O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Debeljakovi brodovi zaustavljeni u Grčkoj zbog neisplate plaća pomorcima: Novac se ipak brzo pronašao

Nevoljama poražene vojske Tomislava Debeljaka nema kraja: najnovija stiže s mora i kaže da su zaustavljena dva broda s putnicima, oba iz škverske flote, zbog neisplate nekoliko plaća pomorcima.

Putnički brod za kružna putovanja Monet blokiran je u utorak u Grčkoj, odnosno u Jonskom moru: u luci Pilos na Peloponezu, kamo je doplovio iz Kalamate. Radi se o brodu iz 1970. godine, nosi zastavu karipske otočne državice Sveti Vincent i Grenadini. Dug je 68 metara i ima 1453 brutotone. Vlasnik mu je škverska prekomorska tvrtka Dream One Shipping, a menadžer Brodosplit plovidba, javlja Slobodna Dalmacija.

Drugi blokirani škverski brod je Katina iz 2015. godine, luksuzna jahta od 1212 brutotona, duga 60 metara. Registrirana je na Maršalovim Otocima, duboko u Tihom oceanu, a vlasnik joj je škverska inotvrtka BS Star Shipping, formalno u vlasništvu Brodosplit plovidbe. Zaustavljena je u Tirenskom moru u Italiji, pred otokom Ischijom i mjestom Cuotto, 20 milja od Napulja.

Oba broda su u čarteru, na njima su posade koje čine hrvatski i dijelom strani pomorci, kao i bijelo osoblje. Ne znamo njihov broj, kao ni broj putnika.

Zaustavljanje je potvrdio i Romano Perić, pomoćnik glavnog tajnika Sindikata pomoraca Hrvatske i koordinator međunarodnog ITF-ova inspektorata u Hrvatskoj, u pisanoj izjavi:

“Sindikat pomoraca Hrvatske upoznat je s navedenom situacijom i moramo priznati da nas nije iznenadilo što su predmetni brodovi zaustavljeni. Zaustavile su ih grčke i talijanske lučke vlasti zbog neisplate plaće pomorcima. Poznato je kako je SPH u stalnom kontaktu s pomorcima Brodosplit plovidbe te smo ih pozvali da nam se jave kako bismo putem Trgovačkog suda u Splitu ostvarili potraživanja neisplaćenih plaća. Isto tako, u kontaktu sam s kolegama, odnosno ITF-ovim inspektorima u Grčkoj i Italiji te na taj način pratimo tijek situacije.”

Nije ovo prvi put. Naime, Sindikat pomoraca Hrvatske prije točno mjesec dana najavio je tužbu i sudsku borbu za prava pomoraca spomenutoga škverskog brodara. Tada se procjenjivalo da se radi o pedesetak članova posada ove flote, a koja uključuje još i veliki jedrenjak Golden Horizon te manju Klaru. Tada su u pitanju bile tri izostale plaće – za veljaču, ožujak i travanj.

Sindikat pomoraca Hrvatske pokreće sudski postupak protiv Brodsplit Plovidbe: Pomorci, javite se!

Debeljakovi pomorci iz Splita, koji svakako žele sačuvati anonimnost i koji su nam javili za zaustavljanje brodova u Grčkoj i Italiji, kažu da nekima od njih kompanija duguje već i četvrtu plaću, odnosno da im je zadnja isplaćena ona siječanjska.

“To nam je veliki problem i traje dulje vrijeme. Kad malo zagusti, uplate nam nešto, pa onda opet mjesecima ništa. A pomorci se bore kako znaju i umiju. Ovi s Moneta su tako bili najavili da će se iskrcati s broda na putovanju ako im ne uplate plaću, dok je ekipa s Katine, kad su bili u Monte Carlu, rekla da su im kuferi već u rukama i da silaze s broda ne sjedne li im novac za dvije plaće”, kažu pomorci.

Podsjetimo, nedavno je “Brodosplit” deblokirao račune i izbjegao stečaj u posljednji čas, dan uoči ključnog sudskog ročišta, a Debeljak je izjavio da ima američkoga kreditora od sto milijuna eura.

