O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MMPI obnavlja flotu lučkih kapetanija: U iduće tri godine 15 novih brodica!

Lučke kapetanije u iduće će tri godine dobiti petnaest novih brodica, prema jučerašnjoj odluci Vlade kojom je Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture dana suglasnost za preuzimanje obaveza za sklapanje ugovora o njihovoj gradnji, na teret državnog proračuna, u ukupnom iznosu od 10,95 milijuna eura.

Riječ je o brodicama zajednice ponuditelja Brodogradnja Pičuljan d.o.o. i Adriana Boats d.o.o., duljine trupa od 10 metara, građenog od stakloplastike, s dvama motorima snage po 272 kilovata i brzinom većom od 30 čvorova, opremljenima podiznom krmenom platformom i ostalom opremom potrebnom za inspekcijski nadzor i traganje i spašavanje na moru u ljetnoj sezoni, kad se odvija većina takvih akcija na hrvatskom dijelu Jadrana. Ministarstvo je prethodno provelo postupak javnog natječaja u kojemu je kao ekonomski najpovoljnija ocijenjena ponuda zajednice dvaju domaćih ponuđača, javlja Novi list.

Sigurnost plovidbe

Prva brodica trebala bi biti isporučena u roku od sedam mjeseci od dana sklapanja ugovora, četiri u roku od godine dana od sklapanja ugovora, te po još pet u roku od dvije, odnosno tri godine. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ističe da je obnova flote lučkih kapetanija nužnost zbog velikog broja inspekcijskih nadzora i akcija traganja i spašavanja koje lučke kapetanije svake godine odrađuju, a sadašnja flota već je dijelom dotrajala te je potrebna modernizacija, među ostalim i zbog osiguravanja adekvatnih uvjeta za rad zaposlenika lučkih kapetanija.

– Zadovoljan sam što se napokon kreće u sveobuhvatnu, cjelovitu obnovu flote lučkih kapetanija. Ova odluka o nabavi 15 brodica samo je dio obnove i do kraja 2026. godine naše će kapetanije i ispostave raspolagati s ukupno 38 potpuno novih plovila, brodica i gumenjaka. Ove godine isporučene su već tri brodice za hitnu pomoć, a do kraja godine bit će ih isporučeno još toliko i jedna brodica za traganje i spašavanje. Ovaj projekt je bio nužan jer postojeća flota nije nova i moramo je obnoviti kako bi, s jedne strane zadržali dobru razinu sigurnosti plovidbe koju imamo, a s druge strane ljudima koji na tim brodicama svaki dan rade osigurali primjerene uvjete za rad. To su ljudi koji godišnje obave oko petsto akcija traganja i spašavanja, obavljaju te poslove 24 sata na dan tijekom cijele godine, izlaze na more po svim vremenskim uvjetima, obave više od šest tisuća inspekcijskih pregleda, a uvjeti koje su do sada imali, kako u smislu brodova na kojima plove, tako i u smislu adekvatnog priznanja za rad, nisu bili najbolji, rekao je Butković.

Koje će lučke kapetanije dobiti nove brodice, iz Ministarstva za sad nije objavljeno, a na upit o tome kratko je odgovoreno kako će biti »raspoređene prema potrebi«.

Novi natječaji

Do kraja ove godine trebale bi biti isporučene još tri aluminijske brodice za hitnu medicinsku pomoć, zajednice ponuditelja Iskra brodogradilište 1 d.o.o. i Tehnomont brodogradilište. Riječ je o brodicama dugačkim 15 metara, snage motora dva puta po 662 kilovata i brzinom većom od 35 čvorova, koje će biti stacionirane u Malom Lošinju, Šibeniku i Supetru. Do kraja ove godine očekuje se i isporuka aluminijske brodice za traganje i spašavanje na moru, dugačke 14,30 metara, brzine veće od 35 čvorova, opremljene među ostalim i termovizijskim kamerama, talijanskog proizvođača Vittoria Cantiere Navale S.p.A. Još sedam aluminijskih brodica za traganje i spašavanje, sličnih karakteristika, trebalo bi biti isporučeno u razdoblju od 2025. do 2028. godine.

