O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Europska komisija ukida odredbu o udruživanju brodara

Brodarske kompanije od sljedeće godine više neće moći koristiti ​​desetljećima dugu odredbu EU-a koja je brodarima dopuštala udruživanje u pružanju usluga pomorskog prijevoza tereta. Europska komisija je u utorak, 10. listopada, objavila da to odstupanje više ne potiče konkurenciju.

Prvi put usvojena 2009., Uredba o skupnom izuzeću za pomorske konzorcije (CBER) dopušta operaterima pomorskog linijskog prijevoza s kombiniranim tržišnim udjelom ispod 30% da se udruže radi pružanja zajedničkih usluga prijevoza tereta, sve dok samostalno ne utvrđuju cijene ili međusobno dijele tržišta.

Europska komisija ističe da će ova odredba, produžena 2014. i 2020., biti ukinuta u travnju sljedeće godine, navodi Reuters.

“S obzirom na mali broj i profil konzorcija koji spadaju u djelokrug CBER-a, CBER brodarima donosi ograničene uštede troškova usklađivanja i igra sporednu ulogu u odluci brodara o suradnji”, navodi se u izjavi izvršne vlasti EU-a.

“Cijenimo što je Europska komisija prepoznala brojne prednosti dijeljenja plovila za europsku industriju i potrošače, čak i ako se ne slažemo s logikom iza odluke o ukidanju CBER-a. Prijelaz na opća pravila EU o zaštiti tržišnog natjecanja stvorit će razdoblje nesigurnosti dok se brodari prilagođavaju novoj pravnoj strukturi. Usprkos tome, sporazumi o dijeljenju plovila ostat će potpuno zakonit i podržan način za brodare da osiguraju učinkovit i održiv prijevoz za Europu,” rekao je John Butler, predsjednik i izvršni director World Shipping Councila.

“Tijekom razdoblja evaluacije započete u kolovozu 2022., pokazalo se da CBER više nije omogućavao manjim brodarima da međusobno surađuju i nude alternativne usluge u konkurenciji s većim brodarima”, rekla je Komisija, koja djeluje kao tijelo za provedbu tržišnog natjecanja u 27 zemalja Europske unije.

Povjerenik Didier Reynders, zadužen za politiku tržišnog natjecanja, kaže kako je sektor doživio značajne strukturne promjene, poput konsolidacije brodara, globalnih saveza i vertikalne integracije, što je stvorilo nove prilike na tržištu, a što je postalo vidljivo prilikom pandemije korona virusa, piše Offshore Energy.

Brodarske kompanije koje žele surađivati ​​morat će same procijeniti je li to u skladu s pravilima EU-a o zaštiti tržišne utakmice.

Reuters ističe da je europski nadzornik tržišnog natjecanja godinama dopuštao izuzeća za određene sektore u nastojanju promicanja tržišnog natjecanja.

Brodarske kompanije od sljedeće godine više neće moći koristiti ​​desetljećima dugu odredbu EU-a koja je brodarima dopuštala udruživanje u pružanju usluga pomorskog prijevoza tereta. Europska komisija je u utorak, 10. listopada, objavila da to odstupanje više ne potiče konkurenciju.

Prvi put usvojena 2009., Uredba o skupnom izuzeću za pomorske konzorcije (CBER) dopušta operaterima pomorskog linijskog prijevoza s kombiniranim tržišnim udjelom ispod 30% da se udruže radi pružanja zajedničkih usluga prijevoza tereta, sve dok samostalno ne utvrđuju cijene ili međusobno dijele tržišta.

Europska komisija ističe da će ova odredba, produžena 2014. i 2020., biti ukinuta u travnju sljedeće godine, navodi Reuters.

“S obzirom na mali broj i profil konzorcija koji spadaju u djelokrug CBER-a, CBER brodarima donosi ograničene uštede troškova usklađivanja i igra sporednu ulogu u odluci brodara o suradnji”, navodi se u izjavi izvršne vlasti EU-a.

“Cijenimo što je Europska komisija prepoznala brojne prednosti dijeljenja plovila za europsku industriju i potrošače, čak i ako se ne slažemo s logikom iza odluke o ukidanju CBER-a. Prijelaz na opća pravila EU o zaštiti tržišnog natjecanja stvorit će razdoblje nesigurnosti dok se brodari prilagođavaju novoj pravnoj strukturi. Usprkos tome, sporazumi o dijeljenju plovila ostat će potpuno zakonit i podržan način za brodare da osiguraju učinkovit i održiv prijevoz za Europu,” rekao je John Butler, predsjednik i izvršni director World Shipping Councila.

“Tijekom razdoblja evaluacije započete u kolovozu 2022., pokazalo se da CBER više nije omogućavao manjim brodarima da međusobno surađuju i nude alternativne usluge u konkurenciji s većim brodarima”, rekla je Komisija, koja djeluje kao tijelo za provedbu tržišnog natjecanja u 27 zemalja Europske unije.

Povjerenik Didier Reynders, zadužen za politiku tržišnog natjecanja, kaže kako je sektor doživio značajne strukturne promjene, poput konsolidacije brodara, globalnih saveza i vertikalne integracije, što je stvorilo nove prilike na tržištu, a što je postalo vidljivo prilikom pandemije korona virusa, piše Offshore Energy.

Brodarske kompanije koje žele surađivati ​​morat će same procijeniti je li to u skladu s pravilima EU-a o zaštiti tržišne utakmice.

Reuters ističe da je europski nadzornik tržišnog natjecanja godinama dopuštao izuzeća za određene sektore u nastojanju promicanja tržišnog natjecanja.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video