O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pomorska trgovina neće se smanjiti zbog pirata, ali će rasti troškovi osiguranja

Nakon incidenta u Crvenom moru gdje su jemenski Huti oteli japanski teretni brod.

Nakon što su prije desetak dana iskakanjem iz helikoptera naoružani jemenski Huti u Crvenom moru oteli japanski teretni brod Galaxy Leader u vlasništvu tvrtke registrirane pod imenom Ray Car Carriers sa sjedištem na otoku Man, zabrinutost za sigurnost pomorskog prometa, ključnog u održavanju globalne trgovine, ponovo raste.

Broj otmica brodova povećao se u mjesecima prije početka rata između Izraela i Hamasa, a nakon zatišja u Perzijskom zaljevu, Hormuškom tjesnacu i Omanskom zaljevu, uglavnom zbog američko-iranskih napetosti i ograničenja na trgovina iranskom naftom, prenosi Poslovni dnevnik.

Milo za drago
“Ovo je dio rata ‘milo za drago’ između SAD-a, Velike Britanije i Irana, a mogao bi uvući i druge zemlje. Mornarica Korpusa iranske revolucionarne garde želi utjecati na geopolitičku scenu i pokazati da kontrolira Hormuški tjesnac,” Dimitris Maniatis, operativni direktor privatne pomorske sigurnosne tvrtke Seagull Maritime, kaže.

U travnju i svibnju iranske mornaričke snage zaplijenile su tri naftna tankera pod međunarodnom zastavom kao odgovor na američke zapljene tankera koji su navodno prevozili iransku naftu u sklopu provedbe sankcija. U drugom incidentu koji se dogodio 26. studenoga, američka mornarica navodno je uhvatila pet pirata koji su pokušali oteti Central Park, tanker kojim je upravljao izraelski biznismen, u Adenskom zaljevu blizu Somalije.

Centar za izvješćivanje o piratstvu Međunarodnog pomorskog ureda zabilježio je 115 incidenata globalnog piratstva i napada oružane pljačke u 2022., a stručnjaci očekuju da će se takvi incidenti nastaviti.

Nakon incidenta u Crvenom moru gdje su jemenski Huti oteli japanski teretni brod.

Nakon što su prije desetak dana iskakanjem iz helikoptera naoružani jemenski Huti u Crvenom moru oteli japanski teretni brod Galaxy Leader u vlasništvu tvrtke registrirane pod imenom Ray Car Carriers sa sjedištem na otoku Man, zabrinutost za sigurnost pomorskog prometa, ključnog u održavanju globalne trgovine, ponovo raste.

Broj otmica brodova povećao se u mjesecima prije početka rata između Izraela i Hamasa, a nakon zatišja u Perzijskom zaljevu, Hormuškom tjesnacu i Omanskom zaljevu, uglavnom zbog američko-iranskih napetosti i ograničenja na trgovina iranskom naftom, prenosi Poslovni dnevnik.

Milo za drago
“Ovo je dio rata ‘milo za drago’ između SAD-a, Velike Britanije i Irana, a mogao bi uvući i druge zemlje. Mornarica Korpusa iranske revolucionarne garde želi utjecati na geopolitičku scenu i pokazati da kontrolira Hormuški tjesnac,” Dimitris Maniatis, operativni direktor privatne pomorske sigurnosne tvrtke Seagull Maritime, kaže.

U travnju i svibnju iranske mornaričke snage zaplijenile su tri naftna tankera pod međunarodnom zastavom kao odgovor na američke zapljene tankera koji su navodno prevozili iransku naftu u sklopu provedbe sankcija. U drugom incidentu koji se dogodio 26. studenoga, američka mornarica navodno je uhvatila pet pirata koji su pokušali oteti Central Park, tanker kojim je upravljao izraelski biznismen, u Adenskom zaljevu blizu Somalije.

Centar za izvješćivanje o piratstvu Međunarodnog pomorskog ureda zabilježio je 115 incidenata globalnog piratstva i napada oružane pljačke u 2022., a stručnjaci očekuju da će se takvi incidenti nastaviti.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video