O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nastavlja se neodrživi rast kapaciteta kontejnerskih brodova

Prekomjerni kapaciteti na ključnim trgovačkim rutama i dalje su prisutni, što znači da se tvrtke suočavaju s teškim odlukama kako se bliži kraj 2023. godine, prema novoj analizi Sea-Intelligencea.

Analiza pokazuje da tvrtke nisu izvršile očekivane prilagodbe nakon proslave kineskog Zlatnog tjedna početkom listiopada, ostavljajući industriju u izazovnom položaju kako se približava szona obnove ugovora, navodi portal Pomorstvo.info.

Kontejnerske brodarske tvrtke nastavljaju graditi ogromne količine novih kapaciteta, s prvim brodovima naručenim tijekom vrhunca pandemije koji su počeli ulaziti u promet, a postoje glasine o još većim narudžbama za velike brodove. Iduće godine očekuje se daljnji rast isporuka novih brodova, dok analitičari ukazuju na to da tvrtke još oklijevaju s otpisom starih brodova. Iako su velike tvrtke počele slaati neke brodove na recikliranje, općenito ih zadržavaju, što potvrđuje nedavno izbješće BIMCO-a da je prosječna starost kontejnerskih brodova na najvišoj razini ikada.

Podaci Alphalinera pokazuju da knjiga narudžbi i dalje visi nad industrijom. Trenutačno sed čini da prvih 10 prijevoznika ima naručenih približno 6,1 milijuna TEU, što je jednako 26% njihovog trenutnog kapaciteta. Ukupno, prvih 100 ima više od 6700 aktivnih brodova s ukupnim kapacitetom od 28,3 milijuna TEU i ukupnom knjigom narudžbi koja doseže 6,8 milijuna TEU.

BIMCO u svojoj analizi¸upozorava da bi to moglo značiti da će prekapacitiranost trajati do 2023. godine ili čak i dulje.

Sea-Intelligence je u listopadu izvijestio da postoji značajan višak kapaciteta u industriji. Očekivali su da će tvrtke početi najavljivati dodatne prazne plovidbe “kako bi neutralizirale ovaj rast na strani ponude”. Međutim, gotovo da nema najavljenih novih praznih isplovčjavanja, a rast kapaciteta do kraja 2023. godine ostaje prilično pretjeran, napominje Sea-Intelligence u svojoj posljednjoj analizi.

U izvješću se ističe da, ovisno o tome uspoređuje li se rast kapaciteta nakon zlatnog tjedna 2023. s istim razdobljem 2019. ili s prosječnim rastom od 2016. do 2019., kapacitet Azije i Sjeverne Amerike, Zapadne obale porastao je između 16 i 25 posto, Azija-sjeverna Amerika, Istočna obala za 22 do 32 posto, Azija-sjeverna Europa za 8 do 11 posto, a Azija-Mediteran za oko 36 do 38 posto.

Sea-Intelligence vjeruje da je vrijeme da prijevoznici smanje kapacitet i preokrenu snažan rast iznad vrhunca prije pandemije.

Prekomjerni kapaciteti na ključnim trgovačkim rutama i dalje su prisutni, što znači da se tvrtke suočavaju s teškim odlukama kako se bliži kraj 2023. godine, prema novoj analizi Sea-Intelligencea.

Analiza pokazuje da tvrtke nisu izvršile očekivane prilagodbe nakon proslave kineskog Zlatnog tjedna početkom listiopada, ostavljajući industriju u izazovnom položaju kako se približava szona obnove ugovora, navodi portal Pomorstvo.info.

Kontejnerske brodarske tvrtke nastavljaju graditi ogromne količine novih kapaciteta, s prvim brodovima naručenim tijekom vrhunca pandemije koji su počeli ulaziti u promet, a postoje glasine o još većim narudžbama za velike brodove. Iduće godine očekuje se daljnji rast isporuka novih brodova, dok analitičari ukazuju na to da tvrtke još oklijevaju s otpisom starih brodova. Iako su velike tvrtke počele slaati neke brodove na recikliranje, općenito ih zadržavaju, što potvrđuje nedavno izbješće BIMCO-a da je prosječna starost kontejnerskih brodova na najvišoj razini ikada.

Podaci Alphalinera pokazuju da knjiga narudžbi i dalje visi nad industrijom. Trenutačno sed čini da prvih 10 prijevoznika ima naručenih približno 6,1 milijuna TEU, što je jednako 26% njihovog trenutnog kapaciteta. Ukupno, prvih 100 ima više od 6700 aktivnih brodova s ukupnim kapacitetom od 28,3 milijuna TEU i ukupnom knjigom narudžbi koja doseže 6,8 milijuna TEU.

BIMCO u svojoj analizi¸upozorava da bi to moglo značiti da će prekapacitiranost trajati do 2023. godine ili čak i dulje.

Sea-Intelligence je u listopadu izvijestio da postoji značajan višak kapaciteta u industriji. Očekivali su da će tvrtke početi najavljivati dodatne prazne plovidbe “kako bi neutralizirale ovaj rast na strani ponude”. Međutim, gotovo da nema najavljenih novih praznih isplovčjavanja, a rast kapaciteta do kraja 2023. godine ostaje prilično pretjeran, napominje Sea-Intelligence u svojoj posljednjoj analizi.

U izvješću se ističe da, ovisno o tome uspoređuje li se rast kapaciteta nakon zlatnog tjedna 2023. s istim razdobljem 2019. ili s prosječnim rastom od 2016. do 2019., kapacitet Azije i Sjeverne Amerike, Zapadne obale porastao je između 16 i 25 posto, Azija-sjeverna Amerika, Istočna obala za 22 do 32 posto, Azija-sjeverna Europa za 8 do 11 posto, a Azija-Mediteran za oko 36 do 38 posto.

Sea-Intelligence vjeruje da je vrijeme da prijevoznici smanje kapacitet i preokrenu snažan rast iznad vrhunca prije pandemije.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video