O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Svi izbjegavaju odgovornost: Odvratno postupanje kompanije prema pomorcima dovelo do pokušaja samoubojstva člana posade

IZVORITF
IZVORITF

Tek nakon pokušaja samoubojstva pomorca na jednom od njezinih brodova, kompanija Sea Lion Shipping Co reagirala je na opetovana upozorenja Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF).

Član posade broda Med Sea Eagle (IMO: 8356443), čiji identitet iz pravnih razloga nije otkriven, u četvrtak 21. rujna hitno je prebačen u bolnicu na kopnu nakon što je pokušao oduzeti vlasitit život velikom količinom tableta protiv bolova.

Što je navelo nesretnog pomorca na ovaj čin? Naime, teretni brod Med Sea Eagle od srpnja se nalazi usidren kod Sharjaha u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE), a situacija na brodu je katastrofalna.

Nakon pokušaja samoubojstva pomorca, vlasnik broda obratio se ITF-u: “Financijski gubici koje je pretrpjela naša tvrtka, kao i činjenica da je cijela naša flota trenutno neoperativna, ometaju sve naše operacije. Kao tvrtka, ulažemo sve napore da ispravimo ovu situaciju, uključujući istraživanje poteza kao što je prodaja brodova.”

Sea Lion Shipping je 8. rujna posadi poslao priopćenje u kojem stoji da će njihove zaostale plaće biti isplaćene. Plaćanje nije izvršeno.

“Ti su ljudi već mjesecima bili zarobljeni na brodu bez ikakvih naznaka kada bi mogli otići kući. Ostali su bez hrane i vode, a mnoge su neophodne medicinske potrepštine već istekle. Troje je imalo groznicu, a četvrti ima jake bolove u leđima. Izdavanje lažnih obavijesti u toj situaciji je apsolutno okrutno. Nije ni čudno što su se neki od pomoraca toliko uznemirili”, rekla je Sandra Bernal, koordinatorica ITF FOC mreže za azijsko-pacifičku regiju, koja djeluje u ime posade Med Sea Eaglea. “Dobrobit posade mora imati prednost bez obzira na financijsku situaciju u kompaniji. Kompanija je nekoliko puta obećala da će isplatiti plaće posadi i vratiti ih kući, ali ta obećanja nisu ispunili.”

Pomorac koji je pokušao samoubojstvo pušten je iz bolnice, ali je – nevjerojatno – vraćen na brod! Kao odgovor na pokušaj samoubojstva, Sea Lion Shipping ponovno je izdao priopćenja kako će posadi Med Sea Eaglea plaće biti isplaćene, ali sredstva ponovno nisu uplaćena. Također su uvjeravali ITF da će zalihe hrane, vode i lijekova biti poslane na brod 23. rujna, no ni to se nije dogodilo. Posada je očajna.

“Sea Lion Shipping tvrdi da je u financijskim problemima. Krajnje je nemoralno – i protivno međunarodnom pravu – prebaciti teret svojih neuspjeha na svoju posadu. U svakom slučaju, postoje sustavi koji bi trebali zaštititi pomorce koji se nađu u ovakvoj situaciji. Ti sustavi ne funkcioniraju, kako zbog načina na koji se kompanija ponaša, tako i zbog toga što čitav niz drugih ljudi izbjegava odgovornost”, rekao je Steve Trowsdale, koordinator Inspektorata ITF-a.

Zapravo, sve tvrdnje o dobrobiti posade koje je kompanija dala su laž, što potvrđuju i njihovi postupci na drugom brodu Med Sea Fox (IMO: 9376189), također na sidru kod UAE. Nakon višemjesečnog pritiska, ITF je uspio dobiti plaću za 10 članova posade (iako četvorici Ukrajinaca još duguju za 26 dana koliko su radili u lipnju) i organizirati repatrijaciju, samo da bi ih kompanija zamijenila s 10 novih članova posade. Nova posada plaću nije primila više od tri mjeseca.

“Kompanija je priznala da je u financijskim poteškoćama, pa zapošljavaju ljude iako znaju da ih ne namjeravaju plaćati. To je trgovina ljudima,” rekao je Trowsdale.

Treći brod koji pripada istoj kompaniji, Med Sea Lion (IMO: 9350331), slučaj je na kojemu ITF radi više od godinu dana. Brod je trenutno napušten u zapadnoj Africi, s posadom koja nije primila plaću. U lipnju 2023., dvanaest pomoraca s broda koji su bili na putu kući u Indiju, vraćeni su iz zračne luke u Gvajani kada je otkriveno da im je kompanija izdala lažne karte.

“U slučaju Med Sea Eaglea, vlasnik se ponaša odvratno, a agent je odbio opskrbiti brod dok ga vlasnici ne plate. Država zastave je izbjegla svu odgovornost, osiguravatelji su odugovlačili, a Port State Control je intervenirala tek nakon pokušaja samoubojstva pomorca. Dok svi ti različiti akteri pokušavaju izbjeći odgovornost, pomorci mjesecima pate. Moramo, kao industrija, pronaći bolje načine za rješavanje ovih problema”, rekao je Trowsdale. “U međuvremenu, Sea Lion Shipping mora prodati barem jedan od svojih brodova kako bi okončao financijsku krizu i počeo tretirati svoje pomorce s poštovanjem.”

ITF zahtijeva da Sea Lion Shipping hitno ispuni svoja obećanja pomorcima na Med Sea Eagleu, a također radi na planu za repatrijaciju posade na Med Sea Fox i Med Sea Lion.

