O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Država tužila sebe i izgubila: Debeljak ostaje vlasnik flote vrijedne gotovo 60 milijuna eura

Ukratko, vijest glasi: država je tužila samu sebe i izgubila! Evo ključnog sažetka: splitski Upravni sud upravo je odbacio tužbu Republike Hrvatske protiv same sebe, odnosno Ministarstva mora, to jest Lučke kapetanije Split

Tom tužbom, država je tražila poništenje upisa nedosanjanih ophodnih brodova – “Skradina”, “Karlobaga”, “Opatije” i “Umaga” – na ime Brodogradilišta specijalnih objekata. I promašila. Na radost Debeljaka! Koji zasad ostaje neokrznuti vlasnik “Banožićeve” flote za zaštitu i nadzor hrvatskog mora i europske schengenske granice, javlja Slobodna Dalmacija.

Doduše, sve je još nepravomoćno i žalbe su moguće u roku od 15 dana. Smiješan i otužan slučaj: država je za ukupno 430 milijuna kuna, odnosno 57 milijuna eura, naručila pet brodova (od kojih je isporučen tek jedan, nazvan “Omiš”) kod Tomislava Debeljaka, odnosno njegova “Brodosplita”. Preciznije, “Brodogradilišta specijalnih objekata”. I dosad platila 70 posto!

“Utvrđeno je da osporenim rješenjem tuženika nije povrijeđeno pravo i pravni interes tužitelja, već je istim odlučeno o pravu i pravnom interesu zainteresirane osobe, niti je tužitelj javnopravno tijelo koje je sudjelovalo ili trebalo sudjelovati u donošenju pobijanog rješenja tuženika, jer je u konkretnom slučaju na to bio ovlašten tuženik.”

Drugim riječima, sud je (nepravomoćno) zaključio da tužba Republike Hrvatske nije dopuštena. Odnosno, da RH ne može biti stranka u postupku i da nije ovlaštena pobijati rješenje kojim je splitska Lučka kapetanija upisala brodove i uknjižila škver kao njihova vlasnika.

Zašto, zato jer – po mišljenju suda – istoj toj Republici Hrvatskoj nisu povrijeđena prava činjenicom da su brodovi upisani na Debeljakovo brodogradilište. Kako to?! Kako joj nisu povrijeđena prava ako je naručila brodove i već platila 70 posto cijene?!

Evo ovako: iako bismo svi odmah rekli da su brodovi Obalne straže, odnosno Hrvatske ratne mornarice, po prirodi državni brodovi, izgleda da nije baš do u tančine tako! Pa, nije Republika Hrvatska naručila flotu, već je to učnilo Ministarstvo obrane! (Iste te Republike Hrvatske.) Pa onda prava možda nisu povrijeđena državi, nego MORH-u.

U najkraćem – tužitelj je, izgleda, trebao biti MORH.

U međuvremenu nas je ministar obrane, Banožić, Mario Banožić, sve uvjeravao da je sve u redu. Da su brodovi upisani kao vlasništvo RH i “kako je važno razumjeti da ovi brodovi ne mogu biti upisani u Upisnik brodova, sukladno članku 5. Pomorskog zakonika, u korist Graditelja, s obzirom da se oni rade za potrebe Oružanih snaga RH, odnosno Hrvatske ratne mornarice – Obalne straže, koja je njezin sastavni dio.”


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.

Ukratko, vijest glasi: država je tužila samu sebe i izgubila! Evo ključnog sažetka: splitski Upravni sud upravo je odbacio tužbu Republike Hrvatske protiv same sebe, odnosno Ministarstva mora, to jest Lučke kapetanije Split

Tom tužbom, država je tražila poništenje upisa nedosanjanih ophodnih brodova – “Skradina”, “Karlobaga”, “Opatije” i “Umaga” – na ime Brodogradilišta specijalnih objekata. I promašila. Na radost Debeljaka! Koji zasad ostaje neokrznuti vlasnik “Banožićeve” flote za zaštitu i nadzor hrvatskog mora i europske schengenske granice, javlja Slobodna Dalmacija.

Doduše, sve je još nepravomoćno i žalbe su moguće u roku od 15 dana. Smiješan i otužan slučaj: država je za ukupno 430 milijuna kuna, odnosno 57 milijuna eura, naručila pet brodova (od kojih je isporučen tek jedan, nazvan “Omiš”) kod Tomislava Debeljaka, odnosno njegova “Brodosplita”. Preciznije, “Brodogradilišta specijalnih objekata”. I dosad platila 70 posto!

“Utvrđeno je da osporenim rješenjem tuženika nije povrijeđeno pravo i pravni interes tužitelja, već je istim odlučeno o pravu i pravnom interesu zainteresirane osobe, niti je tužitelj javnopravno tijelo koje je sudjelovalo ili trebalo sudjelovati u donošenju pobijanog rješenja tuženika, jer je u konkretnom slučaju na to bio ovlašten tuženik.”

Drugim riječima, sud je (nepravomoćno) zaključio da tužba Republike Hrvatske nije dopuštena. Odnosno, da RH ne može biti stranka u postupku i da nije ovlaštena pobijati rješenje kojim je splitska Lučka kapetanija upisala brodove i uknjižila škver kao njihova vlasnika.

Zašto, zato jer – po mišljenju suda – istoj toj Republici Hrvatskoj nisu povrijeđena prava činjenicom da su brodovi upisani na Debeljakovo brodogradilište. Kako to?! Kako joj nisu povrijeđena prava ako je naručila brodove i već platila 70 posto cijene?!

Evo ovako: iako bismo svi odmah rekli da su brodovi Obalne straže, odnosno Hrvatske ratne mornarice, po prirodi državni brodovi, izgleda da nije baš do u tančine tako! Pa, nije Republika Hrvatska naručila flotu, već je to učnilo Ministarstvo obrane! (Iste te Republike Hrvatske.) Pa onda prava možda nisu povrijeđena državi, nego MORH-u.

U najkraćem – tužitelj je, izgleda, trebao biti MORH.

U međuvremenu nas je ministar obrane, Banožić, Mario Banožić, sve uvjeravao da je sve u redu. Da su brodovi upisani kao vlasništvo RH i “kako je važno razumjeti da ovi brodovi ne mogu biti upisani u Upisnik brodova, sukladno članku 5. Pomorskog zakonika, u korist Graditelja, s obzirom da se oni rade za potrebe Oružanih snaga RH, odnosno Hrvatske ratne mornarice – Obalne straže, koja je njezin sastavni dio.”


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video