O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Europska komisija predstavila prijedloge za pomorsku sigurnost i sprječavanje onečišćenja mora s brodova

Europska komisija je predstavila prijedloge za sprječavanje onečišćenja voda s brodova

Europska komisija krajem proteklog tjedna predstavila je pet zakonodavnih prijedloga za modernizaciju pravila EU-a o pomorskoj sigurnosti i sprječavanje onečišćenja voda s brodova. Budući da se 75 posto vanjske trgovine EU-a oslanja na prijevoz morem, pomorski promet ne samo da je žila kucavica globaliziranog gospodarstva, nego i vitalna veza sa svijetom za otoke EU-a te rubne i udaljene pomorske regije. 

Iako je pomorska sigurnost u vodama EU-a trenutačno vrlo visoka, s malo smrtnih slučajeva i u posljednje vrijeme bez velikih izlijevanja nafte, još uvijek se svake godine prijavi više od dvije tisuće pomorskih nesreća i nezgoda, izvijestila je EK.

S ovim će prijedlozima EU dobiti sposobnost za potporu čistom i modernom pomorskom prometu. Pravila EU-a uskladit će se s međunarodnim propisima, čime će se osigurati jednaki uvjeti u toj djelatnosti, uz istodobno poboljšanje provedbe i izvršenja propisa uz pomoć digitalizacije i uz bolju suradnju na razini EU-a, navodi Energetika.

Europska agencija za pomorsku sigurnost (EMSA) imat će važnu ulogu u provedbi novih zahtjeva, što podrazumijeva pružanje potpore upravama članica u provedbi novih pravila. Zasebnim prijedlogom predlažu se izmjene mandata EMSA-e i uključuju te nove zadaće. 

Štetne tekuće tvari

Prijedlozima se, među ostalim, želi spriječiti svako nezakonito ispuštanje u europska mora, što je neophodno kako bi se smanjio utjecaj pomorskog prometa na okoliš i očuvanje morskog ekosustava. Za to je važno otkrivati slučajeve nezakonitih ispuštanja, poduzimati kazneni progon u slučaju kršenja i sankcionirati počinitelje nezakonitih aktivnosti.

U tu svrhu, tim će se prijedlogom uskladiti pravila EU-a s međunarodnim propisima i proširiti njihova primjena kako bi se obuhvatio veći raspon onečišćujućih tvari. Osim nezakonitog ispuštanja nafte i štetnih tekućih tvari, koje su obuhvaćene postojećim pravilima, Komisija predlaže da se uključe i ispuštanja štetnih tvari koje se prevoze u pakiranom obliku, otpadnih voda, smeća te ispusnih voda i ostataka iz sustava za čišćenje ispušnih plinova (ispirača plinova).

Zatim, zahvaljujući prijedlozima optimirat će se CleanSeaNet – baza podataka EMSA-e o nadzoru i razmjeni informacija te propisati obveze nacionalnih tijela nadležnih za otkrivanje i provjere potencijalnog onečišćenja u pogledu razmjene informacija i daljnjih mjera. Poboljšanim sustavom olakšat će se pravodobna provedba, kao i suradnja među članicama u slučaju prekograničnih nesreća povezanih s onečišćenjem s brodova.

Trgovanje emisijama

Također, bit će uspostavljen stroži pravni okvir za sankcije i njihovu primjenu, čime se nacionalnim tijelima omogućuje poduzimanje odgovarajućih mjera u slučaju nezakonitog ispuštanja i izricanje sankcija, kao što su novčane kazne. Prijedlogom se utvrđuju minimalni kriteriji za djelotvornu primjenu administrativnih kazni, i oni uključuju ozbiljnost i utjecaj na okoliš predmetnog ispuštanja te financijsku moć odgovornog subjekta.

Prijedlogom se ažurira mandat EMSA-e kako bi se bolje odrazila sve veća uloga Agencije u nizu područja pomorskog prometa, uključujući sigurnost, sprečavanje onečišćenja i zaštitu okoliša, klimatsku politiku, sigurnost, nadzor i upravljanje krizama te digitalizaciju, uključujući nove zadaće u pogledu sigurnosti i održivosti koje proizlaze iz ovog zakonodavnog paketa.

