O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi direktor LNG Hrvatska: Nastavljaju se pripreme za manji LNG terminal u Zadru

Novi direktor tvrtke LNG Hrvatska, Ivan Fugaš, koji je na dužnost stupio 1. lipnja ove godine, nakon što je njegov prethodnik Hrvoje Krhen odstupio na vlastiti zahtjev zbog prelaska na novo radno mjesto, kaže kako će tvrtka nastaviti sa svim prethodno najavljenim projektima, uključujući povećanje kapaciteta LNG terminala u Omišlju i pripremama za gradnju »malog« LNG terminala u luci Gaženica u Zadru.

– Nedavno je potpisan ugovor o nabavi, odnosno proizvodnji novog modula za uplinjavanje maksimalnog kapaciteta 250 tisuća metara kubičnih na sat. Modul će biti spreman početkom 2025. godine te se njegova ugradnja, kao i potpuna implementacija u postojeći sustav uplinjavanje na FSRU brodu LNG Croatia očekuje u trećem kvartalu 2025. godine kako bi sve bilo spremno za početak plinske godine 2025./2026. Također poučeni iskustvom rada Terminala u zadnje dvije i pol godine, tijekom prekida rada Terminala zbog implementacije novog modula za uplinjavanje odradit ćemo i niz razvojnih projekata kako bi povećali fleksibilnost, efikasnost i pouzdanost Terminala, kaže Fugaš za Zadarski list.

Vezano za projekt gradnje stanice za distribuciju ukapljenog prirodnog plina (LNG), dodaje, nastavljaju se sve aktivnosti na ishođenju lokacijske dozvole te svim pripremnim radnjama na izradi projektne dokumentacije. Na pitanje je li i dalje riječ o lokaciji u zadarskoj luci Gaženica, Fugaš je odgovorio potvrdno.

Zanimalo nas je i što je s najavljenom prekrcajnom stanicom u Rijeci, na prostoru nekadašnje petrolejske luke, ali Fugaš je odgovorio kako o tome ne može govoriti dok se ne steknu uvjeti za taj projekt, za koji je LNG Hrvatska i dalje zainteresiran. Novi direktor najavljuje i razvoj drugih projekata.

– Daljnji razvojni projekti tu ne staju. Započeli smo aktivnosti na analizi mogućnosti hvatanja i zbrinjavanja CO2 te iskorištavanja energije sunca, a i dalje ćemo nastaviti istraživati kako bi Terminal i dalje bio u skladu s najvećim industrijskim i ekološkim standardima. Svakako ne smijemo zaboraviti i na redovne, odnosno svakodnevne aktivnosti koje se obavljaju na Terminalu pa tako smo do sada obavili prekrcaj ukapljenog prirodnog plina sa 64 broda, ponovni prekrcaj LNG-a na preko 170 kamiona za prijevoz LNG-a, te uplinili i otpremili u transportni sustav Hrvatske više od pet milijardi prostornih metara prirodnog plina. Ono čemu će društvo i dalje težiti je nastaviti put svih dosadašnjih direktora društva koji su odradili ogroman i uspješan posao kako bi imali Terminal kakav je danas, a s obzirom na profesionalnost, stručnost i spremnost zaposlenika društva to uopće ne dovodim u pitanje, kaže Fugaš.

Odlazak dosadašnjeg direktora Krhena u dijelu stručne javnosti se povezivao s planovima Prvog plinarskog društva (PPD), jednog od najvećih zakupaca kapaciteta LNG terminala na Krku, o pokretanju projekta manjeg LNG terminala, u suradnji sa strateškim partnerom. Kako se neslužbeno saznaje, Krhen će karijeru nastaviti u tvrtki Avenir LNG koja se bavi transportom ukapljenog prirodnog plina u manjim količinama, a s kojom je PPD već ostvario niz suradnji, od prijevoza LNG-a kamionima, do transporta ukapljenog plina manjim LNG tankerom, s terminala u Omišlju do Sardinije.

Vlasnik PPD-a i Enna Grupe, Pavao Vujnovac, prije tri mjeseca rekao je da postoji interes za gradnjom manjeg terminala u Hrvatskoj, uz ogradu kako to ovisi o planovima LNG Hrvatske za gradnju terminala u Zadru.

– Istina je, mi smo sa svojim inozemnim strateškim partnerom o tome razgovarali te i dalje razgovaramo o mogućnosti izgradnje takvog terminala. To bi dovelo do daljnje diverzifikacije LNG industrije u RH. U zadnjih godinu dana smo svjedoci toga kako je diverzifikacija veoma bitna i da je potrebno ulagati u projekte koji mogu pridonijeti sigurnosti opskrbe, ne samo Republike Hrvatske, već i regije. Sa strateškim partnerom razmatramo nekoliko lokacija, međutim za početak čekamo informaciju hoće li LNG Hrvatska izgraditi small-scale terminal u Gaženici u Zadru, kazao je tada Vujnovac, no na upit o planovima za gradnju manjeg terminala, iz PPD-a odgovaraju kako ta tvrtka nije zainteresirana za samu izgradnju infrastrukture, već isključivo za trgovanje plinom putem takvog LNG terminala manjeg kapaciteta.


