O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

JADROLINIJA: Pogled u prošlost, pogled u budućnost

Uspješan kraj godine – na polju razvoja flote brojne su novosti. Dva su novonabavljena broda već stigla u Hrvatsku, a treći se očekuje uskoro. Također, tu su i planovi vezani za elektrifikaciju flote, izvijestila je Jadrolinija.

Razvoj flote u punom jeku

Jadrolinijina flota trenutačno broji 55 brodova, od čega je dvanaest katamarana, četiri klasična putnička broda, jedan trajekt za međunarodne plovidbe te 38 trajekata za lokalnu plovidbu. To čini Jadroliniju jednim od najvećih svjetskih brodara. Upravo je flota, njezina kvaliteta i brojnost, razlog zadržavanja konkurentnosti i vodeće pozicije tolike godine. Jadrolinija od svojih početaka svoju uspješnost duguje osluškivanju zahtjeva vremena i prilagodbi flote novim vrstama goriva i trendovima u putovanjima.

Foto: Jadrolinija

Nakon pandemijskih godina i krize koja je zaustavila gotovo cijeli svijet, Jadrolinija je nastavila sa snažnim investicijskim ciklusom. Intenzivno se radi na razvoju brzobrodske flote pa su tako ovog ljeta nabavljena dva katamarana Kata i Danica. Također, ostvarene su kupnje 3 broda, dva ro – ro putnička broda koja će se zaploviti na linijama splitskog plovnog područja, te jednog klasičnog putničkog broda namijenjenog za brodsku liniju Mali Lošinj – Srakane Vele – Unije – Susak – Mali Lošinj. Dva su od tri navedena broda nedavno stigla u Hrvatsku, trajekt Sveti Duje trenutno se nalazi u brodogradilištu u Kraljevici, a brod Unije u lošinjskom je škveru. Ondje će se na njima izvršiti izmjene kako bi uskoro zaplovili u Jadrolinijinim bojama. Nedavno je sklopljen kupoprodajni ugovor za još jedan trajekt koji bi također trebao doploviti u Hrvatsku do kraja ove godine.

Kada je riječ o elektrifikaciji flote – završena je prva faza natječaja raspisanog za gradnju tri električna broda, procijenjene vrijednosti nabave oko 45 milijuna eura koja će se djelomično financirati sredstvima iz europskih fondova. Iduća je faza pregovora o tehničkim rješenjima, dok je potpisivanje ugovora o gradnji predviđeno do kraja godine.

The afterlife Jadrolinijinih brodova

Nakon što je legenda Jadrolinijine flote, Tijat, nedavno predan Šibensko – kninskoj županiji, gdje će u nekoj novoj funkciji započeti njegov drugi život, zapitali smo se koliko je različitih sudbina dočekalo neke druge stare brodove Jadrolinije. Najzanimljivije primjere donosimo u nastavku.

Novi Sad – luksuzna budućnost

Izgrađen 1955. godine u pulskom Uljaniku kao jedan iz serije “gradova”, Novi Sad bio je vrhunska tehnologija svog vremena. Namijenjen za popularne duge obalne pruge, a mogao je primiti čak 500 putnika te ih do njihovih odredišta prevesti zavidnom brzinom od 15 čvorova. Iako iznimno popularan, u floti se zadržao samo do 1972. godine kada je prodan tvrtki Navitur Societa di navigazione turistica Riminese iz Riminija. Preimenovan je u Patrizia, ime koje nosi i danas. Dugo je plovio pod talijanskom zastavom raznim rutama duž talijanske obale, a ugrađena je i krmena rampa za prijevoz desetak automobila.

Foto: Jadrolinija

1985. godine Patrizia prelazi na drugu talijansku obalu – u Napulj. Ondje svojom starinskom ljepotom osvaja brojna srca te vizura nekadašnjeg Novog Sada postaje simbolom Napulja. No, vremena se mijenjaju, pa Patrizia završava na mrtvom vezu u iščekivanju boljih dana.

A oni su nedavno i stigli – nakon pandemijskih godina i neizvjesnog remonta uz obećanja luksuza, Patrizia ponovno plovi! Trenutno se koristi kao lokalitet za gala večere i evente, a još je uvijek na području Napulja. 

