O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Osijek će do 2025. godine dobiti novi terminal za rasute terete u riječnoj luci vrijedan 34 milijuna eura

Terminal za pretovar rasutih tereta u riječnoj luci Osijek projekt je koji se unazad nekoliko godina najavljivao kao jedan od ključnih za ukupan razvoj prometne i gospodarske infrastrukture u Osijeku, a ove godine napokon je počela i njegova izgradnja koja bi trebala biti završena 2025. godine.

Riječ je o projektu ukupne vrijednosti 34.413.522,60 eura, koji je nominiran za sufinanciranje iz sredstava Europske unije u sklopu programa Konkurentnost i kohezija, pri čemu prihvatljivi troškovi projekta iznose 32.428.291,86 eura, od čega su bespovratna sredstva 29.930.459,29 eura (25.440.890,40 eura iz Kohezijskog fonda, a 4.489.568,89 eura iz Državnog proračuna RH), prenosi Jutarnji.

Lučka uprava Osijek sve do 2015. godine koristila je terminal za rasute terete koji se još od 1974. godine nalazio uz rijeku Dravu u neposrednoj blizini KBC-a Osijek. No, zbog početka projekta “Unapređenje vodno-komunalne infrastrukture grada Osijeka” sufinanciranog iz Kohezijskog fonda u sklopu kojeg se na tom području gradi sjeverni kolektor, ‘‘stara luka‘‘ stavljena je izvan upotrebe 2015. godine, a na njezinom mjestu izgrađena je tzv. donjogradska šetnica koja će biti povezana s postojećom gornjogradskom šetnicom.

U takvim okolnostima Lučka uprava Osijek krenula je u pripremu projekta izgradnje novog terminala nekoliko kilometara nizvodno od stare lokacije, na prostoru luke Osijek, u neurbaniziranom dijelu grada, što je za ovakav objekt puno primjerenije i u gospodarskom smislu, ali i u pogledu kvalitete života i zaštite okoliša.

– Niz je pozitivnih faktora ovog projekta, kao i nove lokacije luke. Naime, njegovom provedbom smanjit će se prometno zagušenje u centru grada Osijeka, povećat će se sigurnost brodova u luci, spriječit će se moguće ekološko zagađenje u centru grada i u blizini Kliničkog bolničkog centra, povećat će se dostupnost Osječko-baranjske županije i osigurati integritet prekrcaja tereta na jednoj lokaciji – objašnjava dr. sc. Iva Horvat, ravnateljica Lučke uprave Osijek, koja je istaknula i druge ciljeve ovog vrijednog i važnog projekta.

– Opći ciljevi projekta su podizanje razine zaštite okoliša pri prekrcaju tereta, povećanje sigurnosti brodova u luci, poboljšanje dostupne lučke infrastrukture, razvoj efikasnog intermodalnog transporta tereta, smanjenje operativnih troškova korištenjem nove opreme i tehnologije. Tu su i strateški ciljevi kao što je povećanje udjela prometa unutarnjim plovnim putovima u odnosu na cestovni i željeznički promet, revitalizacija gospodarstva u Osječko-baranjskoj županiji, ravnomjeran razvoj regija u Republici Hrvatskoj i EU, poboljšanje prometne produktivnosti i intermodalnih kapaciteta, privlačenje novih industrija, dodane vrijednosti i industrijskog razvoja… – istaknula je ravnateljica Horvat tijekom obilaska gradilišta budućeg terminala, na kojem se posljednjih mjeseci intenzivno radi na onim najkompliciranijim radovima, odnosno iskopima uz samu obalu Drave i pilotiranju cijelog objekta.

Izvođačima radova, a riječ je o slovenskoj tvrtki GH Holding iz Ljubljane, puno problema ovoga je ljeta zadao visoki vodostaj Drave, pa je često dolazilo do izlijevanja vode na gradilište. No, svi su uvjerenja da će se posao obaviti u zadanim rokovima. Inače, izgradnjom terminala za rasute terete luka Osijek ‘‘postat će prva hrvatska luka unutarnjih voda bazenskog tipa i prva koja će imati usvojene europske standarde poslovanja te tako postati snažna logistička podrška ekonomiji istočne Hrvatske.‘‘

U tehničkom smislu projekt obuhvaća izgradnju cca 240 m obalne građevine s 2 veza, pretovarne uređaje za ukrcaj/iskrcaj i transport opreme (usipni koš s pretovarnim uređajima), izgradnju pristupne ceste cca 300 m duljine, izgradnju željezničkih kolosijeka cca 610 m duljine, izgradnju kranskih staza i ceste cca 285 m duljine, zatim usipnog koša dimenzija 14,8×8,6×7,8 m, kao i izgradnju trafostanice te potrebne infrastrukture (opskrba vodom i odvodnja, opskrba električnom energijom i rasvjeta, otvoreno skladište).

Do kraja ove godine Lučka uprava Osijek raspisat će i javno nadmetanje za davanje koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti na novoizgrađenom terminalu. Paralelno s time, u Lučkoj upravi rade i na razvoju drugih projekata kao što je izgradnja intermodalne infrastrukture u zapadnom dijelu luke, izgradnja i rekonstrukcija južne obale luke Osijek, izgradnja infrastrukture i sustava za prihvat otpada s plovila, izgradnja niza pristaništa u Osijeku i duž rijeke Drave te uspostava riječnog tramvaja.


