O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

U izradi je projekt obuke pomoraca za brodove s nultom emisijom

Projekt je najavljen na UN-ovoj konferenciji o klimatskim promjenama 2023. (COP 28), koja se održava u Dubaiju od 30. studenog do 12. prosinca 2023.

Okvir obuke, financiran od strane Međunarodne pomorske organizacije (IMO) i Zaklade Lloyd’s Register, opremit će pomorce vještinama o dekarbonizaciji i pružiti smjernice za trenere i industriju, navodi Offshore Energy.

Projekt će voditi IMO i Tajništvo radne skupine za pravednu pomorsku tranziciju. Lloyd’s Register će razviti okvir obuke za pomorce i časnike, kao i priručnik za instruktore za pomorske institucije za obuku.

Svjetsko pomorsko sveučilište (WMU), IMO globalni institut za istraživanje, obrazovanje i obuku sa sjedištem u Malmou, Švedska, pružit će akademsku ekspertizu. Velik broj organizacija uključen je kroz globalnu industrijsku skupinu za ravnopravno učenje, koja će omogućiti važnu razmjenu znanja.

Nakon što se razvije, Osnovni okvir obuke za pomorce u dekarbonizaciji prvo će se testirati u Aziji kroz program koji vodi WMU, uz potporu IMO Centra za pomorsku tehnološku suradnju (MTCC) Azija i drugih partnera.

Izradit će se materijali za obuku za sve pomorce i časnike. Cilj je zatim proširiti testiranje paketa na globalnoj razini sa svim uspostavljenim MTCC-ovima i drugim odgovarajućim organizacijama.

Vremenski okvir za razvoj materijala za obuku je do sredine 2025. godine.

„Pomorci su u središtu pravedne tranzicije potrebne u pomorskoj industriji, a obuka sadašnje i buduće radne snage ključna je kako bi se osiguralo da stručnost radnika bude na prvom mjestu kako industrija prelazi i dekarbonizira se. Čuli smo glasinu i jasnu poruku od pomoraca diljem svijeta, oni su spremni voditi, spremni su oblikovati okvire obuke za goriva budućnosti bez ugljika“, objasnio je Stephen Cotton, glavni tajnik Međunarodne federacije transportnih radnika.

Obuka pomoraca usklađena je s revizijom ciljeva dekarbonizacije sektora i usvajanjem Strategije IMO-a za 2023. o smanjenju emisija stakleničkih plinova s brodova, čiji je cilj osigurati 5-10% prihvaćanja tehnologija s nultom ili gotovo nultom emisijom stakleničkih plinova, goriva i/ili izvora energije međunarodnom plovidbom do 2030. godine.

„Prekretnica u usvajanju Strategije o smanjenju emisija stakleničkih plinova iz pomorskog prometa od strane IMO-a 2023. pokazuje jasnu predanost država članica tranziciji pomorske industrije u dekarboniziranu budućnost“, rekao je Kitack Lim, glavni tajnik Međunarodne pomorske organizacije.

„Da budmo to učinili, moramo osigurati da nitko ne bude zapostavljen i moramo se posvetiti osposobljavanju radne snage kako bi bila spremna. Ovaj projekt suradnje pomoći će osigurati uspješnu i pravednu tranziciju, koristeći kolektivnu snagu globalne pomorske zajednice.“

Potrebu za obukom identificirali su IMO i socijalni partneri. IMO sveobuhvatno preispituje i revidira svoj ključni ugovor za obuku pomoraca, Međunarodnu konvenciju o standardima obuke, izdavanja svjedodžbi i stražarenja pomoraca (STCW), uz doprinos industrije i sindikata pomoraca.

Istraživanje koje je provela Maritime Just Transition Task Force pokazalo je da će 800 000 pomoraca možda trebati dodatnu obuku do sredine 2030-ih kako bi upravljali plovilima koja koriste goriva s nultom ili gotovo nultom emisijom.

„Budućnost s niskim emisijama zahtijevat će nova ‘zelena’ radna mjesta i prekvalificiranje , a globalna pomorska industrija nije ništa drugačija. Buduće tehnologije alternativnih goriva, kao što su amonijak, vodik i metanol, znače da postoji vitalna potreba za usavršavanjem svih pomoraca“, izjavila je Ruth Boumphrey, izvršna direktorica Lloyd’s Register Foundation.

„Zato je rad Radne skupine za pravednu pomorsku tranziciju i njezin najnoviji okvir za obuku ključni kako bi se osiguralo da pomorci imaju odgovarajuću obuku i vještine za rad u sigurnom okruženju. Stavlja pomorce i zajednice u središte rješenja dok industrija radi na postizanju svog  cilja za neto nultu emisiju za brodarstvo do 2050. godine.“

„20230. godina je pred vratima i ne možemo biti zadovoljni potrebama naših pomoraca i odgovarajućom obukom koja im pomaže tijekom našeg tranzicijskog sektora. Bez naših ljudi nema nam industrije pa bi pomorci trebali biti uvijek na čelu svake odluke. Dok napredujemo u Fazi II programa pomorske pravedne tranzicije, sada svi moramo nastaviti raditi zajedno i dalje graditi na snažnim odnosima uspostavljenim u Fazi I kako bismo osigurali da naši pomorci imaju obuku koja im je potrebna“, rekao je Guy Platten, glavni tajnik iz Međunarodne brodarske komore.

Paket će biti dostupan državama članicama IMO-a za potencijalnu upotrebu od strane instituta za pomorsko obrazovanje i obuku (MET) za razvoj njihovih programa, prema potrebi. Također će se razviti program ‘osposobljavanja trenera’ kako bi se dodatno pomoglo MET-ovima.

