O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nakon nedavnog sudara brodova u splitskoj luci, postavlja se pitanje sigurnosti luka

Nakon ovotjednog kontakta dva broda Jadrolinije u splitskoj luci, a koji je završio bez većih posljedica i s manjom materijalnom štetom, postavlja se pitanje koliki pomorski promet se može odvijati u najvećoj hrvatskoj putničkoj luci i koliko je ona sigurna. Više o tome saznao je Vedran Očašić, novinar HRT Radija Split.

Kada kroz luku prođe stotinjak tisuća putnika i desetci tisuća vozila tijekom samo jednog vikenda, ili milijuni putnika godišnje, velika je vjerojatnost da će se dogoditi neka nesreća. Promet je ogroman, pogotovo ljeti, izjavio je za HRT radio splitski lučki kapetan Željko Kuštera.

“Imamo ACI marinu, onda je tu benzinska postaja, lučica Matejuška, i tako da je tu jedan ogroman promet. Mi znamo ove podatke za brodove, znači linijske, za te katamarane i za ove naše brodare iz Krila Jesenice, ali s ovim malim brodicama to je negdje oko 800 uplovljenja/isplovljenja iz luke.”

O konkretnom događaju u kojem su sudjelovali katamaran Adriana, trajekt Hrvat i strani kruzer, Kuštera kaže:

“Inspektori sigurnosti plovidbe su obavili očevid. Jasno, razgovarali su s lučkim kontrolnim centrom, sa zapovjednikom katamarana, zapovjednikom broda koji je bio vezan i s ljudima koji su bili na tom kruzeru, tj. piloti i zapovjednik – svi su dali izjave.”

Kazna za one koji skrivaju nesreće propisane su zakonima i visoke su, a kako spriječiti nesreće, zaključuje:

“Te neke situacije vi ne možete izbjeći i to morate znati. Na ovaj obujam i povećanje prometa jasno je da vam se sigurnost smanjuje. Očekujem da ćemo kroz ovu zimu imati novi Pravilnik o redu u luci, da će se napraviti to, i mislim da će biti gotova finalizirana studija sigurnosti plovidbe koja nam je bitna.”

Dodajemo, kako bez obzira na kvalitetu zakona i pravilnika na moru, kao i na kopnu, početak svih problema, ali i rješenje, je u ljudima, njihovim znanjima, vještinama i odgovornosti.

Nakon ovotjednog kontakta dva broda Jadrolinije u splitskoj luci, a koji je završio bez većih posljedica i s manjom materijalnom štetom, postavlja se pitanje koliki pomorski promet se može odvijati u najvećoj hrvatskoj putničkoj luci i koliko je ona sigurna. Više o tome saznao je Vedran Očašić, novinar HRT Radija Split.

Kada kroz luku prođe stotinjak tisuća putnika i desetci tisuća vozila tijekom samo jednog vikenda, ili milijuni putnika godišnje, velika je vjerojatnost da će se dogoditi neka nesreća. Promet je ogroman, pogotovo ljeti, izjavio je za HRT radio splitski lučki kapetan Željko Kuštera.

“Imamo ACI marinu, onda je tu benzinska postaja, lučica Matejuška, i tako da je tu jedan ogroman promet. Mi znamo ove podatke za brodove, znači linijske, za te katamarane i za ove naše brodare iz Krila Jesenice, ali s ovim malim brodicama to je negdje oko 800 uplovljenja/isplovljenja iz luke.”

O konkretnom događaju u kojem su sudjelovali katamaran Adriana, trajekt Hrvat i strani kruzer, Kuštera kaže:

“Inspektori sigurnosti plovidbe su obavili očevid. Jasno, razgovarali su s lučkim kontrolnim centrom, sa zapovjednikom katamarana, zapovjednikom broda koji je bio vezan i s ljudima koji su bili na tom kruzeru, tj. piloti i zapovjednik – svi su dali izjave.”

Kazna za one koji skrivaju nesreće propisane su zakonima i visoke su, a kako spriječiti nesreće, zaključuje:

“Te neke situacije vi ne možete izbjeći i to morate znati. Na ovaj obujam i povećanje prometa jasno je da vam se sigurnost smanjuje. Očekujem da ćemo kroz ovu zimu imati novi Pravilnik o redu u luci, da će se napraviti to, i mislim da će biti gotova finalizirana studija sigurnosti plovidbe koja nam je bitna.”

Dodajemo, kako bez obzira na kvalitetu zakona i pravilnika na moru, kao i na kopnu, početak svih problema, ali i rješenje, je u ljudima, njihovim znanjima, vještinama i odgovornosti.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video