Nikola Patković / Jutarnji

Terminal za pretovar rasutih tereta u riječnoj luci Osijek projekt je koji se unazad nekoliko godina najavljivao kao jedan od ključnih za ukupan razvoj prometne i gospodarske infrastrukture u Osijeku, a ove godine napokon je počela i njegova izgradnja koja bi trebala biti završena 2025. godine.

Riječ je o projektu ukupne vrijednosti 34.413.522,60 eura, koji je nominiran za sufinanciranje iz sredstava Europske unije u sklopu programa Konkurentnost i kohezija, pri čemu prihvatljivi troškovi projekta iznose 32.428.291,86 eura, od čega su bespovratna sredstva 29.930.459,29 eura (25.440.890,40 eura iz Kohezijskog fonda, a 4.489.568,89 eura iz Državnog proračuna RH), prenosi Jutarnji.

Lučka uprava Osijek sve do 2015. godine koristila je terminal za rasute terete koji se još od 1974. godine nalazio uz rijeku Dravu u neposrednoj blizini KBC-a Osijek. No, zbog početka projekta “Unapređenje vodno-komunalne infrastrukture grada Osijeka” sufinanciranog iz Kohezijskog fonda u sklopu kojeg se na tom području gradi sjeverni kolektor, ‘‘stara luka‘‘ stavljena je izvan upotrebe 2015. godine, a na njezinom mjestu izgrađena je tzv. donjogradska šetnica koja će biti povezana s postojećom gornjogradskom šetnicom.

U takvim okolnostima Lučka uprava Osijek krenula je u pripremu projekta izgradnje novog terminala nekoliko kilometara nizvodno od stare lokacije, na prostoru luke Osijek, u neurbaniziranom dijelu grada, što je za ovakav objekt puno primjerenije i u gospodarskom smislu, ali i u pogledu kvalitete života i zaštite okoliša.

– Niz je pozitivnih faktora ovog projekta, kao i nove lokacije luke. Naime, njegovom provedbom smanjit će se prometno zagušenje u centru grada Osijeka, povećat će se sigurnost brodova u luci, spriječit će se moguće ekološko zagađenje u centru grada i u blizini Kliničkog bolničkog centra, povećat će se dostupnost Osječko-baranjske županije i osigurati integritet prekrcaja tereta na jednoj lokaciji – objašnjava dr. sc. Iva Horvat, ravnateljica Lučke uprave Osijek, koja je istaknula i druge ciljeve ovog vrijednog i važnog projekta.

– Opći ciljevi projekta su podizanje razine zaštite okoliša pri prekrcaju tereta, povećanje sigurnosti brodova u luci, poboljšanje dostupne lučke infrastrukture, razvoj efikasnog intermodalnog transporta tereta, smanjenje operativnih troškova korištenjem nove opreme i tehnologije. Tu su i strateški ciljevi kao što je povećanje udjela prometa unutarnjim plovnim putovima u odnosu na cestovni i željeznički promet, revitalizacija gospodarstva u Osječko-baranjskoj županiji, ravnomjeran razvoj regija u Republici Hrvatskoj i EU, poboljšanje prometne produktivnosti i intermodalnih kapaciteta, privlačenje novih industrija, dodane vrijednosti i industrijskog razvoja… – istaknula je ravnateljica Horvat tijekom obilaska gradilišta budućeg terminala, na kojem se posljednjih mjeseci intenzivno radi na onim najkompliciranijim radovima, odnosno iskopima uz samu obalu Drave i pilotiranju cijelog objekta.

Izvođačima radova, a riječ je o slovenskoj tvrtki GH Holding iz Ljubljane, puno problema ovoga je ljeta zadao visoki vodostaj Drave, pa je često dolazilo do izlijevanja vode na gradilište. No, svi su uvjerenja da će se posao obaviti u zadanim rokovima. Inače, izgradnjom terminala za rasute terete luka Osijek ‘‘postat će prva hrvatska luka unutarnjih voda bazenskog tipa i prva koja će imati usvojene europske standarde poslovanja te tako postati snažna logistička podrška ekonomiji istočne Hrvatske.‘‘

U tehničkom smislu projekt obuhvaća izgradnju cca 240 m obalne građevine s 2 veza, pretovarne uređaje za ukrcaj/iskrcaj i transport opreme (usipni koš s pretovarnim uređajima), izgradnju pristupne ceste cca 300 m duljine, izgradnju željezničkih kolosijeka cca 610 m duljine, izgradnju kranskih staza i ceste cca 285 m duljine, zatim usipnog koša dimenzija 14,8×8,6×7,8 m, kao i izgradnju trafostanice te potrebne infrastrukture (opskrba vodom i odvodnja, opskrba električnom energijom i rasvjeta, otvoreno skladište).

Do kraja ove godine Lučka uprava Osijek raspisat će i javno nadmetanje za davanje koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti na novoizgrađenom terminalu. Paralelno s time, u Lučkoj upravi rade i na razvoju drugih projekata kao što je izgradnja intermodalne infrastrukture u zapadnom dijelu luke, izgradnja i rekonstrukcija južne obale luke Osijek, izgradnja infrastrukture i sustava za prihvat otpada s plovila, izgradnja niza pristaništa u Osijeku i duž rijeke Drave te uspostava riječnog tramvaja.


Nikola Patković / Jutarnji

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video