O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Direktor Luke Split: “Rezultati analize tereta ne upućuju na prekoračenja arsena u zraku”

Filip Rogošić, direktor Luke Split pisao je Željku Domazetu, predsjedniku Gradskog vijeća jer je od njega traženo da dostavi izvješće o poduzetim radnjama nakon postupanja Državnog inspektorata u toj firmi, kao i onima koje planiraju poduzeti u budućnosti.

Na inicijativu SDP-ovog Davora Matijevića vijećnici su prošli mjesec zasjedali na temu ‘Onečišćenje zraka na Brdima i Neslanovcu’. Stanari su prethodno prosvjedovali zbog onečišćenja zraka arsenom i drugim česticama, za što krive Luku Split, prenosi Dalmatisnki portal.

‘Prije svega smatram potrebnim pojasniti temeljne činjenice vezane uz posao prekrcaja tereta u morskim lukama, s obzirom na to da smo, kao stručnjaci u tom području, svjedoci plasiranja dezinformacija u javnost od strane pojedinih osoba, a kojima se nanosi šteta našem trgovačkom društvu Luka putem kojeg posluje veliki broj trgovačkih društava u Splitu i okolici. Naime, dojma smo kako se u slučaju onečišćenja zraka na Brdima i Neslanovcu, prvenstveno putem društvenih mreža, a potom, nažalost, i medija, koji često bez dodatne provjere činjenica prenose sličan narativ, stvorila atmosfera u kojoj je prvo odabran ‘krivac’ (naše trgovačko društvo), dok je rasprava o činjenicama i pronalasku eventualnih uzroka stavljena u drugi plan ili je pak potpuno izostala’, krenuo je uvodno.

Pojednostavljeno, nastavlja objašnjavati, prema međunarodnim i nacionalnim propisima i praksama, prije prekrcaja vlasnik robe, dakle, vlasnik tereta kojeg luka isključivo prekrcava, dostavlja luci sigurnosno-tehnički list tereta, u kojem se, između ostalog, navode sastav te podaci o eventualnim opasnim tvarima koje taj teret sadrži. 

‘Luka Split, kao niti jedna druga luka u svijetu, ne provodi detaljna ispitivanja svakog tereta jer za to nije niti ovlaštena. Kao što, primjerice, to ne radi niti autoprijevoznik za prijevoz robe ili tereta. Terete ispituju ovlašteni laboratoriji prije izrade sigurnosno-tehničkih listova. Ističemo kako ni za jedan teret koji je na skladištenje i prekrcaj preuzelo naše trgovačko društvo nije bilo navedeno kako sadrži opasne tvari, a niti smo s teretom postupali na način koji nije uobičajen u svim lukama u svijetu’, obrazlaže.

Navodi da osim troske i starog željeza, sav teret skladište u zatvorenim skladištima koja su u dobrom stanju i redovito održavana te su u njih uložena značajna sredstva otkad je preuzeo funkciju direktora. 

Nadalje, tijekom 2022. nabavili su i stavili u uporabu specijaliziranu opremu za smanjenje prašenja prilikom prekrcaja, vodeni top, kamion cisternu za čišćenje otvorenih površina, sprinklere s vodom na vanjskoj strani skladišta, posebna kemijska sredstva za polijevanje tereta na otvorenim skladištima radi stvaranja pokorice i slično. 

‘Iz navedenog je jasno kako smo samoinicijativno, a u skladu s najboljom praksom u lukama u svijetu, ulagali i ulažemo sredstva u cilju smanjenja prašenja prilikom prekrcaja tereta’, ističe.

Što se tiče upita o radnjama poduzetim nakon provedenih inspekcijskih nadzora, Rogošić ističe kako im je Državni inspektorat potvrdio da poduzimaju sve raspoložive mjere te dodatno naložio pokrivanje tereta troske na vanjskom skladištu.

‘To smo bez odgode i učinili, kao što nam je naloženo i da ukrcaj, iskrcaj i pretovar rasute robe obavljamo uz kontinuirano obaranje čestica rasutih tereta, što također činimo. Povrh toga, sukladno nalogu, proveli smo kemijsku analizu prašine tereta na području Luke čiji rezultati nisu pokazali prekoračenje koncentracije teških metala’, tvrdi.