Tek nakon pokušaja samoubojstva pomorca na jednom od njezinih brodova, kompanija Sea Lion Shipping Co reagirala je na opetovana upozorenja Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF).

Član posade broda Med Sea Eagle (IMO: 8356443), čiji identitet iz pravnih razloga nije otkriven, u četvrtak 21. rujna hitno je prebačen u bolnicu na kopnu nakon što je pokušao oduzeti vlasitit život velikom količinom tableta protiv bolova.

Što je navelo nesretnog pomorca na ovaj čin? Naime, teretni brod Med Sea Eagle od srpnja se nalazi usidren kod Sharjaha u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE), a situacija na brodu je katastrofalna.

Nakon pokušaja samoubojstva pomorca, vlasnik broda obratio se ITF-u: “Financijski gubici koje je pretrpjela naša tvrtka, kao i činjenica da je cijela naša flota trenutno neoperativna, ometaju sve naše operacije. Kao tvrtka, ulažemo sve napore da ispravimo ovu situaciju, uključujući istraživanje poteza kao što je prodaja brodova.”

Sea Lion Shipping je 8. rujna posadi poslao priopćenje u kojem stoji da će njihove zaostale plaće biti isplaćene. Plaćanje nije izvršeno.

“Ti su ljudi već mjesecima bili zarobljeni na brodu bez ikakvih naznaka kada bi mogli otići kući. Ostali su bez hrane i vode, a mnoge su neophodne medicinske potrepštine već istekle. Troje je imalo groznicu, a četvrti ima jake bolove u leđima. Izdavanje lažnih obavijesti u toj situaciji je apsolutno okrutno. Nije ni čudno što su se neki od pomoraca toliko uznemirili”, rekla je Sandra Bernal, koordinatorica ITF FOC mreže za azijsko-pacifičku regiju, koja djeluje u ime posade Med Sea Eaglea. “Dobrobit posade mora imati prednost bez obzira na financijsku situaciju u kompaniji. Kompanija je nekoliko puta obećala da će isplatiti plaće posadi i vratiti ih kući, ali ta obećanja nisu ispunili.”

Pomorac koji je pokušao samoubojstvo pušten je iz bolnice, ali je – nevjerojatno – vraćen na brod! Kao odgovor na pokušaj samoubojstva, Sea Lion Shipping ponovno je izdao priopćenja kako će posadi Med Sea Eaglea plaće biti isplaćene, ali sredstva ponovno nisu uplaćena. Također su uvjeravali ITF da će zalihe hrane, vode i lijekova biti poslane na brod 23. rujna, no ni to se nije dogodilo. Posada je očajna.

“Sea Lion Shipping tvrdi da je u financijskim problemima. Krajnje je nemoralno – i protivno međunarodnom pravu – prebaciti teret svojih neuspjeha na svoju posadu. U svakom slučaju, postoje sustavi koji bi trebali zaštititi pomorce koji se nađu u ovakvoj situaciji. Ti sustavi ne funkcioniraju, kako zbog načina na koji se kompanija ponaša, tako i zbog toga što čitav niz drugih ljudi izbjegava odgovornost”, rekao je Steve Trowsdale, koordinator Inspektorata ITF-a.

Zapravo, sve tvrdnje o dobrobiti posade koje je kompanija dala su laž, što potvrđuju i njihovi postupci na drugom brodu Med Sea Fox (IMO: 9376189), također na sidru kod UAE. Nakon višemjesečnog pritiska, ITF je uspio dobiti plaću za 10 članova posade (iako četvorici Ukrajinaca još duguju za 26 dana koliko su radili u lipnju) i organizirati repatrijaciju, samo da bi ih kompanija zamijenila s 10 novih članova posade. Nova posada plaću nije primila više od tri mjeseca.

“Kompanija je priznala da je u financijskim poteškoćama, pa zapošljavaju ljude iako znaju da ih ne namjeravaju plaćati. To je trgovina ljudima,” rekao je Trowsdale.

Treći brod koji pripada istoj kompaniji, Med Sea Lion (IMO: 9350331), slučaj je na kojemu ITF radi više od godinu dana. Brod je trenutno napušten u zapadnoj Africi, s posadom koja nije primila plaću. U lipnju 2023., dvanaest pomoraca s broda koji su bili na putu kući u Indiju, vraćeni su iz zračne luke u Gvajani kada je otkriveno da im je kompanija izdala lažne karte.

“U slučaju Med Sea Eaglea, vlasnik se ponaša odvratno, a agent je odbio opskrbiti brod dok ga vlasnici ne plate. Država zastave je izbjegla svu odgovornost, osiguravatelji su odugovlačili, a Port State Control je intervenirala tek nakon pokušaja samoubojstva pomorca. Dok svi ti različiti akteri pokušavaju izbjeći odgovornost, pomorci mjesecima pate. Moramo, kao industrija, pronaći bolje načine za rješavanje ovih problema”, rekao je Trowsdale. “U međuvremenu, Sea Lion Shipping mora prodati barem jedan od svojih brodova kako bi okončao financijsku krizu i počeo tretirati svoje pomorce s poštovanjem.”

ITF zahtijeva da Sea Lion Shipping hitno ispuni svoja obećanja pomorcima na Med Sea Eagleu, a također radi na planu za repatrijaciju posade na Med Sea Fox i Med Sea Lion.

Što nas pokreće