Mostar – od salona namještaja do megajahte

Kao i Novi Sad, riječ je o još jednom brodu iz serije “gradova”. Za razliku od svojeg brata, Mostar je imao nešto turbulentniji afterlife. Prvo je zajedno s još jednim brodom iz serije gradova, Mariborom, otplovio u Grčku. Ondje je plovio više od 20 godina kada dolazi do zaokreta – Mostar stiže na Temzu, u srce Londona. Ondje dobiva ime Prince Albert, a u skladu s imenom i luksuzne salone i kabine, restoran i barove te konferencijsku dvoranu. Nakon godina u Londonu, otplovio je u Liverpool gdje postaje Harmony II i prima potpuno novu zadaću – postaje ploveći salon luksuznog namještaja. 

Foto: Jadrolinija

Danas je Mostar luksuzna megajahta za samo 12 osoba te i dalje plovi morima svijeta.

Punat i Osijek – riječki klubovi

Stariji će se Riječani na pitanje “gdje se izlazilo” uvijek prvo sjetiti kultnih klubova i kafića – Nine i Arce Fiumane. Ova su dva popularna mjesta bila upravo brodovi Jadrolinije – još jedan od “gradova” Osijek, te Punat, izgrađen 1963. godine u Puli. Nekadašnja Arca Fiumana i dalje plovi kao turistički brod, dok Nina svoju sudbinu čeka u raspremi.

Foto: Jadrolinija

Lista brodova se nastavlja i dalje, no valja koju reći i o Kali, putničkom brodu iz 1956. godine, izgrađenom u Zadru koji od 1973. godine školuje generacije budućih pomoraca pri Srednjoj pomorskoj školi u Bakru pod imenom Vila Velebita dva. Maribor se i dalje nalazi prevrnut na boku na pješčanom sprudu u Ekvadoru. Tužnu sudbinu imao je i velebni Vis koji je 2015. godine potonuo u blizini Zelenortske republike. Vladimir Nazor jedini je “preživjeli” iz serije pjesnika koji i dalje plovi i to kao luksuzna jahta pod imenom Seagull II.

Uspješan kraj godine – na polju razvoja flote brojne su novosti. Dva su novonabavljena broda već stigla u Hrvatsku, a treći se očekuje uskoro. Također, tu su i planovi vezani za elektrifikaciju flote, izvijestila je Jadrolinija.

Razvoj flote u punom jeku

Jadrolinijina flota trenutačno broji 55 brodova, od čega je dvanaest katamarana, četiri klasična putnička broda, jedan trajekt za međunarodne plovidbe te 38 trajekata za lokalnu plovidbu. To čini Jadroliniju jednim od najvećih svjetskih brodara. Upravo je flota, njezina kvaliteta i brojnost, razlog zadržavanja konkurentnosti i vodeće pozicije tolike godine. Jadrolinija od svojih početaka svoju uspješnost duguje osluškivanju zahtjeva vremena i prilagodbi flote novim vrstama goriva i trendovima u putovanjima.

Foto: Jadrolinija

Nakon pandemijskih godina i krize koja je zaustavila gotovo cijeli svijet, Jadrolinija je nastavila sa snažnim investicijskim ciklusom. Intenzivno se radi na razvoju brzobrodske flote pa su tako ovog ljeta nabavljena dva katamarana Kata i Danica. Također, ostvarene su kupnje 3 broda, dva ro – ro putnička broda koja će se zaploviti na linijama splitskog plovnog područja, te jednog klasičnog putničkog broda namijenjenog za brodsku liniju Mali Lošinj – Srakane Vele – Unije – Susak – Mali Lošinj. Dva su od tri navedena broda nedavno stigla u Hrvatsku, trajekt Sveti Duje trenutno se nalazi u brodogradilištu u Kraljevici, a brod Unije u lošinjskom je škveru. Ondje će se na njima izvršiti izmjene kako bi uskoro zaplovili u Jadrolinijinim bojama. Nedavno je sklopljen kupoprodajni ugovor za još jedan trajekt koji bi također trebao doploviti u Hrvatsku do kraja ove godine.