Napominje, kako kaže, s obzirom na pojedine zlonamjerne i neistinite konstrukcije, kako je trgovačkom društvu na čijem je čelu važna sigurnost građana, a svakako i djelatnika, zbog čega kontinuirano ulažu u opremu i skladišta.

Podsjeća da rezultati analize tereta koje su proveli ovlašteni laboratoriji, ne upućuju na mogući izvor povremenog prekoračenja arsena u zraku iz tereta na području pod upravljanjem Luke, a posebice imajući na umu da na području Sjeverne luke, ali i u neposrednoj blizini, postoji i niz drugih pravnih subjekata. 

‘Štoviše, prisutnost drugih pravnih subjekata u javnoj raspravi dosad je bila u potpunosti izostavljena i zanemarena, kao što je zanemareno i pitanje načina i vjerodostojnosti provedbe ispitivanja kvalitete zraka. Primjerice, pitanje zašto navedeno izvješće, za razliku od niza drugih izvješća o ispitivanju kvalitete zraka Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, ne sadrži napomenu kako na rezultate ispitivanja utječu promet vozila, stanje neposrednog okoliša ispitnih stanica, kao i mogućnost fizičkog pristupa trećih osoba mjernim stanicama’, mišljenja je.

Osvrnuo se i na najavu moguće izmjene prostorno-planske dokumentacije u slučaju nezaustavljanja onečišćenja okoliša.

‘Možemo samo iskazati žaljenje što su mnogi, unatoč činjenici kako je prostornim planom bilo zabranjeno graditi stambene objekte na navedenom području, nezakonito ih izgradili, pa ih nakon više desetaka godina legalizirali. To je, kao i eventualna izmjena prostorno-planske dokumentacije, nešto na što naše trgovačko društvo nije moglo, a niti može utjecati’, zaključio je.

Na koncu je ponovno naglasio kako Luka ne prekrcava niti je ikad prekrcavala teret koji može uzrokovati štetu za djelatnike i građane.

‘Naglašavam i da u radu koristimo sve moderne prakse u djelatnosti prekrcaja tereta i žao nam je što se rasprava o potencijalnim uzrocima promjene rezultata mjerenja kvalitete zraka svela na neargumentirano prozivanje trgovačkog društva i samopromociju pojedinih protagonista u tim prozivkama’, završio je Rogošić.

Filip Rogošić, direktor Luke Split pisao je Željku Domazetu, predsjedniku Gradskog vijeća jer je od njega traženo da dostavi izvješće o poduzetim radnjama nakon postupanja Državnog inspektorata u toj firmi, kao i onima koje planiraju poduzeti u budućnosti.

Na inicijativu SDP-ovog Davora Matijevića vijećnici su prošli mjesec zasjedali na temu ‘Onečišćenje zraka na Brdima i Neslanovcu’. Stanari su prethodno prosvjedovali zbog onečišćenja zraka arsenom i drugim česticama, za što krive Luku Split, prenosi Dalmatisnki portal.

‘Prije svega smatram potrebnim pojasniti temeljne činjenice vezane uz posao prekrcaja tereta u morskim lukama, s obzirom na to da smo, kao stručnjaci u tom području, svjedoci plasiranja dezinformacija u javnost od strane pojedinih osoba, a kojima se nanosi šteta našem trgovačkom društvu Luka putem kojeg posluje veliki broj trgovačkih društava u Splitu i okolici. Naime, dojma smo kako se u slučaju onečišćenja zraka na Brdima i Neslanovcu, prvenstveno putem društvenih mreža, a potom, nažalost, i medija, koji često bez dodatne provjere činjenica prenose sličan narativ, stvorila atmosfera u kojoj je prvo odabran ‘krivac’ (naše trgovačko društvo), dok je rasprava o činjenicama i pronalasku eventualnih uzroka stavljena u drugi plan ili je pak potpuno izostala’, krenuo je uvodno.

Pojednostavljeno, nastavlja objašnjavati, prema međunarodnim i nacionalnim propisima i praksama, prije prekrcaja vlasnik robe, dakle, vlasnik tereta kojeg luka isključivo prekrcava, dostavlja luci sigurnosno-tehnički list tereta, u kojem se, između ostalog, navode sastav te podaci o eventualnim opasnim tvarima koje taj teret sadrži. 