Projekt je najavljen na UN-ovoj konferenciji o klimatskim promjenama 2023. (COP 28), koja se održava u Dubaiju od 30. studenog do 12. prosinca 2023.

Okvir obuke, financiran od strane Međunarodne pomorske organizacije (IMO) i Zaklade Lloyd’s Register, opremit će pomorce vještinama o dekarbonizaciji i pružiti smjernice za trenere i industriju, navodi Offshore Energy.

Projekt će voditi IMO i Tajništvo radne skupine za pravednu pomorsku tranziciju. Lloyd’s Register će razviti okvir obuke za pomorce i časnike, kao i priručnik za instruktore za pomorske institucije za obuku.

Svjetsko pomorsko sveučilište (WMU), IMO globalni institut za istraživanje, obrazovanje i obuku sa sjedištem u Malmou, Švedska, pružit će akademsku ekspertizu. Velik broj organizacija uključen je kroz globalnu industrijsku skupinu za ravnopravno učenje, koja će omogućiti važnu razmjenu znanja.

Nakon što se razvije, Osnovni okvir obuke za pomorce u dekarbonizaciji prvo će se testirati u Aziji kroz program koji vodi WMU, uz potporu IMO Centra za pomorsku tehnološku suradnju (MTCC) Azija i drugih partnera.

Izradit će se materijali za obuku za sve pomorce i časnike. Cilj je zatim proširiti testiranje paketa na globalnoj razini sa svim uspostavljenim MTCC-ovima i drugim odgovarajućim organizacijama.

Vremenski okvir za razvoj materijala za obuku je do sredine 2025. godine.

„Pomorci su u središtu pravedne tranzicije potrebne u pomorskoj industriji, a obuka sadašnje i buduće radne snage ključna je kako bi se osiguralo da stručnost radnika bude na prvom mjestu kako industrija prelazi i dekarbonizira se. Čuli smo glasinu i jasnu poruku od pomoraca diljem svijeta, oni su spremni voditi, spremni su oblikovati okvire obuke za goriva budućnosti bez ugljika“, objasnio je Stephen Cotton, glavni tajnik Međunarodne federacije transportnih radnika.

Obuka pomoraca usklađena je s revizijom ciljeva dekarbonizacije sektora i usvajanjem Strategije IMO-a za 2023. o smanjenju emisija stakleničkih plinova s brodova, čiji je cilj osigurati 5-10% prihvaćanja tehnologija s nultom ili gotovo nultom emisijom stakleničkih plinova, goriva i/ili izvora energije međunarodnom plovidbom do 2030. godine.

„Prekretnica u usvajanju Strategije o smanjenju emisija stakleničkih plinova iz pomorskog prometa od strane IMO-a 2023. pokazuje jasnu predanost država članica tranziciji pomorske industrije u dekarboniziranu budućnost“, rekao je Kitack Lim, glavni tajnik Međunarodne pomorske organizacije.

„Da budmo to učinili, moramo osigurati da nitko ne bude zapostavljen i moramo se posvetiti osposobljavanju radne snage kako bi bila spremna. Ovaj projekt suradnje pomoći će osigurati uspješnu i pravednu tranziciju, koristeći kolektivnu snagu globalne pomorske zajednice.“

Potrebu za obukom identificirali su IMO i socijalni partneri. IMO sveobuhvatno preispituje i revidira svoj ključni ugovor za obuku pomoraca, Međunarodnu konvenciju o standardima obuke, izdavanja svjedodžbi i stražarenja pomoraca (STCW), uz doprinos industrije i sindikata pomoraca.

Istraživanje koje je provela Maritime Just Transition Task Force pokazalo je da će 800 000 pomoraca možda trebati dodatnu obuku do sredine 2030-ih kako bi upravljali plovilima koja koriste goriva s nultom ili gotovo nultom emisijom.

„Budućnost s niskim emisijama zahtijevat će nova ‘zelena’ radna mjesta i prekvalificiranje , a globalna pomorska industrija nije ništa drugačija. Buduće tehnologije alternativnih goriva, kao što su amonijak, vodik i metanol, znače da postoji vitalna potreba za usavršavanjem svih pomoraca“, izjavila je Ruth Boumphrey, izvršna direktorica Lloyd’s Register Foundation.

„Zato je rad Radne skupine za pravednu pomorsku tranziciju i njezin najnoviji okvir za obuku ključni kako bi se osiguralo da pomorci imaju odgovarajuću obuku i vještine za rad u sigurnom okruženju. Stavlja pomorce i zajednice u središte rješenja dok industrija radi na postizanju svog  cilja za neto nultu emisiju za brodarstvo do 2050. godine.“

„20230. godina je pred vratima i ne možemo biti zadovoljni potrebama naših pomoraca i odgovarajućom obukom koja im pomaže tijekom našeg tranzicijskog sektora. Bez naših ljudi nema nam industrije pa bi pomorci trebali biti uvijek na čelu svake odluke. Dok napredujemo u Fazi II programa pomorske pravedne tranzicije, sada svi moramo nastaviti raditi zajedno i dalje graditi na snažnim odnosima uspostavljenim u Fazi I kako bismo osigurali da naši pomorci imaju obuku koja im je potrebna“, rekao je Guy Platten, glavni tajnik iz Međunarodne brodarske komore.

Paket će biti dostupan državama članicama IMO-a za potencijalnu upotrebu od strane instituta za pomorsko obrazovanje i obuku (MET) za razvoj njihovih programa, prema potrebi. Također će se razviti program ‘osposobljavanja trenera’ kako bi se dodatno pomoglo MET-ovima.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video