Tijekom ove i iduće godine bit će isporučeno i devet gumenih brodica sa stakloplastičnim dnom, za traganje i spašavanje na moru ljeti. Radi se o devet metara dugačkim »gumenjacima« s kabinom, s po dva motora snage po 183 kilovata i maksimalnom brzinom od 45 čvorova.

Prema informacijama iz Ministarstva mora, u tijeku je i izrada natječajne dokumentacije za gradnju dva znatno veća broda, dužine trupa od 35 metara, brzine 27 čvorova, opremljena termovizijskim kamerama, namijenjena za traganje i spašavanje na moru, ali i za brzi odgovor u slučaju onečišćenja mora, pa će ovi brodovi biti opremljeni i plutajućim branama, skimerima, sustavom za raspršivanje disperzanata i ostalom potrebnom opremom za uklanjaje i ograničavanje onečišćenja mora.

Natječaj će biti raspisan iduće godine, a isporuka se očekuje u roku od dvije godine od raspisivanja natječaja. U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture procjenjuju da će troškovi nabave svih navedenih plovila iznositi oko šezdeset milijuna eura.

Povećane plaće za 5 do 20 posto

Osim boljih brodova i novog zakonodavnog okvira, ističe Butković, zaposlenicima lučkih kapetanija povećana su i materijalna prava.

– Bilo mi je zaista važno da to unaprijedimo pa mi je drago da smo poboljšali i zakonodavni okvir kako bi se ta služba unaprijedila, a sada konačno i reorganizacijom sustava uspjeli podići plaće najvećem broju zaposlenih u lučkim kapetanijama, od 5 do 20 posto. Nastavit ćemo i dalje raditi na poboljšanju uvjeta rada i opremljenosti kapetanija, a nabava brodica i obnove flote je sasvim sigurno prioritet i zato mi je drago da smo taj proces konačno započeli, kaže ministar.

Lučke kapetanije u iduće će tri godine dobiti petnaest novih brodica, prema jučerašnjoj odluci Vlade kojom je Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture dana suglasnost za preuzimanje obaveza za sklapanje ugovora o njihovoj gradnji, na teret državnog proračuna, u ukupnom iznosu od 10,95 milijuna eura.

Riječ je o brodicama zajednice ponuditelja Brodogradnja Pičuljan d.o.o. i Adriana Boats d.o.o., duljine trupa od 10 metara, građenog od stakloplastike, s dvama motorima snage po 272 kilovata i brzinom većom od 30 čvorova, opremljenima podiznom krmenom platformom i ostalom opremom potrebnom za inspekcijski nadzor i traganje i spašavanje na moru u ljetnoj sezoni, kad se odvija većina takvih akcija na hrvatskom dijelu Jadrana. Ministarstvo je prethodno provelo postupak javnog natječaja u kojemu je kao ekonomski najpovoljnija ocijenjena ponuda zajednice dvaju domaćih ponuđača, javlja Novi list.

Sigurnost plovidbe

Prva brodica trebala bi biti isporučena u roku od sedam mjeseci od dana sklapanja ugovora, četiri u roku od godine dana od sklapanja ugovora, te po još pet u roku od dvije, odnosno tri godine. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ističe da je obnova flote lučkih kapetanija nužnost zbog velikog broja inspekcijskih nadzora i akcija traganja i spašavanja koje lučke kapetanije svake godine odrađuju, a sadašnja flota već je dijelom dotrajala te je potrebna modernizacija, među ostalim i zbog osiguravanja adekvatnih uvjeta za rad zaposlenika lučkih kapetanija.

