O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Airbus koji plovi: Proizvođač zrakoplova naručio teretne brodove s pogonom na rotorska jedra i e-metanol

Airbus, europska kompanija koja se bavi proizvodnjom zrakoplova, u suradnji s francuskom brodarskom kompanijom Louis Dreyfus Armateurs, planira obnoviti svoju postojeću flotu RO/RO teretnih brodova s ​​tri nova ‘fuel-efficient’ broda za prijevoz dijelova za zrakoplove preko Atlantika. Ističu da su korištenje rotorskih jedara i dual-fuel pogona s e-metanolom dio nastojanja da smanje emisije ugljika.

Airbus, koji uz proizvodnju zrakoplova i svemirske opreme ima i manju flotu teretnih brodova, trenutno je u pregovorima s brodogradilištima za proširenje kapaciteta svoje ‘morske flote’, odnosno za izgradnju tri RO/RO teretna broda koji bi, uz uštedu goriva, imali i manje emisije ugljika. Registrirani u Francuskoj, svaki od brodova bio bi opremljen sa šest Flettner rotorskih jedara i dva dual-fuel motora koji bi, uz konvencionalno gorivo, za pogon koristili i e-metanol. Plan je da brodovi zaplove 2026., nakon čega će se postojeća flota postupno ukidati.

Kako navodi The Maritime Executive, s vremenom žele povećati postotak brodova koji plove na e-metanol. Trenutno RO/RO brod Ville de Bordeaux ispušta 41.000 tona CO2 pri plovidbi preko Atlantika, dok drugi brod, City of Hamburg, ispušta 27.000 tona. Do 2030. nova će plovila ispuštati 11.000 tona, a kako budu povećavali upotrebu pogona na e-metanol, spustit će se na 5.000 do 2040. godine. Cilj Airbusa je smanjiti emisije ugljika koje ispušta njegova flota na Atlantiku za 50 posto do 2030., u usporedbi s emisijama 2023. godine. Predviđa se da će nova flota do 2030. smanjiti prosječne godišnje emisije CO2 sa 68.000 na 33.000 tona.

Airbus trenutačno u čarteru ima tri plovila koja plove na dvije rute te služe za prijevoz kontejnera, kao i dijelova za zrakoplove, poput krila, trupova zrakoplova, horizontalnih i vertikalnih komponenti repa i motora. Na Mediteranu, Ciudad de Cadiz od 3.500 DWT, izgrađen 2009., dijelove dostavlja u proizvodne pogone Airbusa i dobavljača u Tunisu, Napulju, Portu i Saint-Nazaireu. Druga dva broda, Ville de Bordeaux od 5.200 DWT, izgrađen 2004., i City of Hamburg, od 3.500 DWT, izgrađen 2008., plove preko Atlantika. Komponente se prevoze iz Saint-Nazairea u Francuskoj do pogona Airbusa u Mobileu u Alabami, gdje se zrakoplovi sastavljaju.

Kako se flota postupno obnavlja, Ciudad de Cadiz će biti povučen iz službe. Kada prvi od novih brodova zaplovi 2026., City of Hamburg će zauzeti njegovo mjesto i plovit će po Mediteranu, a kada bude isporučeno drugo novo plovilo, ta će uloga pripasti Ville de Bordeaux.

Airbus izvještava da je obnova brodske flote, uz spomenuto, i dio nastojanja da se do 2026. poveća proizvodnja klase aviona A320 na 75 zrakoplova mjesečno. Nova plovila imat će kapacitet za prijevoz oko 70 kontejnera od 40 stopa (FEU) i šest setova komponenti zrakoplova. Ville de Bordeaux prevozi četiri seta, dok City of Hamburg ima mjesta samo za tri. Dodatni kapacitet flote također će poslužiti za druge odjele ili njihove partnere, izvijestio je Airbus.

Airbus, europska kompanija koja se bavi proizvodnjom zrakoplova, u suradnji s francuskom brodarskom kompanijom Louis Dreyfus Armateurs, planira obnoviti svoju postojeću flotu RO/RO teretnih brodova s ​​tri nova ‘fuel-efficient’ broda za prijevoz dijelova za zrakoplove preko Atlantika. Ističu da su korištenje rotorskih jedara i dual-fuel pogona s e-metanolom dio nastojanja da smanje emisije ugljika.

Airbus, koji uz proizvodnju zrakoplova i svemirske opreme ima i manju flotu teretnih brodova, trenutno je u pregovorima s brodogradilištima za proširenje kapaciteta svoje ‘morske flote’, odnosno za izgradnju tri RO/RO teretna broda koji bi, uz uštedu goriva, imali i manje emisije ugljika. Registrirani u Francuskoj, svaki od brodova bio bi opremljen sa šest Flettner rotorskih jedara i dva dual-fuel motora koji bi, uz konvencionalno gorivo, za pogon koristili i e-metanol. Plan je da brodovi zaplove 2026., nakon čega će se postojeća flota postupno ukidati.

Kako navodi The Maritime Executive, s vremenom žele povećati postotak brodova koji plove na e-metanol. Trenutno RO/RO brod Ville de Bordeaux ispušta 41.000 tona CO2 pri plovidbi preko Atlantika, dok drugi brod, City of Hamburg, ispušta 27.000 tona. Do 2030. nova će plovila ispuštati 11.000 tona, a kako budu povećavali upotrebu pogona na e-metanol, spustit će se na 5.000 do 2040. godine. Cilj Airbusa je smanjiti emisije ugljika koje ispušta njegova flota na Atlantiku za 50 posto do 2030., u usporedbi s emisijama 2023. godine. Predviđa se da će nova flota do 2030. smanjiti prosječne godišnje emisije CO2 sa 68.000 na 33.000 tona.

Airbus trenutačno u čarteru ima tri plovila koja plove na dvije rute te služe za prijevoz kontejnera, kao i dijelova za zrakoplove, poput krila, trupova zrakoplova, horizontalnih i vertikalnih komponenti repa i motora. Na Mediteranu, Ciudad de Cadiz od 3.500 DWT, izgrađen 2009., dijelove dostavlja u proizvodne pogone Airbusa i dobavljača u Tunisu, Napulju, Portu i Saint-Nazaireu. Druga dva broda, Ville de Bordeaux od 5.200 DWT, izgrađen 2004., i City of Hamburg, od 3.500 DWT, izgrađen 2008., plove preko Atlantika. Komponente se prevoze iz Saint-Nazairea u Francuskoj do pogona Airbusa u Mobileu u Alabami, gdje se zrakoplovi sastavljaju.

Kako se flota postupno obnavlja, Ciudad de Cadiz će biti povučen iz službe. Kada prvi od novih brodova zaplovi 2026., City of Hamburg će zauzeti njegovo mjesto i plovit će po Mediteranu, a kada bude isporučeno drugo novo plovilo, ta će uloga pripasti Ville de Bordeaux.

Airbus izvještava da je obnova brodske flote, uz spomenuto, i dio nastojanja da se do 2026. poveća proizvodnja klase aviona A320 na 75 zrakoplova mjesečno. Nova plovila imat će kapacitet za prijevoz oko 70 kontejnera od 40 stopa (FEU) i šest setova komponenti zrakoplova. Ville de Bordeaux prevozi četiri seta, dok City of Hamburg ima mjesta samo za tri. Dodatni kapacitet flote također će poslužiti za druge odjele ili njihove partnere, izvijestio je Airbus.

Što nas pokreće