Novac se brzo pronašao

No, vrlo brzo, poslije hitnih isplata dijela duga posadama, odnosno izostalih plaća, Monet, klasični brod za kružna putovanja, i luksuzna jahta Katina, deblokirani su jučer i nastavili su plovidbu.

Monet je tako u Jonskom moru, među grčkim otocima i plovi u luku Vathi Meganasi. A Katina je u Tirenskom moru, na otoku Capriju, talijanskom turističkom biseru pred Napuljem.

Vijest o uplatama i deblokadi dvaju brodova potvrdili su nam neki od pomoraca “Brodosplit plovidbe”:

“Istina je da su lučke vlasti na zahtjev ITF-a bile zaustavile i Moneta i Katinu radi neisplate nekoliko plaća. Dio plaća su dobili odmah pa su brodovi ubrzo poslije toga oslobođeni i nastavili su plovidbu, s tim da će ih opet kontrolirati 15. lipnja, da se vidi je li posadama uplaćen i preostali dio duga. S obzirom na to da su brodovi u čarteru i da su na njima gosti, novac za stare plaće brzinski je pronađen…”

Nisu svi pomorci u istom položaju. Neki potražuju jednu, dvije plaće, a neki i po četiri.

Evo što je kazao Romano Perić:

“Kako čujem od kolega, novac je posadama uplaćen, barem u onoj mjeri da grčke i talijanske lučke vlasti oslobode brodove. Navodno, dugovanja su podmirena zaključno sa svibnjem, ali stanje će se pratiti dalje. Teško bi ih lučke vlasti deblokirale da nisu poštovani njihovi propisi i odredbe međunarodne konvencije o radu pomoraca, MLC. Sindikat će pratiti razvoj događaja i reagirati po potrebi.”

Kao što smo i dosad javljali, ova igra mačke i miša između vlasnika Brodosplita i njegovih radnika, kada su u pitanju isplate osobnih dohodaka, nije neobična pojava. Ali zato nije ništa manje žalosna.

Mirno more i pozdrav posadama, uz mrvu Rundekove glazbene podrške iz studija: “Plavih nakaza iz mraka ja se bogme već ne bojim, oštrim okom ovce brojim, pod šeširom zvijezde rojim. Vuk. Jednom riječju – vuk!”


Damir Tolj / Slobodna Dalmacija

Nevoljama poražene vojske Tomislava Debeljaka nema kraja: najnovija stiže s mora i kaže da su zaustavljena dva broda s putnicima, oba iz škverske flote, zbog neisplate nekoliko plaća pomorcima.

Putnički brod za kružna putovanja Monet blokiran je u utorak u Grčkoj, odnosno u Jonskom moru: u luci Pilos na Peloponezu, kamo je doplovio iz Kalamate. Radi se o brodu iz 1970. godine, nosi zastavu karipske otočne državice Sveti Vincent i Grenadini. Dug je 68 metara i ima 1453 brutotone. Vlasnik mu je škverska prekomorska tvrtka Dream One Shipping, a menadžer Brodosplit plovidba, javlja Slobodna Dalmacija.

Drugi blokirani škverski brod je Katina iz 2015. godine, luksuzna jahta od 1212 brutotona, duga 60 metara. Registrirana je na Maršalovim Otocima, duboko u Tihom oceanu, a vlasnik joj je škverska inotvrtka BS Star Shipping, formalno u vlasništvu Brodosplit plovidbe. Zaustavljena je u Tirenskom moru u Italiji, pred otokom Ischijom i mjestom Cuotto, 20 milja od Napulja.

Oba broda su u čarteru, na njima su posade koje čine hrvatski i dijelom strani pomorci, kao i bijelo osoblje. Ne znamo njihov broj, kao ni broj putnika.

Zaustavljanje je potvrdio i Romano Perić, pomoćnik glavnog tajnika Sindikata pomoraca Hrvatske i koordinator međunarodnog ITF-ova inspektorata u Hrvatskoj, u pisanoj izjavi:

“Sindikat pomoraca Hrvatske upoznat je s navedenom situacijom i moramo priznati da nas nije iznenadilo što su predmetni brodovi zaustavljeni. Zaustavile su ih grčke i talijanske lučke vlasti zbog neisplate plaće pomorcima. Poznato je kako je SPH u stalnom kontaktu s pomorcima Brodosplit plovidbe te smo ih pozvali da nam se jave kako bismo putem Trgovačkog suda u Splitu ostvarili potraživanja neisplaćenih plaća. Isto tako, u kontaktu sam s kolegama, odnosno ITF-ovim inspektorima u Grčkoj i Italiji te na taj način pratimo tijek situacije.”