Među ostalim, Komisija i članice oslanjat će se na potporu EMSA-e pri provedbi Uredbe FuelEU Maritime i proširenju sustava EU-a za trgovanje emisijama na pomorski promet. Agencija će i dalje pomagati Komisiji i članicama u pomorskom nadzoru, kibernetičkoj sigurnosti i pripravnosti za slučaj kriza te će imati važnu ulogu u pojednostavnjivanju izvješćivanja među državama članicama upotrebom informatičkih alata, uz nastavak pružanja osposobljavanja i izgradnje kapaciteta uprava članica.

Prijedloge će razmotriti Europski parlament i Vijeće u redovnom zakonodavnom postupku.

Dekarbonizirani pomorski promet

Visoki standardi pomorske sigurnosti posljednjih su godina spriječili velike nesreće. Međutim, ne smijemo se opustiti. Moramo biti sposobni nositi se s novim izazovima i na najbolji mogući način iskoristiti najnovije tehnologije. Današnji paket prijedloga odražava najnovija globalna kretanja, osigurava da su članice odgovarajuće opremljene za provođenje inspekcija, oslanja se na stručno znanje EMSA-e te promiče digitalizaciju kao sredstvo za povećanje učinkovitosti i razmjenu informacija među upravama“, izjavila je Adina Vălean, povjerenica za promet. 

Kako je utvrđeno u Zelenom planu EU-a, Strategiji za pametnu i održivu mobilnost i Akcijskom planu za nultu stopu onečišćenja, Komisija želi da pomorski promet u perspektivi postigne nultu stopu emisija, onečišćenja i nesreća; prijedlozi su konkretni rezultat nastojanja Komisije u području održive i pametne mobilnosti.

U okviru paketa Spremni za 55 posto, Europska unija je odlučila proširiti sustav EU-a za trgovanje emisijama na pomorski promet te je donijela Uredbu FuelEU Maritime. 

Oba zakonodavna teksta pridonijet će prijelazu na dekarbonizirani pomorski promet, a čiste tehnologije i goriva pomoći će u ostvarivanju programa održivosti i nulte stope onečišćenja.

Europska komisija je predstavila prijedloge za sprječavanje onečišćenja voda s brodova

Europska komisija krajem proteklog tjedna predstavila je pet zakonodavnih prijedloga za modernizaciju pravila EU-a o pomorskoj sigurnosti i sprječavanje onečišćenja voda s brodova. Budući da se 75 posto vanjske trgovine EU-a oslanja na prijevoz morem, pomorski promet ne samo da je žila kucavica globaliziranog gospodarstva, nego i vitalna veza sa svijetom za otoke EU-a te rubne i udaljene pomorske regije. 

Iako je pomorska sigurnost u vodama EU-a trenutačno vrlo visoka, s malo smrtnih slučajeva i u posljednje vrijeme bez velikih izlijevanja nafte, još uvijek se svake godine prijavi više od dvije tisuće pomorskih nesreća i nezgoda, izvijestila je EK.

S ovim će prijedlozima EU dobiti sposobnost za potporu čistom i modernom pomorskom prometu. Pravila EU-a uskladit će se s međunarodnim propisima, čime će se osigurati jednaki uvjeti u toj djelatnosti, uz istodobno poboljšanje provedbe i izvršenja propisa uz pomoć digitalizacije i uz bolju suradnju na razini EU-a, navodi Energetika.

Europska agencija za pomorsku sigurnost (EMSA) imat će važnu ulogu u provedbi novih zahtjeva, što podrazumijeva pružanje potpore upravama članica u provedbi novih pravila. Zasebnim prijedlogom predlažu se izmjene mandata EMSA-e i uključuju te nove zadaće. 

Štetne tekuće tvari

Prijedlozima se, među ostalim, želi spriječiti svako nezakonito ispuštanje u europska mora, što je neophodno kako bi se smanjio utjecaj pomorskog prometa na okoliš i očuvanje morskog ekosustava. Za to je važno otkrivati slučajeve nezakonitih ispuštanja, poduzimati kazneni progon u slučaju kršenja i sankcionirati počinitelje nezakonitih aktivnosti.

