O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Njemačka ubrzava pripreme za gradnju LNG terminala na popularnom otoku

Njemačka savezna vlada odlučila je ubrzati gradnju terminala za ukapljeni prirodni plin (LNG) na otoku Rügenu, popularnom turističkom odredištu, unatoč prosvjedima građana i vlade savezne zemlje Mecklenburg-Vorpommern.

Savezna vlada odlučila je luku Mukran na Rügenu uvrstiti na popis lokacija na kojima će se, prema novom zakonu, ubrzanim postupkom graditi infrastruktura za ukapljeni plin.

“Budući da i dalje postoji odgovarajuća potreba za osiguranjem opskrbe energijom, Mukran, lokacija na obali Baltičkog mora, bit će uključena u zakon (…) nakon razmjene mišljenja s vladom Mecklenburg-Vorpommerna”, objavilo je savezno ministarstvo gospodarstva u srijedu navečer.

No, ministri gospodarstva i zaštite okoliša savezne zemlje Mecklenburg-Vorpommern Reinhard Meyer i Till Backhaus zatražili su u utorak od savezne vlade da odgodi aktiviranje izmijenjenog i dopunjenog zakona o infrastrukturi za LNG, prenosi Poslovni.hr.

“Savezna vlada želi da Mukran bude lokacija za LNG terminal. Da bi ljudi u Mukranu prihvatili tu odluku, treba izdvojiti dovoljno vremena za razgovore i raspravu”, rekli su Reinhard Meyer i Till Backhaus u zajedničkoj izjavi, objavljenoj u utorak navečer. Zato Mecklenburg-Vorpommern od Berlina traži da ne aktivira još izmijenjeni i dopunjeni zakon o infrastrukturi za LNG, koji predviđa ubrzanu proceduru za takve projekte. Njihov je apel ignoriran i očekuje se uvrštenje Mukrana na popis lokacija za ubrzanu gradnju.

Na obali otoka Rügena bit će izgrađena dva plutajuća terminala za ukapljeni plin godišnjeg kapaciteta od oko 10 milijardi kubičnih metara. Do sada je planirani kapacitet iznosio 18 milijardi kubičnih metara. Terminalima će upravljati energetska kompanija Deutsche Regas, a ne RWE, koji je prošlog mjeseca priopćio da ne želi na dulji rok upravljati infrastrukturom za ukapljeni plin.

Plansku dokumentaciju moraju još odobriti nadležna državna tijela, ali trenutne procjene na saveznoj razini pokazuju da bi gradnja mogla početi već u prvom tromjesečju 2024. Kritičari, posebice na Rügenu, strahuju od negativnih posljedica po turizam, ali i po okoliš, i prigovaraju, kako ističu, nepotrebnom višku kapaciteta.

Kancelar Olaf Scholz ponovo se u travnju založio za gradnju terminala u Mukranu, istaknuvši kako postrojenja na obali Sjevernog mora i uvoz preko zapadnoeuropskih luka i cjevovoda iz Norveške nisu dovoljni.

Njemačka je prošle godine ubrzala gradnju infrastrukture za ukapljeni plin zbog smanjenog uvoza iz Rusije koja je do početka invazije na Ukrajinu bila glavni njemački dobavljač. U nešto manje od godinu dana izgradila je tri plutajuća terminala, koji su dobili dozvolu i počeli s radom u lukama Wilhelmshaven, Brunsbüttel i Lubmin i osigurala opskrbu tokom zime.

Berlin planira od 2026. zamijeniti dio plutajućih terminala kopnenima, odbacivši kritike ekoloških udruga o prekomjernom planiranom kapacitetu uz argument da će Njemačka plinom opskrbljivati i susjede.

Njemačka savezna vlada odlučila je ubrzati gradnju terminala za ukapljeni prirodni plin (LNG) na otoku Rügenu, popularnom turističkom odredištu, unatoč prosvjedima građana i vlade savezne zemlje Mecklenburg-Vorpommern.

Savezna vlada odlučila je luku Mukran na Rügenu uvrstiti na popis lokacija na kojima će se, prema novom zakonu, ubrzanim postupkom graditi infrastruktura za ukapljeni plin.

“Budući da i dalje postoji odgovarajuća potreba za osiguranjem opskrbe energijom, Mukran, lokacija na obali Baltičkog mora, bit će uključena u zakon (…) nakon razmjene mišljenja s vladom Mecklenburg-Vorpommerna”, objavilo je savezno ministarstvo gospodarstva u srijedu navečer.

No, ministri gospodarstva i zaštite okoliša savezne zemlje Mecklenburg-Vorpommern Reinhard Meyer i Till Backhaus zatražili su u utorak od savezne vlade da odgodi aktiviranje izmijenjenog i dopunjenog zakona o infrastrukturi za LNG, prenosi Poslovni.hr.

“Savezna vlada želi da Mukran bude lokacija za LNG terminal. Da bi ljudi u Mukranu prihvatili tu odluku, treba izdvojiti dovoljno vremena za razgovore i raspravu”, rekli su Reinhard Meyer i Till Backhaus u zajedničkoj izjavi, objavljenoj u utorak navečer. Zato Mecklenburg-Vorpommern od Berlina traži da ne aktivira još izmijenjeni i dopunjeni zakon o infrastrukturi za LNG, koji predviđa ubrzanu proceduru za takve projekte. Njihov je apel ignoriran i očekuje se uvrštenje Mukrana na popis lokacija za ubrzanu gradnju.

Na obali otoka Rügena bit će izgrađena dva plutajuća terminala za ukapljeni plin godišnjeg kapaciteta od oko 10 milijardi kubičnih metara. Do sada je planirani kapacitet iznosio 18 milijardi kubičnih metara. Terminalima će upravljati energetska kompanija Deutsche Regas, a ne RWE, koji je prošlog mjeseca priopćio da ne želi na dulji rok upravljati infrastrukturom za ukapljeni plin.

Plansku dokumentaciju moraju još odobriti nadležna državna tijela, ali trenutne procjene na saveznoj razini pokazuju da bi gradnja mogla početi već u prvom tromjesečju 2024. Kritičari, posebice na Rügenu, strahuju od negativnih posljedica po turizam, ali i po okoliš, i prigovaraju, kako ističu, nepotrebnom višku kapaciteta.

Kancelar Olaf Scholz ponovo se u travnju založio za gradnju terminala u Mukranu, istaknuvši kako postrojenja na obali Sjevernog mora i uvoz preko zapadnoeuropskih luka i cjevovoda iz Norveške nisu dovoljni.

Njemačka je prošle godine ubrzala gradnju infrastrukture za ukapljeni plin zbog smanjenog uvoza iz Rusije koja je do početka invazije na Ukrajinu bila glavni njemački dobavljač. U nešto manje od godinu dana izgradila je tri plutajuća terminala, koji su dobili dozvolu i počeli s radom u lukama Wilhelmshaven, Brunsbüttel i Lubmin i osigurala opskrbu tokom zime.

Berlin planira od 2026. zamijeniti dio plutajućih terminala kopnenima, odbacivši kritike ekoloških udruga o prekomjernom planiranom kapacitetu uz argument da će Njemačka plinom opskrbljivati i susjede.

Što nas pokreće