O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

IMO ponovo postrožava ekološke ciljeve za brodska goriva

Umjesto smanjenja emisija za 50% do 2050., sada je cilj potpuno eliminirati emisije u pomorskom prometu

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postigla je dogovor o reviziji strategije za smanjenje emisija stakleničkih plinova s ​​brodova iz 2018. Sporazum je prekretnica za smanjenje emisija međunarodnog pomorskog prometa i osiguravanje da sektor pomorskog prometa pridonosi postizanju ciljeva Pariškog sporazuma, razmjerno svom udjelu od tri posto u globalnim emisijama.

Revidirana strategija za 2023. postavlja cilj postizanja neto nulte emisije s brodova do ili oko 2050., tj. blizu 2050. To je veliko povećanje ambicije u usporedbi s postojećom strategijom iz 2018., koja je imala za cilj smanjiti emisije s brodova u istom vremenskom razdoblju za 50%. Plan, u obliku krivulje s indikativnim kontrolnim točkama postavljenim za smanjenje emisija stakleničkih plinova s ​​brodova, predviđa smanjenje za najmanje 20% ​​u usporedbi s razinama iz 2008., za 30% do 2030. i za najmanje 70% do 80% do 2040. godine, prenosi Energetika.

Barem 5% goriva bez emisija

Strategija također postavlja važan cilj korištenja najmanje pet posto tehnologija, goriva i/ili izvora energije bez emisija, goriva i/ili izvora energije s nultom ili gotovo nultom emisijom do 2030. godine. Time se šalje jasan signal brodskoj industriji i industriji goriva te potiče potrebne odluke o ulaganjima i izbor goriva, naglašava IMO.

Osim toga, postignut je dobar napredak u mjerama za provedbu ciljeva. IMO je postigao konsenzus da bi takve mjere trebale biti usvojene do 2025. i trebale bi uključivati ​​standard koji regulira postupno smanjenje intenziteta stakleničkih plinova brodskih goriva, kao i mehanizam za određivanje cijena emisija stakleničkih plinova u pomorskom prometu. Mjere će biti osmišljene na temelju sveobuhvatne procjene utjecaja, kojom će se osigurati da učinkovito smanjuju emisije iz sektora.

Razine ambicija i indikativne kontrolne točke uzimaju u obzir emisije brodskih goriva tijekom životnog ciklusa s ciljem smanjenja emisija unutar granica energetskog sustava međunarodnog pomorskog prometa, čime se sprječava prijenos emisija u druge sektore. U tom smislu, Europska komisija pozdravlja odobrenje smjernica o intenzitetu stakleničkih plinova tijekom životnog ciklusa brodskih goriva, koje pružaju čvrstu osnovu za buduće godine i osiguravaju smanjenje emisija. Europska komisija spremna je raditi s državama članicama EU-a i drugim strankama IMO-a na provedbi plana u skladu s temperaturnim ciljem Pariškog sporazuma.

Umjesto smanjenja emisija za 50% do 2050., sada je cilj potpuno eliminirati emisije u pomorskom prometu

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) postigla je dogovor o reviziji strategije za smanjenje emisija stakleničkih plinova s ​​brodova iz 2018. Sporazum je prekretnica za smanjenje emisija međunarodnog pomorskog prometa i osiguravanje da sektor pomorskog prometa pridonosi postizanju ciljeva Pariškog sporazuma, razmjerno svom udjelu od tri posto u globalnim emisijama.

Revidirana strategija za 2023. postavlja cilj postizanja neto nulte emisije s brodova do ili oko 2050., tj. blizu 2050. To je veliko povećanje ambicije u usporedbi s postojećom strategijom iz 2018., koja je imala za cilj smanjiti emisije s brodova u istom vremenskom razdoblju za 50%. Plan, u obliku krivulje s indikativnim kontrolnim točkama postavljenim za smanjenje emisija stakleničkih plinova s ​​brodova, predviđa smanjenje za najmanje 20% ​​u usporedbi s razinama iz 2008., za 30% do 2030. i za najmanje 70% do 80% do 2040. godine, prenosi Energetika.

Barem 5% goriva bez emisija

Strategija također postavlja važan cilj korištenja najmanje pet posto tehnologija, goriva i/ili izvora energije bez emisija, goriva i/ili izvora energije s nultom ili gotovo nultom emisijom do 2030. godine. Time se šalje jasan signal brodskoj industriji i industriji goriva te potiče potrebne odluke o ulaganjima i izbor goriva, naglašava IMO.

Osim toga, postignut je dobar napredak u mjerama za provedbu ciljeva. IMO je postigao konsenzus da bi takve mjere trebale biti usvojene do 2025. i trebale bi uključivati ​​standard koji regulira postupno smanjenje intenziteta stakleničkih plinova brodskih goriva, kao i mehanizam za određivanje cijena emisija stakleničkih plinova u pomorskom prometu. Mjere će biti osmišljene na temelju sveobuhvatne procjene utjecaja, kojom će se osigurati da učinkovito smanjuju emisije iz sektora.

Razine ambicija i indikativne kontrolne točke uzimaju u obzir emisije brodskih goriva tijekom životnog ciklusa s ciljem smanjenja emisija unutar granica energetskog sustava međunarodnog pomorskog prometa, čime se sprječava prijenos emisija u druge sektore. U tom smislu, Europska komisija pozdravlja odobrenje smjernica o intenzitetu stakleničkih plinova tijekom životnog ciklusa brodskih goriva, koje pružaju čvrstu osnovu za buduće godine i osiguravaju smanjenje emisija. Europska komisija spremna je raditi s državama članicama EU-a i drugim strankama IMO-a na provedbi plana u skladu s temperaturnim ciljem Pariškog sporazuma.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video