O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinija će za više plaće pomoraca izdvojiti šest i pol milijuna eura

Od prvog dana rujna na snagu stupa Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu.

Što će se promijeniti u životima naših pomoraca za Otvoreno more kazao je Nediljko Bulić, predsjednik Glavnog odbora Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske i predstavnik radnika u Nadzornom odboru Jadrolinije.

“Prošlo je 25 godina od potpisivanja prošlog Ugovora, a intenzivni su pregovori oko potpisivanja novog trajali 15 godina, sada će se dodatno urediti i poboljšati radni i socijalni standardi pomoraca, ali će im se i povećati materijalna prava”, kazao je sindikalist za Otvoreno more.

Da, četvrt stoljeća, dobro ste pročitali, jer posljednji kolektivni ugovor za pomorce u kabotaži potpisan je 1998. godine.

Kolektivni ugovor se zaključuje uvijek u dobroj vjeri, radi promicanja i održavanja socijalnog dijaloga i skladnih odnosa, ovoga puta između Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum i Sindikata, koji se temelje na obostranom uvažavanju interesa i prava članica Udruge i pomoraca.

Potpisnici novog ugovora su Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum, Sindikat pomoraca Hrvatske i Nezavisni sindikat pomoraca putničkih brodova Hrvatske. Svečanosti potpisivanja prisustvovali su potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, predstavnici Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum i predstavnici sindikalnih partnera.

“Kolektivni se ugovor potpisuje u vrijeme kada je zaštita prava hrvatskih pomoraca u posebnom fokusu i nužno potrebna. Ugovor je prije svega rezultat timskog rada i napora svih strana uključenih u pregovore, na tome im hvala”, kazao je predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta.

Kao što smo već kazali, novim Kolektivnim ugovorom uređuju se radni i socijalni standardi temeljem kojih se sklapaju ugovori o radu pomoraca s brodarima, kako je propisano Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu.

Konkretno, povećava se iznos pomorskog dodatka, hranarine, kao i same plaće pomoraca.

Cilj je ovaj kolektivni ugovor proširiti na cjelokupnu djelatnost linijskog prijevoza kako bi se primjenjivao na sve hrvatske pomorce i pomorce drugih država članica Europskog gospodarskog pojasa koji plove na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu u Republici Hrvatskoj, u cilju osiguranja istih polazišta i iste razine radnih i socijalnih prava.

“Šest i pol milijuna eura će Jadrolinija izdvajati više za plaće pomoraca, što je najviše povećanje plaće ikada”, kazao je sindikalist Bulić, ponosan što će to obradovati 1380 njegovih kolega pomoraca u Jadroliniji, najvećem hrvatskom brodaru.

“Borit ćemo se pregovorima i dalje kako bismo osigurali ista prava i za pet stotina naših kolegica i kolega koji rade na kopnu, kao šalterski djelatnici ili kao radnici u podršci”, otkrio je. Zahvalio se i svim sudionicima u pregovorima, posebno ministru, predsjedniku Uprave i stručnim službama Jadrolinije.

Detalji iz ugovora kazuju da će se ubuduće više i bolje osiguravati radnici od težih ozljeda na radu ili smrti. U znamenkama izraženo sve je jasno: plaće veće u osnovici 30 posto, pomorski dodatak 20 posto, a “hranarina” u odnosu na najnižu dosadašnju uvećana za sto posto, da, donedavnih pet eura postalo je deset.

Od prvog dana rujna na snagu stupa Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu.

Što će se promijeniti u životima naših pomoraca za Otvoreno more kazao je Nediljko Bulić, predsjednik Glavnog odbora Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske i predstavnik radnika u Nadzornom odboru Jadrolinije.

“Prošlo je 25 godina od potpisivanja prošlog Ugovora, a intenzivni su pregovori oko potpisivanja novog trajali 15 godina, sada će se dodatno urediti i poboljšati radni i socijalni standardi pomoraca, ali će im se i povećati materijalna prava”, kazao je sindikalist za Otvoreno more.

Da, četvrt stoljeća, dobro ste pročitali, jer posljednji kolektivni ugovor za pomorce u kabotaži potpisan je 1998. godine.

Kolektivni ugovor se zaključuje uvijek u dobroj vjeri, radi promicanja i održavanja socijalnog dijaloga i skladnih odnosa, ovoga puta između Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum i Sindikata, koji se temelje na obostranom uvažavanju interesa i prava članica Udruge i pomoraca.

Potpisnici novog ugovora su Hrvatska udruga brodara Mare Nostrum, Sindikat pomoraca Hrvatske i Nezavisni sindikat pomoraca putničkih brodova Hrvatske. Svečanosti potpisivanja prisustvovali su potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, predstavnici Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum i predstavnici sindikalnih partnera.

“Kolektivni se ugovor potpisuje u vrijeme kada je zaštita prava hrvatskih pomoraca u posebnom fokusu i nužno potrebna. Ugovor je prije svega rezultat timskog rada i napora svih strana uključenih u pregovore, na tome im hvala”, kazao je predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta.

Kao što smo već kazali, novim Kolektivnim ugovorom uređuju se radni i socijalni standardi temeljem kojih se sklapaju ugovori o radu pomoraca s brodarima, kako je propisano Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu.

Konkretno, povećava se iznos pomorskog dodatka, hranarine, kao i same plaće pomoraca.

Cilj je ovaj kolektivni ugovor proširiti na cjelokupnu djelatnost linijskog prijevoza kako bi se primjenjivao na sve hrvatske pomorce i pomorce drugih država članica Europskog gospodarskog pojasa koji plove na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu u Republici Hrvatskoj, u cilju osiguranja istih polazišta i iste razine radnih i socijalnih prava.

“Šest i pol milijuna eura će Jadrolinija izdvajati više za plaće pomoraca, što je najviše povećanje plaće ikada”, kazao je sindikalist Bulić, ponosan što će to obradovati 1380 njegovih kolega pomoraca u Jadroliniji, najvećem hrvatskom brodaru.

“Borit ćemo se pregovorima i dalje kako bismo osigurali ista prava i za pet stotina naših kolegica i kolega koji rade na kopnu, kao šalterski djelatnici ili kao radnici u podršci”, otkrio je. Zahvalio se i svim sudionicima u pregovorima, posebno ministru, predsjedniku Uprave i stručnim službama Jadrolinije.

Detalji iz ugovora kazuju da će se ubuduće više i bolje osiguravati radnici od težih ozljeda na radu ili smrti. U znamenkama izraženo sve je jasno: plaće veće u osnovici 30 posto, pomorski dodatak 20 posto, a “hranarina” u odnosu na najnižu dosadašnju uvećana za sto posto, da, donedavnih pet eura postalo je deset.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video