuna TEU.

Kako bismo stavili ovu značajnu brojku u perspektivu, dovoljno je istaknuti podatak da je početkom ovog tisućljeća, dakle prije tek nešto više od 20 godina, cjelokupni globalni kapacitet svih kontejnerskih brodova na svijetu iznosio 5 milijuna TEU.

Kapacitet MSC-ove flote od 753 kontejnerska broda – što u direktnom vlasništvu, što u najmu – jučer je iznosio točno 4.956.720 TEU, prema podacima analitičara Alphalinera. MSC u sljedećih nekoliko tjedana čeka isporuku dvaju giganta kapaciteta većeg od 24.000 TEU, MSC Michel Cappellini i MSC Gemma, koji će uskoro isploviti iz kineskih brodogradilišta i pogurati flotu iznad 5 milijuna TEU, prenosi Splash247.

MSC je u samo osam i pol godina udvostručio svoju flotu, a sudeći prema rekordnoj knjizi narudžbi, flota vodećeg brodara mogla bi već do sredine sljedeće godine premašiti 6 milijuna TEU.

MSC nije floti dodavao samo nove brodove. Kako Alphaliner opisuje u svom posljednjem tjednom izvješću, brodar je od kolovoza 2020. kupio ‘nevjerojatnih’ 306 rabljenih plovila.

Komentirajući povećanje flote, Peter Sand, glavni analitičar platforme Xeneta, rekao je da je odluka MSC-a o prekidu suradnje i dijeljenju plovila s Maerskom nakon isteka ugovora u siječnju 2025. ključna za strategiju nabave plovila.

Maersk uskoro na trećem mjestu?

Kinesko brodogradilište Yangzijiang Shipbuilding najvjerojatniji je kandidat za gradnju serije narudžbi za Maersk i CMA CGM. No, ovaj ugovor mogao bi dovesti do toga da francuski brodar prestigne danskog rivala te zauzme drugo mjesto na ljestvici najvećih brodara.

Obje kompanije traže graditelja brodova s pogonom na metanol, a iz Alphalinera kažu da će Yangzijiang najvjerojatnije na natječaju dobiti sve narudžbe.

Maersk je naručio osam duel-fuel brodova od 8.000 TEU s mogućnosti pogona na metanol, a ugovorom je predviđena opcija za gradnju još četiri broda. Ugovor je navodno već potpisan s kineskim brodogradilištem. Svaki brod vrijedi 115 milijuna dolara, a isporučivat će se od kraja 2025. do 2026. godine.

Međutim, CMA CGM u drugoj narudžbi planira naručiti deset megamax kontejnerskih brodova od 24.000 TEU. Nova plovila će najvjerojatnije imati dual-fuel motore s mogućnosti pogona na metanol, tvrdi Alphaliner. Yangzijiang je najvjerojatniji kandidat za ovu narudžbu.

“Ove narudžbe dovele bi do skoka CMA CGM-ove knjige narudžbi s 0,91 milijuna TEU na 1,15 milijuna TEU. To bi moglo dovesti do toga da francuski brodar prestigne Maersk i zauzme drugo mjesto na ljestvici najvećih brodara na svijetu”, ističe Alphaliner u svom najnovijem tjednom izvješću.

Maersk je čak 25 godina držao titulu najvećeg brodara na svijetu, sve do početka 2021., kada ga je nadmašio MSC.

Mediterranean Shipping Company (MSC), najveći brodar na svijetu, sprema se na još jednu prekretnicu. Naime, švicarskom brodaru nedostaje tek nekoliko novih kontejnerskih brodova da postane prva kompanija na svijetu koja upravlja flotom većom od 5 milijuna TEU.

Kako bismo stavili ovu značajnu brojku u perspektivu, dovoljno je istaknuti podatak da je početkom ovog tisućljeća, dakle prije tek nešto više od 20 godina, cjelokupni globalni kapacitet svih kontejnerskih brodova na svijetu iznosio 5 milijuna TEU.

Kapacitet MSC-ove flote od 753 kontejnerska broda – što u direktnom vlasništvu, što u najmu – jučer je iznosio točno 4.956.720 TEU, prema podacima analitičara Alphalinera. MSC u sljedećih nekoliko tjedana čeka isporuku dvaju giganta kapaciteta većeg od 24.000 TEU, MSC Michel Cappellini i MSC Gemma, koji će uskoro isploviti iz kineskih brodogradilišta i pogurati flotu iznad 5 milijuna TEU, prenosi Splash247.

MSC je u samo osam i pol godina udvostručio svoju flotu, a sudeći prema rekordnoj knjizi narudžbi, flota vodećeg brodara mogla bi već do sredine sljedeće godine premašiti 6 milijuna TEU.

MSC nije floti dodavao samo nove brodove. Kako Alphaliner opisuje u svom posljednjem tjednom izvješću, brodar je od kolovoza 2020. kupio ‘nevjerojatnih’ 306 rabljenih plovila.

Komentirajući povećanje flote, Peter Sand, glavni analitičar platforme Xeneta, rekao je da je odluka MSC-a o prekidu suradnje i dijeljenju plovila s Maerskom nakon isteka ugovora u siječnju 2025. ključna za strategiju nabave plovila.

Maersk uskoro na trećem mjestu?

Kinesko brodogradilište Yangzijiang Shipbuilding najvjerojatniji je kandidat za gradnju serije narudžbi za Maersk i CMA CGM. No, ovaj ugovor mogao bi dovesti do toga da francuski brodar prestigne danskog rivala te zauzme drugo mjesto na ljestvici najvećih brodara.

Obje kompanije traže graditelja brodova s pogonom na metanol, a iz Alphalinera kažu da će Yangzijiang najvjerojatnije na natječaju dobiti sve narudžbe.

Maersk je naručio osam duel-fuel brodova od 8.000 TEU s mogućnosti pogona na metanol, a ugovorom je predviđena opcija za gradnju još četiri broda. Ugovor je navodno već potpisan s kineskim brodogradilištem. Svaki brod vrijedi 115 milijuna dolara, a isporučivat će se od kraja 2025. do 2026. godine.

Međutim, CMA CGM u drugoj narudžbi planira naručiti deset megamax kontejnerskih brodova od 24.000 TEU. Nova plovila će najvjerojatnije imati dual-fuel motore s mogućnosti pogona na metanol, tvrdi Alphaliner. Yangzijiang je najvjerojatniji kandidat za ovu narudžbu.

“Ove narudžbe dovele bi do skoka CMA CGM-ove knjige narudžbi s 0,91 milijuna TEU na 1,15 milijuna TEU. To bi moglo dovesti do toga da francuski brodar prestigne Maersk i zauzme drugo mjesto na ljestvici najvećih brodara na svijetu”, ističe Alphaliner u svom najnovijem tjednom izvješću.

Maersk je čak 25 godina držao titulu najvećeg brodara na svijetu, sve do početka 2021., kada ga je nadmašio MSC.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video