Sedam dana nakon tragedije na moru kada je u naletu glisera na brod u Bračkom kanalu poginuo 81-godišnji ribar iz Splita, o kojoj službeno, nakon prvih šturih informacija splitske policije i Ministarstva mora, nitko od nadležnih institucija nije dao nikakvo opširnije obrazloženje o uzrocima i dinamici nesreće.
Njihovo je opravdanje da istraga i kriminalistička obrada još uvijek traje, a upravo je taj nedostatak službenih očitovanja “pao na plodno tlo” idealno za stvaranje raznoraznih teorija urote na osnovi rekla-kazala informacija, što je kulminiralo komentarima i objavama na društvenim mrežama. Od toga da je osoba koja je vozila gliser pobjegla nakon nesreće do toga da se radi o sinu nekog lokalnog moćnika kojeg se štiti, piše Vladimir Urukalo za Slobodnu Dalmaciju.
’Kamikaze oko nas’
“Prije nekoliko dana ispred Splita je netko u ful brzini pomeja ovi brodić. Čovik šta je bija na brodu je smrtno strada. Posli toga ‘silencio stampa’, kao da se nije ništa desilo. Nitko ne zna tko je izazva nesreću sa fatalnim ishodom, nema ni jednog teksta u novinama, nitko ništa ne zna. Ja sam čuja da ga je satralo dvista metri poviše Sustipana. Znači li ovo da su kamikaze okolo nas??? Tko je sljedeći???… Evo čujem da je veliki kruzer u to vrime prolazija u blizini. Sve ima snimljeno. Izgleda da je gliser protutnja u punoj brzini priko broda”, napisao je jedan Splićanin koji je poznavao pokojnog 81-godišnjaka.
“Taj koji je ovo učinija sigurno ima ožiljke na provi i pravo je čudo, ako se već sam nije prijavio, da ga netko drugi nije sinja u lučicama ili marinama. Pitanje je jesu li lučice i marine dobile službene upute od Policije i Kapetanije da prijave oštećena plovila!?”, nadovezao se drugi komentator.
“Svi se pitamo ko je taj mangup kad nije niti u novine izaša. Nekidan je bia članak o policiji kako fermavaju glisere, cila štorija, pišu kazne… Ovo ni ćut’ ! Mora bit’ neki sinčić”, uslijedio je idući komentar.
Dakle, kako smo neslužbeno doznali, gliser koji je u vlasništvu jedne obitelji iz Vinišća pokraj Trogira vozio je 33-godišnjak iz istog mjesta koji radi kao skiper za tvrtku te obitelji.
Pretpostavlja se da je tog jutra gliserom krenuo u Split po turiste koje je trebao pokupiti oko 9 sati te je na udaljenosti od oko 800 metara od Sustipana u pravcu Brača svom silinom naletio na brodicu na kojoj je bio 81-godišnjak.
Pokušao pomoći
Prema fotografijama brodice, objavljenim na društvenim mrežama, vidi se da je nalet bio vrlo silovit i da je gliser udario u stražnju lijevu stranu brodice te je preletjevši preko nje doslovno pomeo sve što je našao na putu, pa tako i nesretnog ribara koji je od težine pretrpljenih ozljeda preminuo.
Prema informacijama koje objavljuje Slobodna Dalmacija, brodica se kretala jako sporo, par milja na sat, dok je gliser “dopilotao” višestruko većom brzinom, spominje se čak brzina od 20-ak milja na sat, no vještačenje koje je nakon provedenog očevida naložila zamjenica Općinskog državnog odvjetništva u Splitu koja vodi istragu, trebalo bi dati odgovore na sva pitanja oko brzine i uzroka nesreće.
Vozač glisera nakon nesreće nije pobjegao, kako se to pričalo, nego je ostao čekati dolazak plovila Lučke kapetanije te je, kako smo doznali, bio vrlo uzrujan i šokiran onim što se dogodilo i pokušavao je pomoći unesrećenom.
Naknadno je alkotestiran te je utvrđeno da nije bio pod utjecajem alkohola, a odmah je odveden u bolnicu na liječnički pregled i izuzimanje krvi kako bi se utvrdilo je li eventualno bio pod utjecajem narkotika ili nekog drugog opijata.
Naravno, glavno je pitanje kako je moguće da nije vidio brodicu koja mu stoji na putu? To se još uvijek utvrđuje, a u tu svrhu je od 33-godišnjaka izuzet i mobitel te je poslan na analizu kako bi se vidjelo je li možda u tom trenutku razgovarao ili je možda slao tekstualnu poruku pa mu je to omelo pažnju.
Moguće je da mu je i neko drugo plovilo odvuklo pogled na trenutak pa nije vidio brodicu ispred sebe, no sve su to okolnosti koje bi se trebale utvrditi istragom.
Postavlja se i pitanje zašto nije odmah uhićen ako je usmrtio čovjeka? Pravni znalci kažu da za to nije bilo razloga jer nije bio alkoholiziran, nije pobjegao s mjesta nesreće, još se ne zna je li bio pod utjecajem narkotika, i nikad prije nije prijavljivan niti kažnjavan.
Prijeti mu zatvor
Za sada se 33-godišnjaka tretira kao osumnjičenika za kazneno djelo Ugrožavanje posebnih vrsta prometa koje propisuje da će “sudionik u zračnom, brodskom ili željezničkom prometu ili prometu žičarom koji kršenjem propisa o sigurnosti prometa tako ugrozi promet da izazove opasnost za život ljudi ili za imovinu velikih razmjera”, a time prouzroči smrt jedne ili više osoba biti kažnjen kaznom zatvora od tri do petnaest godina.
Vladimir Urukalo / Slobodna Dalmacija