O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

WSC: Izgubljenih 660 kontejnera samo su kap u moru u odnosu na 250 milijuna prevezenih

U svjetskim oceanima tijekom prošle godine izgubljen je 661 kontejner. To je najniža brojka od 2008., kada je udruženje World Shipping Council (WSC) počelo provoditi analize.

Prema najnovijem WSC godišnjem izvještaju, 661 izgubljeni kontejner je samo kap u moru u usporedbi sa svim isporučenim kontejnerima, piše trans.info, a prenosi PlutonLogistics. Prošle godine, naime, širom svijeta isporučeno je oko 250 milijuna kontejnera, a vrijednost pomorskih pošiljki premašila je 7 trilijuna dolara.

WSC ističe da je od 2008. godine svake godine u prosjeku oko 1.500 kontejnera nestalo u moru. Ipak, tijekom perioda pandemije (2020.-2021.), zbog povećanog kontejnerskog prometa, brojka je bila čak dvostruko veća – godišnje se gubilo preko 3.100 kontejnera. Samo brod ONE Apus izgubio je 1.800 kontejnera odjednom tijekom jedne oluje.

U periodu tijekom kojeg je WSC provodio istraživanja, rekordna je inače bila 2013. godina, kada je MOL Comfort izgubio 4.293 kontejnera.

Potaknuti ovim događajima, pomorski akteri širom lanca opskrbe pokrenuli su MARIN TopTier projekt za poboljšanje sigurnosti kontejnera, s WSC-om i kompanijama-članicama među osnivačima. Ovaj projekt koristi znanstvene analize, studije, kao i stvarna mjerenja i prikupljanje podataka za razvoj i objavljivanje konkretnih, djelotvornih preporuka za smanjenje rizika od gubitka kontejnera u moru.

Prvi rezultati studije pokazali su da je pojava tzv. parametarskog, odnosno parametrijskog ljuljanja (parametric rolling) na moru posebno opasna za kontejnerske brodove. U pitanju je pojava koja se neočekivano može razviti u situaciju s teškim posljedicama, navodi WSC. Parametrijsko ljuljanje događa se kada valovi udaraju u pramac ili krmu pod određenim kutom. Brod se naizgled bez vidljivog uzroka krene nekontrolirano ljuljati, što može biti pogubno za teret. Iako se parametarsko ljuljanje broda proučavalo desetljećima, do pojave velikih kontejnerskih brodova smatralo se da je riječ o teorijskom fenomenu, najviše iz razloga što je bilo relativno rijetko. S pojavom velikih kontejnerskih brodova krajem dvadesetog stoljeća, stvari su se neočekivano i bitno promijenile.

Da bi se pomoglo u sprječavanju daljnjih incidenata, razrađen je i Notice to Mariners, koji opisuje kako posada kontejnerskog broda i operativno osoblje mogu planirati, prepoznati i djelovati kako bi spriječili parametarsko ljuljanje prilikom plovidbe.

U svjetskim oceanima tijekom prošle godine izgubljen je 661 kontejner. To je najniža brojka od 2008., kada je udruženje World Shipping Council (WSC) počelo provoditi analize.

Prema najnovijem WSC godišnjem izvještaju, 661 izgubljeni kontejner je samo kap u moru u usporedbi sa svim isporučenim kontejnerima, piše trans.info, a prenosi PlutonLogistics. Prošle godine, naime, širom svijeta isporučeno je oko 250 milijuna kontejnera, a vrijednost pomorskih pošiljki premašila je 7 trilijuna dolara.

WSC ističe da je od 2008. godine svake godine u prosjeku oko 1.500 kontejnera nestalo u moru. Ipak, tijekom perioda pandemije (2020.-2021.), zbog povećanog kontejnerskog prometa, brojka je bila čak dvostruko veća – godišnje se gubilo preko 3.100 kontejnera. Samo brod ONE Apus izgubio je 1.800 kontejnera odjednom tijekom jedne oluje.

U periodu tijekom kojeg je WSC provodio istraživanja, rekordna je inače bila 2013. godina, kada je MOL Comfort izgubio 4.293 kontejnera.

Potaknuti ovim događajima, pomorski akteri širom lanca opskrbe pokrenuli su MARIN TopTier projekt za poboljšanje sigurnosti kontejnera, s WSC-om i kompanijama-članicama među osnivačima. Ovaj projekt koristi znanstvene analize, studije, kao i stvarna mjerenja i prikupljanje podataka za razvoj i objavljivanje konkretnih, djelotvornih preporuka za smanjenje rizika od gubitka kontejnera u moru.

Prvi rezultati studije pokazali su da je pojava tzv. parametarskog, odnosno parametrijskog ljuljanja (parametric rolling) na moru posebno opasna za kontejnerske brodove. U pitanju je pojava koja se neočekivano može razviti u situaciju s teškim posljedicama, navodi WSC. Parametrijsko ljuljanje događa se kada valovi udaraju u pramac ili krmu pod određenim kutom. Brod se naizgled bez vidljivog uzroka krene nekontrolirano ljuljati, što može biti pogubno za teret. Iako se parametarsko ljuljanje broda proučavalo desetljećima, do pojave velikih kontejnerskih brodova smatralo se da je riječ o teorijskom fenomenu, najviše iz razloga što je bilo relativno rijetko. S pojavom velikih kontejnerskih brodova krajem dvadesetog stoljeća, stvari su se neočekivano i bitno promijenile.

Da bi se pomoglo u sprječavanju daljnjih incidenata, razrađen je i Notice to Mariners, koji opisuje kako posada kontejnerskog broda i operativno osoblje mogu planirati, prepoznati i djelovati kako bi spriječili parametarsko ljuljanje prilikom plovidbe.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video