O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi turistički raj: Ostanite u krevetu, a putujte svijetom

IZVORGloria
IZVORGloria

Jedni nemaju vremena za putovanja, druge onemogućuje financijska situacija, a treći osjećaju nelagodu biti daleko od kuće. No, svi oni mogu putovati – u mašti. I to ne onoj koja se događa u glavi iza zatvorenih očiju, već vizualiziranoj u metaversu pomoću kompjuterskog programa.

Kibernetički prostor postao je, naime, novi turistički raj u kojem avatari bezbrižno uživaju u atraktivnim svjetskim destinacijama bez potrebe fizičkog odlaska na put, prenosi Gloria. Zvuči izuzetno privlačno, naročito kad se sjetimo svih gnjavaža koje prate fizičko putovanje: pakiranja kovčega, nesnosnih gužvi na kolodvorima i u zračnim lukama, (su)putnika koji imaju potrebu nametnuti se drugima samo zato što dijele isti hotel ili prijevozno sredstvo, neracionalnih cijena smještaja i hrane…

Prema nedavnom istraživanju Booking.coma, globalne internetske platforme za rezervaciju smještaja, kojim je bilo obuhvaćeno više od 24 tisuće osoba iz 32 zemlje, gotovo polovina spremna je i željna barem jedan dio svog odmora provesti u virtualnoj stvarnosti. Stoga su hotelski lanci odlučili proširiti poslovanje i na svijet imaginacije. Nizozemski citizenM među prvima je kupio zemljište u Sandboxu, jednom od novonastalih virtualnih svjetova, pa “izgradio” hotel opremljen dizajnerskim namještajem. Njihovim putem su krenule i grupacije InterContinental Hotels & Resorts te Dream Hotel Group, koje su otvorile virtualne hotele čija su predvorja ukrašena digitalnim djelima suvremenih umjetnika, a gosti ih mogu kupiti u kripto valutama. I britanski hotel LEVEN, koji je fizički smješten u Manchesteru, širi svoje poslovanje u imaginarnim destinacijama. Uskoro otvara hotel u modnom kvartu virtualnog Decentralanda, koji su arhitekti oblikovali pomoću umjetne inteligencije.

No, i oni koji smatraju da su virtualni svjetovi samo zabava za bogate i dokone, također će poći na takva putovanja kako bi unaprijed istražili željenu fizičku destinaciju, dodaje Gloria. Virtualne ture u svom objektu već nude neki poznati luksuzni resorti kako bi povećali zainteresiranost putnika za boravak, primjerice Anantara Dhigu na Maldivima. Obilazak u koji se može upustiti besplatno na njihovoj internetskoj stranici, omogućuje potpuni uvid u smještajne jedinice kao i sve popratne sadržaje, plažu i cijeli otočić gdje je smješten resort te pruža panoramski pogled iz zraka na čitavu lokaciju, pa se pri dolasku gosti već osjećaju kao kod kuće.

Bernard Marr, njemački marketinški stručnjak i predavač te autor nekoliko knjiga o umjetnoj inteligenciji i njenom utjecaju na turizam, smatra da su prednosti virtualnih putovanja nemjerljivi. “Try before you buy” (Probaj prije nego što kupiš), kaže Marr u jednom od svojih izlaganja na YouTubeu, nadovezujući se na rezultate spomenutog istraživanja. Turisti žele znati što mogu očekivati na odabranoj lokaciji kako bi im stres bio što manji, a to posebice vrijedi za one koji – iz profesionalnih ili privatnih razloga – putuju na izložbe, koncerte, sajmove i konferencije.

Umjetna inteligencija će imati i veliki utjecaj u organizaciji putovanja, smatra Marr. Osim što će uz pomoć aplikacije turisti i putnici moći rezervirati karte za sva prijevozna sredstva, imat će mogućnost komuniciranja s računalnim programom koji će ih izvještavati o svim promjenama u vezi putovanja. Ali i savjetovati o najzanimljivijim mjestima koja treba posjetiti u odabranoj destinaciji, pa čak i nuditi mogućnost audio ture. Među prvim takvim platformama je Amadeus Go&Get, koji se reklamira kao virtualni pomoćnik za putovanja. I dok je za većinu takvih iskustava dovoljno posjedovati pametni telefon, odnosno prijenosno računalo, za neka virtualna putovanja su potrebne 3D naočale. Tako će najveće zrakoplovne kompanije uskoro uvesti virtualna putovanja u svrhu zabave i opuštanja putnika tijekom dugih letova koji će, s VR naočalama na glavi, biti mentalno preneseni na tropsku plažu, saharsku pustinju ili u mondeni svjetski grad.

