O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Split na ruti kruzera, ove godine uplovit će njih 317: “A gosti niti jedu, niti piju, a kruzeri onečiste more…”

Iako ne mogu ispuštati nikakav otpad u more, veliki su zagađivači zraka.

Zato su u Splitu nabavili mjernu stanicu za kvalitetu zraka i preliminarni rezultati pokazuju da je kvaliteta zraka u lipnju bila ista kao i 2015. godine, piše Danas.hr.

Golemi brodovi i veliki broj putnika gotovo svaki dan u splitskoj luci. Što se tiče kruzera premašena je i 2019. i to za 12 posto. A kroz Split će proći tijekom godine više od 300 tisuća putnika s kruzera…

“Lani je bilo 280 kruzera, a ove godine 317 kruzera očekujemo da će uploviti u luku Split”, kaže pomoćnik ravnatelja Lučke uprave Split Joško Berket Bakota.

Po konvencijama, oni ne smiju ispuštati nikakav otpad u more, ali veliki su zagađivači zraka. Zato je lučka uprava nabavila mjernu stanicu za mjerenje kvalitete zraka.

“Zajedno sa Nastavnim zavodom za javno zdravstvo vršimo kontinuirano mjerenje koje ćemo nastaviti u idućim godinama. I prvi preliminarni rezultati do lipnja ove godine su pokazali istu kvalitetu zraka koja je bila 2015.”, govori Berket Bakota.

Kada stignu u grad, kruzeri ostaju svega par sati, ali zato nastaje gužva navalom tisuće gostiju.

“Pa što se ugostiteljstva tiče oni dolaze u vrijeme kad je najmanje posla u ugostiteljskim objektima. Dakle u vrijeme ručka i uvijek stanu na koju fetu sira, malo vina, koktel i što se tiče ugostiteljstva oni su OK potrošači”, kaže vlasnica restorana Jelena Tabak.

S druge strane hoteli nemaju koristi od takvih gostiju i ne smatraju ih dobrim potrošačima.

“Oni najčešće niti jedu, niti piju kod nas, oni su gosti koji posjećuju trgovine suvenirima i samoposluge tako da ugostiteljski objekti i hoteli od njih nemaju nikakvu financijsku korist, a s druge stare znamo da su silni brodovi onečišćivači mora”, govori direktorica hotela Nevena Čikeš.

Veliki kruzeri opterećuju destinaciju, a u svijetu je trend smjestiti ih u luke koje nisu turistička središta. Cilj je, smatraju stručnjaci, u destinaciji primati samo manje brodove za kružna putovanja.

“Primaju se manji kruzeri s bogatijim gostima koji ostaju 8 do 10 sati na destinaciji, ne ovi koji ostaju dva-tri gdje ne mogu ništa potrošiti. Plus toga se usmjeravaju ovi drugi na destinacije koje dotad nisu bili turističke, primjer prava naša Italija koja je Veneciju potjerala, a napravila je home port za kruzere u Anconi i Bariju”, kaže profesor s Ekonomskog fakulteta u Splitu Srećko Favro.

I dok sve više svjetskih turističkih destinacija ograničava dolazak velikih kruzera, Split očito još takvo što nema u planu. Za sada je popularan na ruti brojnih kompanija za kružna putovanja koji gotovo cijelu godinu stižu u luku.

Iako ne mogu ispuštati nikakav otpad u more, veliki su zagađivači zraka.

Zato su u Splitu nabavili mjernu stanicu za kvalitetu zraka i preliminarni rezultati pokazuju da je kvaliteta zraka u lipnju bila ista kao i 2015. godine, piše Danas.hr.

Golemi brodovi i veliki broj putnika gotovo svaki dan u splitskoj luci. Što se tiče kruzera premašena je i 2019. i to za 12 posto. A kroz Split će proći tijekom godine više od 300 tisuća putnika s kruzera…

“Lani je bilo 280 kruzera, a ove godine 317 kruzera očekujemo da će uploviti u luku Split”, kaže pomoćnik ravnatelja Lučke uprave Split Joško Berket Bakota.

Po konvencijama, oni ne smiju ispuštati nikakav otpad u more, ali veliki su zagađivači zraka. Zato je lučka uprava nabavila mjernu stanicu za mjerenje kvalitete zraka.

“Zajedno sa Nastavnim zavodom za javno zdravstvo vršimo kontinuirano mjerenje koje ćemo nastaviti u idućim godinama. I prvi preliminarni rezultati do lipnja ove godine su pokazali istu kvalitetu zraka koja je bila 2015.”, govori Berket Bakota.

Kada stignu u grad, kruzeri ostaju svega par sati, ali zato nastaje gužva navalom tisuće gostiju.

“Pa što se ugostiteljstva tiče oni dolaze u vrijeme kad je najmanje posla u ugostiteljskim objektima. Dakle u vrijeme ručka i uvijek stanu na koju fetu sira, malo vina, koktel i što se tiče ugostiteljstva oni su OK potrošači”, kaže vlasnica restorana Jelena Tabak.

S druge strane hoteli nemaju koristi od takvih gostiju i ne smatraju ih dobrim potrošačima.

“Oni najčešće niti jedu, niti piju kod nas, oni su gosti koji posjećuju trgovine suvenirima i samoposluge tako da ugostiteljski objekti i hoteli od njih nemaju nikakvu financijsku korist, a s druge stare znamo da su silni brodovi onečišćivači mora”, govori direktorica hotela Nevena Čikeš.

Veliki kruzeri opterećuju destinaciju, a u svijetu je trend smjestiti ih u luke koje nisu turistička središta. Cilj je, smatraju stručnjaci, u destinaciji primati samo manje brodove za kružna putovanja.

“Primaju se manji kruzeri s bogatijim gostima koji ostaju 8 do 10 sati na destinaciji, ne ovi koji ostaju dva-tri gdje ne mogu ništa potrošiti. Plus toga se usmjeravaju ovi drugi na destinacije koje dotad nisu bili turističke, primjer prava naša Italija koja je Veneciju potjerala, a napravila je home port za kruzere u Anconi i Bariju”, kaže profesor s Ekonomskog fakulteta u Splitu Srećko Favro.

I dok sve više svjetskih turističkih destinacija ograničava dolazak velikih kruzera, Split očito još takvo što nema u planu. Za sada je popularan na ruti brojnih kompanija za kružna putovanja koji gotovo cijelu godinu stižu u luku.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video