– Zadovoljan sam što se napokon kreće u sveobuhvatnu, cjelovitu obnovu flote lučkih kapetanija. Ova odluka o nabavi 15 brodica samo je dio obnove i do kraja 2026. godine naše će kapetanije i ispostave raspolagati s ukupno 38 potpuno novih plovila, brodica i gumenjaka. Ove godine isporučene su već tri brodice za hitnu pomoć, a do kraja godine bit će ih isporučeno još toliko i jedna brodica za traganje i spašavanje. Ovaj projekt je bio nužan jer postojeća flota nije nova i moramo je obnoviti kako bi, s jedne strane zadržali dobru razinu sigurnosti plovidbe koju imamo, a s druge strane ljudima koji na tim brodicama svaki dan rade osigurali primjerene uvjete za rad. To su ljudi koji godišnje obave oko petsto akcija traganja i spašavanja, obavljaju te poslove 24 sata na dan tijekom cijele godine, izlaze na more po svim vremenskim uvjetima, obave više od šest tisuća inspekcijskih pregleda, a uvjeti koje su do sada imali, kako u smislu brodova na kojima plove, tako i u smislu adekvatnog priznanja za rad, nisu bili najbolji, rekao je Butković.

Koje će lučke kapetanije dobiti nove brodice, iz Ministarstva za sad nije objavljeno, a na upit o tome kratko je odgovoreno kako će biti »raspoređene prema potrebi«.

Novi natječaji

Do kraja ove godine trebale bi biti isporučene još tri aluminijske brodice za hitnu medicinsku pomoć, zajednice ponuditelja Iskra brodogradilište 1 d.o.o. i Tehnomont brodogradilište. Riječ je o brodicama dugačkim 15 metara, snage motora dva puta po 662 kilovata i brzinom većom od 35 čvorova, koje će biti stacionirane u Malom Lošinju, Šibeniku i Supetru. Do kraja ove godine očekuje se i isporuka aluminijske brodice za traganje i spašavanje na moru, dugačke 14,30 metara, brzine veće od 35 čvorova, opremljene među ostalim i termovizijskim kamerama, talijanskog proizvođača Vittoria Cantiere Navale S.p.A. Još sedam aluminijskih brodica za traganje i spašavanje, sličnih karakteristika, trebalo bi biti isporučeno u razdoblju od 2025. do 2028. godine.

Tijekom ove i iduće godine bit će isporučeno i devet gumenih brodica sa stakloplastičnim dnom, za traganje i spašavanje na moru ljeti. Radi se o devet metara dugačkim »gumenjacima« s kabinom, s po dva motora snage po 183 kilovata i maksimalnom brzinom od 45 čvorova.

Prema informacijama iz Ministarstva mora, u tijeku je i izrada natječajne dokumentacije za gradnju dva znatno veća broda, dužine trupa od 35 metara, brzine 27 čvorova, opremljena termovizijskim kamerama, namijenjena za traganje i spašavanje na moru, ali i za brzi odgovor u slučaju onečišćenja mora, pa će ovi brodovi biti opremljeni i plutajućim branama, skimerima, sustavom za raspršivanje disperzanata i ostalom potrebnom opremom za uklanjaje i ograničavanje onečišćenja mora.

Natječaj će biti raspisan iduće godine, a isporuka se očekuje u roku od dvije godine od raspisivanja natječaja. U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture procjenjuju da će troškovi nabave svih navedenih plovila iznositi oko šezdeset milijuna eura.

Povećane plaće za 5 do 20 posto

Osim boljih brodova i novog zakonodavnog okvira, ističe Butković, zaposlenicima lučkih kapetanija povećana su i materijalna prava.

– Bilo mi je zaista važno da to unaprijedimo pa mi je drago da smo poboljšali i zakonodavni okvir kako bi se ta služba unaprijedila, a sada konačno i reorganizacijom sustava uspjeli podići plaće najvećem broju zaposlenih u lučkim kapetanijama, od 5 do 20 posto. Nastavit ćemo i dalje raditi na poboljšanju uvjeta rada i opremljenosti kapetanija, a nabava brodica i obnove flote je sasvim sigurno prioritet i zato mi je drago da smo taj proces konačno započeli, kaže ministar.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video