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.

Novi direktor tvrtke LNG Hrvatska, Ivan Fugaš, koji je na dužnost stupio 1. lipnja ove godine, nakon što je njegov prethodnik Hrvoje Krhen odstupio na vlastiti zahtjev zbog prelaska na novo radno mjesto, kaže kako će tvrtka nastaviti sa svim prethodno najavljenim projektima, uključujući povećanje kapaciteta LNG terminala u Omišlju i pripremama za gradnju »malog« LNG terminala u luci Gaženica u Zadru.

– Nedavno je potpisan ugovor o nabavi, odnosno proizvodnji novog modula za uplinjavanje maksimalnog kapaciteta 250 tisuća metara kubičnih na sat. Modul će biti spreman početkom 2025. godine te se njegova ugradnja, kao i potpuna implementacija u postojeći sustav uplinjavanje na FSRU brodu LNG Croatia očekuje u trećem kvartalu 2025. godine kako bi sve bilo spremno za početak plinske godine 2025./2026. Također poučeni iskustvom rada Terminala u zadnje dvije i pol godine, tijekom prekida rada Terminala zbog implementacije novog modula za uplinjavanje odradit ćemo i niz razvojnih projekata kako bi povećali fleksibilnost, efikasnost i pouzdanost Terminala, kaže Fugaš za Zadarski list.

Vezano za projekt gradnje stanice za distribuciju ukapljenog prirodnog plina (LNG), dodaje, nastavljaju se sve aktivnosti na ishođenju lokacijske dozvole te svim pripremnim radnjama na izradi projektne dokumentacije. Na pitanje je li i dalje riječ o lokaciji u zadarskoj luci Gaženica, Fugaš je odgovorio potvrdno.

Zanimalo nas je i što je s najavljenom prekrcajnom stanicom u Rijeci, na prostoru nekadašnje petrolejske luke, ali Fugaš je odgovorio kako o tome ne može govoriti dok se ne steknu uvjeti za taj projekt, za koji je LNG Hrvatska i dalje zainteresiran. Novi direktor najavljuje i razvoj drugih projekata.

– Daljnji razvojni projekti tu ne staju. Započeli smo aktivnosti na analizi mogućnosti hvatanja i zbrinjavanja CO2 te iskorištavanja energije sunca, a i dalje ćemo nastaviti istraživati kako bi Terminal i dalje bio u skladu s najvećim industrijskim i ekološkim standardima. Svakako ne smijemo zaboraviti i na redovne, odnosno svakodnevne aktivnosti koje se obavljaju na Terminalu pa tako smo do sada obavili prekrcaj ukapljenog prirodnog plina sa 64 broda, ponovni prekrcaj LNG-a na preko 170 kamiona za prijevoz LNG-a, te uplinili i otpremili u transportni sustav Hrvatske više od pet milijardi prostornih metara prirodnog plina. Ono čemu će društvo i dalje težiti je nastaviti put svih dosadašnjih direktora društva koji su odradili ogroman i uspješan posao kako bi imali Terminal kakav je danas, a s obzirom na profesionalnost, stručnost i spremnost zaposlenika društva to uopće ne dovodim u pitanje, kaže Fugaš.

Odlazak dosadašnjeg direktora Krhena u dijelu stručne javnosti se povezivao s planovima Prvog plinarskog društva (PPD), jednog od najvećih zakupaca kapaciteta LNG terminala na Krku, o pokretanju projekta manjeg LNG terminala, u suradnji sa strateškim partnerom. Kako se neslužbeno saznaje, Krhen će karijeru nastaviti u tvrtki Avenir LNG koja se bavi transportom ukapljenog prirodnog plina u manjim količinama, a s kojom je PPD već ostvario niz suradnji, od prijevoza LNG-a kamionima, do transporta ukapljenog plina manjim LNG tankerom, s terminala u Omišlju do Sardinije.

Vlasnik PPD-a i Enna Grupe, Pavao Vujnovac, prije tri mjeseca rekao je da postoji interes za gradnjom manjeg terminala u Hrvatskoj, uz ogradu kako to ovisi o planovima LNG Hrvatske za gradnju terminala u Zadru.

– Istina je, mi smo sa svojim inozemnim strateškim partnerom o tome razgovarali te i dalje razgovaramo o mogućnosti izgradnje takvog terminala. To bi dovelo do daljnje diverzifikacije LNG industrije u RH. U zadnjih godinu dana smo svjedoci toga kako je diverzifikacija veoma bitna i da je potrebno ulagati u projekte koji mogu pridonijeti sigurnosti opskrbe, ne samo Republike Hrvatske, već i regije. Sa strateškim partnerom razmatramo nekoliko lokacija, međutim za početak čekamo informaciju hoće li LNG Hrvatska izgraditi small-scale terminal u Gaženici u Zadru, kazao je tada Vujnovac, no na upit o planovima za gradnju manjeg terminala, iz PPD-a odgovaraju kako ta tvrtka nije zainteresirana za samu izgradnju infrastrukture, već isključivo za trgovanje plinom putem takvog LNG terminala manjeg kapaciteta.


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video