O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brodari očekuju promjene: Ljeti je u luci brod na brodu

IZVORHRT

Izmjenama Zakona o pomorskim lukama, na temelju studije sigurnosti, već ovoga ljeta trebao je biti ograničen broj brodova koji se istodobno mogu ondje privezati. No, i dalje svjedočimo povećim gužvama u vrijeme izmjene gostiju, odnosno tijekom vikenda, jer brodari nemaju alternative za ukrcaj i iskrcaj putnika.

Splitska gradska luka svake ljetne subote točno u podne – brod na brodu. Jedni putnici završili su svoj kruz, drugi dolaze, sve se obavlja u sat-dva. Više od stotinu brodova dođe i ode u kratkom vremenu, a ne bi ih smjelo biti toliko. Studija sigurnosti pokazala je da bi ih istodobno smjelo biti do 30, odnosno po najviše tri u redu, prenosi HRT.

– Voljeli bismo da mogu stati samo tri broda, ali, jednostavno, treba smjestiti 100 brodova u ograničeni akvatorij luke Split. Ona nam izlazi u susret i ovim putem se zahvaljujem Lučkoj upravi Split u ime svih brodara jer jednostavno mi nemamo alternativu, imamo planove za alternativu, ali je trenutno ta Luka je još nerealizirana, rekao je Ante Rakuljić, član Upravnog odbora Hrvatske udruge privatnih brodara.

– Konkretno, luka u Krilu Jesenice – tamo je potrebna obnova postojeće luke za koju idejni projekt i postoji. Očekuju se dozvole, imamo obećanja nadležnih, međutim sa svime se poprilično kasni i za sada nemamo ništa konkretno. Vjerujemo u skoru realizaciju, kaže Petar Karaman iz Udruge brodara Porat, Krilo i Bajnice.

U njihovoj matičnoj luci u Krilu prije ljeta su se svi brodovi još pripremali za sezonu. Poput sardina u konzervi, iščekuju davno obećanu novu luku.

Foto: Screenshot / HRT

– U ovom trenutku u pripremi imamo gotovo 50 projekata izgradnje lučke infrastrukture. Najznačajniji projekt je izgradnju luke u Krilu Jasenice koja je bila dugo na čekanju. Riječ o investicije vrijednoj više od 10 milijuna eura, rekao je Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave SDŽ-a.

Radovi su trebali krenuti još prije ove sezone, a Kriljani se nadaju još dvjema lukama koje bi rasteretile postojeću.

– Imamo i luku Bajnice koju također kao brodari forsiramo da se uredi pod pokroviteljstvom županijske lučke uprave ravnatelja Maroevića. To bi bila perjanica za našu flotu – nova luka Krilo koja bi mogla primiti oko 100 brodova, kazao je Rakuljić.

A ukupno je riječ o 208 brodova prosječne vrijednosti oko 2 milijuna eura – sve skupa suma od gotovo pola milijarde eura. Inače flota broji više od 400 brodova na cijelom hrvatskom dijelu Jadranu što je smješta među najveće flote na Sredozemlju. Generiraju milijune eura prihoda, a ne zapošljavaju mali broj ljudi.

– Uglavnom je riječ o domaćem stanovništvu. Prosječan brod ima 8 članova posade. Ako pomnožite s brojem brodova, dobijete cifre od nekoliko tisuća zaposlenika, kazao je Karaman.

Izgradnjom luke u Krilu i dovršenjem brze ceste Split-Omiš riješile bi se i ovakve gužve ne samo u splitskoj nego i u trogirskoj i u drugim lukama koje više ne mogu podnijeti ovoliki broj mini-kruzera. A do tada, brod na brodu – po tri do deset u nizu.

Izmjenama Zakona o pomorskim lukama, na temelju studije sigurnosti, već ovoga ljeta trebao je biti ograničen broj brodova koji se istodobno mogu ondje privezati. No, i dalje svjedočimo povećim gužvama u vrijeme izmjene gostiju, odnosno tijekom vikenda, jer brodari nemaju alternative za ukrcaj i iskrcaj putnika.

Splitska gradska luka svake ljetne subote točno u podne – brod na brodu. Jedni putnici završili su svoj kruz, drugi dolaze, sve se obavlja u sat-dva. Više od stotinu brodova dođe i ode u kratkom vremenu, a ne bi ih smjelo biti toliko. Studija sigurnosti pokazala je da bi ih istodobno smjelo biti do 30, odnosno po najviše tri u redu, prenosi HRT.

– Voljeli bismo da mogu stati samo tri broda, ali, jednostavno, treba smjestiti 100 brodova u ograničeni akvatorij luke Split. Ona nam izlazi u susret i ovim putem se zahvaljujem Lučkoj upravi Split u ime svih brodara jer jednostavno mi nemamo alternativu, imamo planove za alternativu, ali je trenutno ta Luka je još nerealizirana, rekao je Ante Rakuljić, član Upravnog odbora Hrvatske udruge privatnih brodara.

– Konkretno, luka u Krilu Jesenice – tamo je potrebna obnova postojeće luke za koju idejni projekt i postoji. Očekuju se dozvole, imamo obećanja nadležnih, međutim sa svime se poprilično kasni i za sada nemamo ništa konkretno. Vjerujemo u skoru realizaciju, kaže Petar Karaman iz Udruge brodara Porat, Krilo i Bajnice.

U njihovoj matičnoj luci u Krilu prije ljeta su se svi brodovi još pripremali za sezonu. Poput sardina u konzervi, iščekuju davno obećanu novu luku.

Foto: Screenshot / HRT

– U ovom trenutku u pripremi imamo gotovo 50 projekata izgradnje lučke infrastrukture. Najznačajniji projekt je izgradnju luke u Krilu Jasenice koja je bila dugo na čekanju. Riječ o investicije vrijednoj više od 10 milijuna eura, rekao je Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave SDŽ-a.

Radovi su trebali krenuti još prije ove sezone, a Kriljani se nadaju još dvjema lukama koje bi rasteretile postojeću.

– Imamo i luku Bajnice koju također kao brodari forsiramo da se uredi pod pokroviteljstvom županijske lučke uprave ravnatelja Maroevića. To bi bila perjanica za našu flotu – nova luka Krilo koja bi mogla primiti oko 100 brodova, kazao je Rakuljić.

A ukupno je riječ o 208 brodova prosječne vrijednosti oko 2 milijuna eura – sve skupa suma od gotovo pola milijarde eura. Inače flota broji više od 400 brodova na cijelom hrvatskom dijelu Jadranu što je smješta među najveće flote na Sredozemlju. Generiraju milijune eura prihoda, a ne zapošljavaju mali broj ljudi.

– Uglavnom je riječ o domaćem stanovništvu. Prosječan brod ima 8 članova posade. Ako pomnožite s brojem brodova, dobijete cifre od nekoliko tisuća zaposlenika, kazao je Karaman.

Izgradnjom luke u Krilu i dovršenjem brze ceste Split-Omiš riješile bi se i ovakve gužve ne samo u splitskoj nego i u trogirskoj i u drugim lukama koje više ne mogu podnijeti ovoliki broj mini-kruzera. A do tada, brod na brodu – po tri do deset u nizu.

Što nas pokreće