Kada je riječ o elektrifikaciji flote – završena je prva faza natječaja raspisanog za gradnju tri električna broda, procijenjene vrijednosti nabave oko 45 milijuna eura koja će se djelomično financirati sredstvima iz europskih fondova. Iduća je faza pregovora o tehničkim rješenjima, dok je potpisivanje ugovora o gradnji predviđeno do kraja godine.

The afterlife Jadrolinijinih brodova

Nakon što je legenda Jadrolinijine flote, Tijat, nedavno predan Šibensko – kninskoj županiji, gdje će u nekoj novoj funkciji započeti njegov drugi život, zapitali smo se koliko je različitih sudbina dočekalo neke druge stare brodove Jadrolinije. Najzanimljivije primjere donosimo u nastavku.

Novi Sad – luksuzna budućnost

Izgrađen 1955. godine u pulskom Uljaniku kao jedan iz serije “gradova”, Novi Sad bio je vrhunska tehnologija svog vremena. Namijenjen za popularne duge obalne pruge, a mogao je primiti čak 500 putnika te ih do njihovih odredišta prevesti zavidnom brzinom od 15 čvorova. Iako iznimno popularan, u floti se zadržao samo do 1972. godine kada je prodan tvrtki Navitur Societa di navigazione turistica Riminese iz Riminija. Preimenovan je u Patrizia, ime koje nosi i danas. Dugo je plovio pod talijanskom zastavom raznim rutama duž talijanske obale, a ugrađena je i krmena rampa za prijevoz desetak automobila.

Foto: Jadrolinija

1985. godine Patrizia prelazi na drugu talijansku obalu – u Napulj. Ondje svojom starinskom ljepotom osvaja brojna srca te vizura nekadašnjeg Novog Sada postaje simbolom Napulja. No, vremena se mijenjaju, pa Patrizia završava na mrtvom vezu u iščekivanju boljih dana.

A oni su nedavno i stigli – nakon pandemijskih godina i neizvjesnog remonta uz obećanja luksuza, Patrizia ponovno plovi! Trenutno se koristi kao lokalitet za gala večere i evente, a još je uvijek na području Napulja. 

Mostar – od salona namještaja do megajahte

Kao i Novi Sad, riječ je o još jednom brodu iz serije “gradova”. Za razliku od svojeg brata, Mostar je imao nešto turbulentniji afterlife. Prvo je zajedno s još jednim brodom iz serije gradova, Mariborom, otplovio u Grčku. Ondje je plovio više od 20 godina kada dolazi do zaokreta – Mostar stiže na Temzu, u srce Londona. Ondje dobiva ime Prince Albert, a u skladu s imenom i luksuzne salone i kabine, restoran i barove te konferencijsku dvoranu. Nakon godina u Londonu, otplovio je u Liverpool gdje postaje Harmony II i prima potpuno novu zadaću – postaje ploveći salon luksuznog namještaja. 

Foto: Jadrolinija

Danas je Mostar luksuzna megajahta za samo 12 osoba te i dalje plovi morima svijeta.

Punat i Osijek – riječki klubovi

Stariji će se Riječani na pitanje “gdje se izlazilo” uvijek prvo sjetiti kultnih klubova i kafića – Nine i Arce Fiumane. Ova su dva popularna mjesta bila upravo brodovi Jadrolinije – još jedan od “gradova” Osijek, te Punat, izgrađen 1963. godine u Puli. Nekadašnja Arca Fiumana i dalje plovi kao turistički brod, dok Nina svoju sudbinu čeka u raspremi.

Foto: Jadrolinija

Lista brodova se nastavlja i dalje, no valja koju reći i o Kali, putničkom brodu iz 1956. godine, izgrađenom u Zadru koji od 1973. godine školuje generacije budućih pomoraca pri Srednjoj pomorskoj školi u Bakru pod imenom Vila Velebita dva. Maribor se i dalje nalazi prevrnut na boku na pješčanom sprudu u Ekvadoru. Tužnu sudbinu imao je i velebni Vis koji je 2015. godine potonuo u blizini Zelenortske republike. Vladimir Nazor jedini je “preživjeli” iz serije pjesnika koji i dalje plovi i to kao luksuzna jahta pod imenom Seagull II.

Promo

Trendovi

Foto / video