O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Može li zadarska Gaženica postati “homeport” za kruzere?

S velikim planovima za novu zadarsku luku u Gaženici, turski Global Ports Holding prije četiri godine preuzeo je upravljanje putničkim terminalom, a već iduće godine svijet je zadesila pandemija koronavirusa koja je gotovo zaustavila brodove na kružnim putovanjima. Ova godina mogla bi biti na razini pretpandemijske 2019. a direktori GPH-a, turske grupacije koja upravlja s 28 kruzerskih luka, otkrivaju što je potrebno učiniti kako bi Gaženica postala homeport za brodove na kružnim putovanjima.

Iako rade na promociji zadarske putničke luke na svjetskom tržištu kruzerske industrije, koja se ove godine vraća na pretpandemijske brojeve, za daljnji rast i razvoj kruzerskoga turizma u Zadru, trebaju širu potporu.  

– Sve to ne možemo sami. Trebamo suradnju svih dionika, bilo da je riječ o Lučkoj upravi, poslovnoj zajednici, prometnom sektoru, jer na kraju krajeva prodajete cijeli paket, odredište te ono što zemlja može ponuditi turistima, kazao je za HRT Radio Zadar Stephen Xuereb, šef odjela Global Ports Holdinga i direktor kruzerske luke u Valetti na Malti.

I dok GPH izravno promovira Zadar s cruiseline kompanijama, Xuereb ističe kako bi lokalna turtistička zajednica trebala pomoći u promociji Zadra i Županije kao kruzerske destinacije, koja u svijetu još uvijek nije dovoljno prepoznata. A jedino kao prepoznata kruzerska destinacija Zadar u budućnosti može postati i homeport, kao što je primjerice i glavna malteška luka. 

– Putnički terminal i sva potrebna infrastruktura su tu. Možemo prihvatiti ogromne brodove, tako da je taj dio riješen. Promocija, zračna i druga prometna povezanost, te nedostatak hotela su ono na čemu treba raditi. Privatni smještaj nije ono što žele gosti koji, primjerice, čekaju ukrcaj na brod. Dakle, ključni ograničavajući faktori su nedostatak hotela i zračna povezanost, ističe Xuereb.

Na još jedan detalj upozorava regionalni direktor GPH za istočni Mediteran Aziz Güngör, ujedno direktor turske kruzerske luke Kuşadası, koja brodove na kružnim putovanjima prihvaća već 60 godina. Ističe kako je Hrvatska predivna zemlja, ali izuzetno jeftina što se tiče lučkih pristojbi, koje su mnogo niže nego primjerice u Turskoj.

– Cijene pristojbi za kruzere su sitnica, a imate samo jedan Dubrovnik ili Zadar na svijetu. Zašto podcjenjujete vrijednost vašega blaga? To bi definitivno trebalo biti više. Hrvatske vlasti to moraju ozbiljno razmotriti i pobrinuti se da vaše bogatstvo ima pravu cijenu. Hrvatska živi od turizma i zbog toga niste u poziciji podcjenjivati vaše strateško bogatstvo, kaže Güngör.

Pretpandemijska 2019. godina za Global Ports Holding bila je rekordna. U međuvremenu su s 20 narasli na 28 luka u svom portfelju i najveći su operator kruzerskih luka na svijetu. Ove godine očekuju brojeve putnika na razini 2019.


Vladimir Šetka / HRT Radio Zadar

S velikim planovima za novu zadarsku luku u Gaženici, turski Global Ports Holding prije četiri godine preuzeo je upravljanje putničkim terminalom, a već iduće godine svijet je zadesila pandemija koronavirusa koja je gotovo zaustavila brodove na kružnim putovanjima. Ova godina mogla bi biti na razini pretpandemijske 2019. a direktori GPH-a, turske grupacije koja upravlja s 28 kruzerskih luka, otkrivaju što je potrebno učiniti kako bi Gaženica postala homeport za brodove na kružnim putovanjima.

Iako rade na promociji zadarske putničke luke na svjetskom tržištu kruzerske industrije, koja se ove godine vraća na pretpandemijske brojeve, za daljnji rast i razvoj kruzerskoga turizma u Zadru, trebaju širu potporu.  

– Sve to ne možemo sami. Trebamo suradnju svih dionika, bilo da je riječ o Lučkoj upravi, poslovnoj zajednici, prometnom sektoru, jer na kraju krajeva prodajete cijeli paket, odredište te ono što zemlja može ponuditi turistima, kazao je za HRT Radio Zadar Stephen Xuereb, šef odjela Global Ports Holdinga i direktor kruzerske luke u Valetti na Malti.

I dok GPH izravno promovira Zadar s cruiseline kompanijama, Xuereb ističe kako bi lokalna turtistička zajednica trebala pomoći u promociji Zadra i Županije kao kruzerske destinacije, koja u svijetu još uvijek nije dovoljno prepoznata. A jedino kao prepoznata kruzerska destinacija Zadar u budućnosti može postati i homeport, kao što je primjerice i glavna malteška luka. 

– Putnički terminal i sva potrebna infrastruktura su tu. Možemo prihvatiti ogromne brodove, tako da je taj dio riješen. Promocija, zračna i druga prometna povezanost, te nedostatak hotela su ono na čemu treba raditi. Privatni smještaj nije ono što žele gosti koji, primjerice, čekaju ukrcaj na brod. Dakle, ključni ograničavajući faktori su nedostatak hotela i zračna povezanost, ističe Xuereb.

Na još jedan detalj upozorava regionalni direktor GPH za istočni Mediteran Aziz Güngör, ujedno direktor turske kruzerske luke Kuşadası, koja brodove na kružnim putovanjima prihvaća već 60 godina. Ističe kako je Hrvatska predivna zemlja, ali izuzetno jeftina što se tiče lučkih pristojbi, koje su mnogo niže nego primjerice u Turskoj.

– Cijene pristojbi za kruzere su sitnica, a imate samo jedan Dubrovnik ili Zadar na svijetu. Zašto podcjenjujete vrijednost vašega blaga? To bi definitivno trebalo biti više. Hrvatske vlasti to moraju ozbiljno razmotriti i pobrinuti se da vaše bogatstvo ima pravu cijenu. Hrvatska živi od turizma i zbog toga niste u poziciji podcjenjivati vaše strateško bogatstvo, kaže Güngör.

Pretpandemijska 2019. godina za Global Ports Holding bila je rekordna. U međuvremenu su s 20 narasli na 28 luka u svom portfelju i najveći su operator kruzerskih luka na svijetu. Ove godine očekuju brojeve putnika na razini 2019.


Vladimir Šetka / HRT Radio Zadar

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video