O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Turska podigla naknade za prolazak brodova kroz Bospor i Dardanele

IZVORSeeBiz
IZVORSeeBiz

Turska je povećala tranzitnu naknadu koju naplaćuje trgovačkim brodovima za korištenje tjesnaca Bospor i Dardaneli, u skladu s pravima koja su joj dodijeljena Konvencijom iz Montreuxa, rekao je ministar prometa i infrastrukture Abdulkadir Uraloğlu.

Uraloglu je najavio da će cijena po toni jedinice tereta biti 4,42 dolara. “Od 1. srpnja uvodimo nove cijene koje će povećati protok strane valute u zemlju kroz tjesnace”, rekao je.

Uraloglu je izjavio da se pravila utvrđena Konvencijom iz Montreuxa primjenjuju na naknade u tjesnacu, prenosi SeeBiz.

“Od listopada 1983. do listopada 2022., 0,8063 USD po neto toni naplaćivalo se za međunarodne brodove koji su prolazili kroz tjesnace. Nakon 39 godina, 10. listopada 2022., ažurirali smo ove naknade i povećali naknadu za neto tonu za brodove na 4,08 USD. Mi ažuriramo ovu naknadu na 4,42 USD od 1. srpnja 2023.”, rekao je.

Prema Konvenciji iz Montreuxa potpisanoj 1936., Turska zadržava pravo zahtijevati naknade brodova koji prolaze kroz Bospor i Dardanele. U to vrijeme se računao kroz zajedničku valutu Germinal franak, koju su Ujedinjeni narodi prihvatili kao zlatni franak. Godine 1936. jedan franak bio je ekvivalentan 0,29 grama (0,01023 unce) čistog zlata. Kada Germinal Franc više nije bio u optjecaju, počela su plaćanja u američkim dolarima prema tečaju turske lire, ali se vrijednost jednog franka i dalje održava kao 0,29 grama zlata, bez obzira na trenutne tečajeve.

Godine 1983. Turska se tog dana odrekla oko 75 posto svojih prava na cestarinu i fiksirala 1 zlatni franak na 0,8063 dolara uz smanjenu vrijednost.

Donedavno su se naknade primjenjivale množenjem trenutnog kupovnog tečaja s diskontiranom vrijednošću zlatnog franka od 0,8063 USD.

Međutim, s vremenom je iznos erodirao zbog rastuće inflacije i vrijednosti zlata, zbog čega Turska naplaćuje manje tranzit.

Konvencija iz Montreuxa donesena je 1936., a čuva slobodu prolaska kroz tjesnace za trgovačke brodove u miru i ratu, ali cijene su različite za svaki brod.

“Kada uzmemo u obzir plovilo od 10.000 neto tona, cijena naknade prije listopada 2022. iznosila je ukupno 3.240 dolara. U listopadu je naknada porasla na 16.393 dolara. S novom tarifom koja će biti usvojena 1. srpnja, brod od 10.000 neto tona morat će platiti 17.760 dolara. Ovim povećanjem činimo povijesni korak za povećanje priljeva deviza u zemlju.“

Turska je povećala tranzitnu naknadu koju naplaćuje trgovačkim brodovima za korištenje tjesnaca Bospor i Dardaneli, u skladu s pravima koja su joj dodijeljena Konvencijom iz Montreuxa, rekao je ministar prometa i infrastrukture Abdulkadir Uraloğlu.

Uraloglu je najavio da će cijena po toni jedinice tereta biti 4,42 dolara. “Od 1. srpnja uvodimo nove cijene koje će povećati protok strane valute u zemlju kroz tjesnace”, rekao je.

Uraloglu je izjavio da se pravila utvrđena Konvencijom iz Montreuxa primjenjuju na naknade u tjesnacu, prenosi SeeBiz.

“Od listopada 1983. do listopada 2022., 0,8063 USD po neto toni naplaćivalo se za međunarodne brodove koji su prolazili kroz tjesnace. Nakon 39 godina, 10. listopada 2022., ažurirali smo ove naknade i povećali naknadu za neto tonu za brodove na 4,08 USD. Mi ažuriramo ovu naknadu na 4,42 USD od 1. srpnja 2023.”, rekao je.

Prema Konvenciji iz Montreuxa potpisanoj 1936., Turska zadržava pravo zahtijevati naknade brodova koji prolaze kroz Bospor i Dardanele. U to vrijeme se računao kroz zajedničku valutu Germinal franak, koju su Ujedinjeni narodi prihvatili kao zlatni franak. Godine 1936. jedan franak bio je ekvivalentan 0,29 grama (0,01023 unce) čistog zlata. Kada Germinal Franc više nije bio u optjecaju, počela su plaćanja u američkim dolarima prema tečaju turske lire, ali se vrijednost jednog franka i dalje održava kao 0,29 grama zlata, bez obzira na trenutne tečajeve.

Godine 1983. Turska se tog dana odrekla oko 75 posto svojih prava na cestarinu i fiksirala 1 zlatni franak na 0,8063 dolara uz smanjenu vrijednost.

Donedavno su se naknade primjenjivale množenjem trenutnog kupovnog tečaja s diskontiranom vrijednošću zlatnog franka od 0,8063 USD.

Međutim, s vremenom je iznos erodirao zbog rastuće inflacije i vrijednosti zlata, zbog čega Turska naplaćuje manje tranzit.

Konvencija iz Montreuxa donesena je 1936., a čuva slobodu prolaska kroz tjesnace za trgovačke brodove u miru i ratu, ali cijene su različite za svaki brod.

“Kada uzmemo u obzir plovilo od 10.000 neto tona, cijena naknade prije listopada 2022. iznosila je ukupno 3.240 dolara. U listopadu je naknada porasla na 16.393 dolara. S novom tarifom koja će biti usvojena 1. srpnja, brod od 10.000 neto tona morat će platiti 17.760 dolara. Ovim povećanjem činimo povijesni korak za povećanje priljeva deviza u zemlju.“

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video