Jedni nemaju vremena za putovanja, druge onemogućuje financijska situacija, a treći osjećaju nelagodu biti daleko od kuće. No, svi oni mogu putovati – u mašti. I to ne onoj koja se događa u glavi iza zatvorenih očiju, već vizualiziranoj u metaversu pomoću kompjuterskog programa.

Kibernetički prostor postao je, naime, novi turistički raj u kojem avatari bezbrižno uživaju u atraktivnim svjetskim destinacijama bez potrebe fizičkog odlaska na put, prenosi Gloria. Zvuči izuzetno privlačno, naročito kad se sjetimo svih gnjavaža koje prate fizičko putovanje: pakiranja kovčega, nesnosnih gužvi na kolodvorima i u zračnim lukama, (su)putnika koji imaju potrebu nametnuti se drugima samo zato što dijele isti hotel ili prijevozno sredstvo, neracionalnih cijena smještaja i hrane…

Prema nedavnom istraživanju Booking.coma, globalne internetske platforme za rezervaciju smještaja, kojim je bilo obuhvaćeno više od 24 tisuće osoba iz 32 zemlje, gotovo polovina spremna je i željna barem jedan dio svog odmora provesti u virtualnoj stvarnosti. Stoga su hotelski lanci odlučili proširiti poslovanje i na svijet imaginacije. Nizozemski citizenM među prvima je kupio zemljište u Sandboxu, jednom od novonastalih virtualnih svjetova, pa “izgradio” hotel opremljen dizajnerskim namještajem. Njihovim putem su krenule i grupacije InterContinental Hotels & Resorts te Dream Hotel Group, koje su otvorile virtualne hotele čija su predvorja ukrašena digitalnim djelima suvremenih umjetnika, a gosti ih mogu kupiti u kripto valutama. I britanski hotel LEVEN, koji je fizički smješten u Manchesteru, širi svoje poslovanje u imaginarnim destinacijama. Uskoro otvara hotel u modnom kvartu virtualnog Decentralanda, koji su arhitekti oblikovali pomoću umjetne inteligencije.

No, i oni koji smatraju da su virtualni svjetovi samo zabava za bogate i dokone, također će poći na takva putovanja kako bi unaprijed istražili željenu fizičku destinaciju, dodaje Gloria. Virtualne ture u svom objektu već nude neki poznati luksuzni resorti kako bi povećali zainteresiranost putnika za boravak, primjerice Anantara Dhigu na Maldivima. Obilazak u koji se može upustiti besplatno na njihovoj internetskoj stranici, omogućuje potpuni uvid u smještajne jedinice kao i sve popratne sadržaje, plažu i cijeli otočić gdje je smješten resort te pruža panoramski pogled iz zraka na čitavu lokaciju, pa se pri dolasku gosti već osjećaju kao kod kuće.

Bernard Marr, njemački marketinški stručnjak i predavač te autor nekoliko knjiga o umjetnoj inteligenciji i njenom utjecaju na turizam, smatra da su prednosti virtualnih putovanja nemjerljivi. “Try before you buy” (Probaj prije nego što kupiš), kaže Marr u jednom od svojih izlaganja na YouTubeu, nadovezujući se na rezultate spomenutog istraživanja. Turisti žele znati što mogu očekivati na odabranoj lokaciji kako bi im stres bio što manji, a to posebice vrijedi za one koji – iz profesionalnih ili privatnih razloga – putuju na izložbe, koncerte, sajmove i konferencije.

Umjetna inteligencija će imati i veliki utjecaj u organizaciji putovanja, smatra Marr. Osim što će uz pomoć aplikacije turisti i putnici moći rezervirati karte za sva prijevozna sredstva, imat će mogućnost komuniciranja s računalnim programom koji će ih izvještavati o svim promjenama u vezi putovanja. Ali i savjetovati o najzanimljivijim mjestima koja treba posjetiti u odabranoj destinaciji, pa čak i nuditi mogućnost audio ture. Među prvim takvim platformama je Amadeus Go&Get, koji se reklamira kao virtualni pomoćnik za putovanja. I dok je za većinu takvih iskustava dovoljno posjedovati pametni telefon, odnosno prijenosno računalo, za neka virtualna putovanja su potrebne 3D naočale. Tako će najveće zrakoplovne kompanije uskoro uvesti virtualna putovanja u svrhu zabave i opuštanja putnika tijekom dugih letova koji će, s VR naočalama na glavi, biti mentalno preneseni na tropsku plažu, saharsku pustinju ili u mondeni svjetski grad.

Promo

Trendovi

Foto / video