U tu svrhu, tim će se prijedlogom uskladiti pravila EU-a s međunarodnim propisima i proširiti njihova primjena kako bi se obuhvatio veći raspon onečišćujućih tvari. Osim nezakonitog ispuštanja nafte i štetnih tekućih tvari, koje su obuhvaćene postojećim pravilima, Komisija predlaže da se uključe i ispuštanja štetnih tvari koje se prevoze u pakiranom obliku, otpadnih voda, smeća te ispusnih voda i ostataka iz sustava za čišćenje ispušnih plinova (ispirača plinova).

Zatim, zahvaljujući prijedlozima optimirat će se CleanSeaNet – baza podataka EMSA-e o nadzoru i razmjeni informacija te propisati obveze nacionalnih tijela nadležnih za otkrivanje i provjere potencijalnog onečišćenja u pogledu razmjene informacija i daljnjih mjera. Poboljšanim sustavom olakšat će se pravodobna provedba, kao i suradnja među članicama u slučaju prekograničnih nesreća povezanih s onečišćenjem s brodova.

Trgovanje emisijama

Također, bit će uspostavljen stroži pravni okvir za sankcije i njihovu primjenu, čime se nacionalnim tijelima omogućuje poduzimanje odgovarajućih mjera u slučaju nezakonitog ispuštanja i izricanje sankcija, kao što su novčane kazne. Prijedlogom se utvrđuju minimalni kriteriji za djelotvornu primjenu administrativnih kazni, i oni uključuju ozbiljnost i utjecaj na okoliš predmetnog ispuštanja te financijsku moć odgovornog subjekta.

Prijedlogom se ažurira mandat EMSA-e kako bi se bolje odrazila sve veća uloga Agencije u nizu područja pomorskog prometa, uključujući sigurnost, sprečavanje onečišćenja i zaštitu okoliša, klimatsku politiku, sigurnost, nadzor i upravljanje krizama te digitalizaciju, uključujući nove zadaće u pogledu sigurnosti i održivosti koje proizlaze iz ovog zakonodavnog paketa.

Među ostalim, Komisija i članice oslanjat će se na potporu EMSA-e pri provedbi Uredbe FuelEU Maritime i proširenju sustava EU-a za trgovanje emisijama na pomorski promet. Agencija će i dalje pomagati Komisiji i članicama u pomorskom nadzoru, kibernetičkoj sigurnosti i pripravnosti za slučaj kriza te će imati važnu ulogu u pojednostavnjivanju izvješćivanja među državama članicama upotrebom informatičkih alata, uz nastavak pružanja osposobljavanja i izgradnje kapaciteta uprava članica.

Prijedloge će razmotriti Europski parlament i Vijeće u redovnom zakonodavnom postupku.

Dekarbonizirani pomorski promet

Visoki standardi pomorske sigurnosti posljednjih su godina spriječili velike nesreće. Međutim, ne smijemo se opustiti. Moramo biti sposobni nositi se s novim izazovima i na najbolji mogući način iskoristiti najnovije tehnologije. Današnji paket prijedloga odražava najnovija globalna kretanja, osigurava da su članice odgovarajuće opremljene za provođenje inspekcija, oslanja se na stručno znanje EMSA-e te promiče digitalizaciju kao sredstvo za povećanje učinkovitosti i razmjenu informacija među upravama“, izjavila je Adina Vălean, povjerenica za promet. 

Kako je utvrđeno u Zelenom planu EU-a, Strategiji za pametnu i održivu mobilnost i Akcijskom planu za nultu stopu onečišćenja, Komisija želi da pomorski promet u perspektivi postigne nultu stopu emisija, onečišćenja i nesreća; prijedlozi su konkretni rezultat nastojanja Komisije u području održive i pametne mobilnosti.

U okviru paketa Spremni za 55 posto, Europska unija je odlučila proširiti sustav EU-a za trgovanje emisijama na pomorski promet te je donijela Uredbu FuelEU Maritime. 

Oba zakonodavna teksta pridonijet će prijelazu na dekarbonizirani pomorski promet, a čiste tehnologije i goriva pomoći će u ostvarivanju programa održivosti i nulte stope onečišćenja.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video