‘Luka Split, kao niti jedna druga luka u svijetu, ne provodi detaljna ispitivanja svakog tereta jer za to nije niti ovlaštena. Kao što, primjerice, to ne radi niti autoprijevoznik za prijevoz robe ili tereta. Terete ispituju ovlašteni laboratoriji prije izrade sigurnosno-tehničkih listova. Ističemo kako ni za jedan teret koji je na skladištenje i prekrcaj preuzelo naše trgovačko društvo nije bilo navedeno kako sadrži opasne tvari, a niti smo s teretom postupali na način koji nije uobičajen u svim lukama u svijetu’, obrazlaže.

Navodi da osim troske i starog željeza, sav teret skladište u zatvorenim skladištima koja su u dobrom stanju i redovito održavana te su u njih uložena značajna sredstva otkad je preuzeo funkciju direktora. 

Nadalje, tijekom 2022. nabavili su i stavili u uporabu specijaliziranu opremu za smanjenje prašenja prilikom prekrcaja, vodeni top, kamion cisternu za čišćenje otvorenih površina, sprinklere s vodom na vanjskoj strani skladišta, posebna kemijska sredstva za polijevanje tereta na otvorenim skladištima radi stvaranja pokorice i slično. 

‘Iz navedenog je jasno kako smo samoinicijativno, a u skladu s najboljom praksom u lukama u svijetu, ulagali i ulažemo sredstva u cilju smanjenja prašenja prilikom prekrcaja tereta’, ističe.

Što se tiče upita o radnjama poduzetim nakon provedenih inspekcijskih nadzora, Rogošić ističe kako im je Državni inspektorat potvrdio da poduzimaju sve raspoložive mjere te dodatno naložio pokrivanje tereta troske na vanjskom skladištu.

‘To smo bez odgode i učinili, kao što nam je naloženo i da ukrcaj, iskrcaj i pretovar rasute robe obavljamo uz kontinuirano obaranje čestica rasutih tereta, što također činimo. Povrh toga, sukladno nalogu, proveli smo kemijsku analizu prašine tereta na području Luke čiji rezultati nisu pokazali prekoračenje koncentracije teških metala’, tvrdi.

Napominje, kako kaže, s obzirom na pojedine zlonamjerne i neistinite konstrukcije, kako je trgovačkom društvu na čijem je čelu važna sigurnost građana, a svakako i djelatnika, zbog čega kontinuirano ulažu u opremu i skladišta.

Podsjeća da rezultati analize tereta koje su proveli ovlašteni laboratoriji, ne upućuju na mogući izvor povremenog prekoračenja arsena u zraku iz tereta na području pod upravljanjem Luke, a posebice imajući na umu da na području Sjeverne luke, ali i u neposrednoj blizini, postoji i niz drugih pravnih subjekata. 

‘Štoviše, prisutnost drugih pravnih subjekata u javnoj raspravi dosad je bila u potpunosti izostavljena i zanemarena, kao što je zanemareno i pitanje načina i vjerodostojnosti provedbe ispitivanja kvalitete zraka. Primjerice, pitanje zašto navedeno izvješće, za razliku od niza drugih izvješća o ispitivanju kvalitete zraka Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije, ne sadrži napomenu kako na rezultate ispitivanja utječu promet vozila, stanje neposrednog okoliša ispitnih stanica, kao i mogućnost fizičkog pristupa trećih osoba mjernim stanicama’, mišljenja je.

Osvrnuo se i na najavu moguće izmjene prostorno-planske dokumentacije u slučaju nezaustavljanja onečišćenja okoliša.

‘Možemo samo iskazati žaljenje što su mnogi, unatoč činjenici kako je prostornim planom bilo zabranjeno graditi stambene objekte na navedenom području, nezakonito ih izgradili, pa ih nakon više desetaka godina legalizirali. To je, kao i eventualna izmjena prostorno-planske dokumentacije, nešto na što naše trgovačko društvo nije moglo, a niti može utjecati’, zaključio je.

Na koncu je ponovno naglasio kako Luka ne prekrcava niti je ikad prekrcavala teret koji može uzrokovati štetu za djelatnike i građane.

‘Naglašavam i da u radu koristimo sve moderne prakse u djelatnosti prekrcaja tereta i žao nam je što se rasprava o potencijalnim uzrocima promjene rezultata mjerenja kvalitete zraka svela na neargumentirano prozivanje trgovačkog društva i samopromociju pojedinih protagonista u tim prozivkama’, završio je Rogošić.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video