Nije ovo prvi put. Naime, Sindikat pomoraca Hrvatske prije točno mjesec dana najavio je tužbu i sudsku borbu za prava pomoraca spomenutoga škverskog brodara. Tada se procjenjivalo da se radi o pedesetak članova posada ove flote, a koja uključuje još i veliki jedrenjak Golden Horizon te manju Klaru. Tada su u pitanju bile tri izostale plaće – za veljaču, ožujak i travanj.

Sindikat pomoraca Hrvatske pokreće sudski postupak protiv Brodsplit Plovidbe: Pomorci, javite se!

Debeljakovi pomorci iz Splita, koji svakako žele sačuvati anonimnost i koji su nam javili za zaustavljanje brodova u Grčkoj i Italiji, kažu da nekima od njih kompanija duguje već i četvrtu plaću, odnosno da im je zadnja isplaćena ona siječanjska.

“To nam je veliki problem i traje dulje vrijeme. Kad malo zagusti, uplate nam nešto, pa onda opet mjesecima ništa. A pomorci se bore kako znaju i umiju. Ovi s Moneta su tako bili najavili da će se iskrcati s broda na putovanju ako im ne uplate plaću, dok je ekipa s Katine, kad su bili u Monte Carlu, rekla da su im kuferi već u rukama i da silaze s broda ne sjedne li im novac za dvije plaće”, kažu pomorci.

Podsjetimo, nedavno je “Brodosplit” deblokirao račune i izbjegao stečaj u posljednji čas, dan uoči ključnog sudskog ročišta, a Debeljak je izjavio da ima američkoga kreditora od sto milijuna eura.

Novac se brzo pronašao

No, vrlo brzo, poslije hitnih isplata dijela duga posadama, odnosno izostalih plaća, Monet, klasični brod za kružna putovanja, i luksuzna jahta Katina, deblokirani su jučer i nastavili su plovidbu.

Monet je tako u Jonskom moru, među grčkim otocima i plovi u luku Vathi Meganasi. A Katina je u Tirenskom moru, na otoku Capriju, talijanskom turističkom biseru pred Napuljem.

Vijest o uplatama i deblokadi dvaju brodova potvrdili su nam neki od pomoraca “Brodosplit plovidbe”:

“Istina je da su lučke vlasti na zahtjev ITF-a bile zaustavile i Moneta i Katinu radi neisplate nekoliko plaća. Dio plaća su dobili odmah pa su brodovi ubrzo poslije toga oslobođeni i nastavili su plovidbu, s tim da će ih opet kontrolirati 15. lipnja, da se vidi je li posadama uplaćen i preostali dio duga. S obzirom na to da su brodovi u čarteru i da su na njima gosti, novac za stare plaće brzinski je pronađen…”

Nisu svi pomorci u istom položaju. Neki potražuju jednu, dvije plaće, a neki i po četiri.

Evo što je kazao Romano Perić:

“Kako čujem od kolega, novac je posadama uplaćen, barem u onoj mjeri da grčke i talijanske lučke vlasti oslobode brodove. Navodno, dugovanja su podmirena zaključno sa svibnjem, ali stanje će se pratiti dalje. Teško bi ih lučke vlasti deblokirale da nisu poštovani njihovi propisi i odredbe međunarodne konvencije o radu pomoraca, MLC. Sindikat će pratiti razvoj događaja i reagirati po potrebi.”

Kao što smo i dosad javljali, ova igra mačke i miša između vlasnika Brodosplita i njegovih radnika, kada su u pitanju isplate osobnih dohodaka, nije neobična pojava. Ali zato nije ništa manje žalosna.

Mirno more i pozdrav posadama, uz mrvu Rundekove glazbene podrške iz studija: “Plavih nakaza iz mraka ja se bogme već ne bojim, oštrim okom ovce brojim, pod šeširom zvijezde rojim. Vuk. Jednom riječju – vuk!”


Damir Tolj / Slobodna Dalmacija

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video