O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd i Wallenius Wilhelmsen traže obustavu izgradnje brodova pogonjenih fosilnim gorivom

Izvršni direktori vodećih globalnih brodskih kompanija, MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd i Wallenius Wilhelmsen, izdali su zajedničku deklaraciju na Konferenciji UN-a o klimatskim promjenama (COP 28) u petak, tražeći krajnji rok za novogradnje pogonjene isključivo fosilnim gorivom i pozivajući Međunarodnu pomorsku organizaciju (IMO) za stvaranje regulatornih uvjeta za ubrzanje prijelaza pogona brodova na zelena goriva.

Jedini način da se ispune novi ciljevi koje je IMO postavio ove godine jest prijelaz s fosilnih na zelena goriva u velikom opsegu i bržem tempu, tvrdi pet izvršnih direktora u zajedničkoj izjavi, koju podržava i Emmanuel Macron, francuski predsjednik.

Zajednička deklaracija poziva na uspostavu četiri regulatorne osnove počevši s krajnjim rokom za novogradnju brodova s pogonom na isključivo fosilna goriva i jasan rok za uspostavu standarda za intenzitet emisija stakleničkih plinova (GHG) kako bi se potaknulo povjerenje u ulaganja, kako za nove brodove, tako i za infrastrukturu za opskrbu gorivom potrebnu zbog ubrzanja energetskog prijelaza, piše Splash247.

Također, pozvali su na učinkoviti mehanizam određivanja cijena stakleničkih plinova kako bi zeleno gorivo bilo konkurentno fosilnom gorivu tijekom prijelazne faze u kojoj će se još koristiti oba, a to se može postići raspodjelom premije za zelena goriva na sva korištena fosilna goriva. S malim početnim količinama zelenih goriva svi inflatorni učinci su svedeni na minimum. Mehanizam također mora sadržavati sve veći regulatorni poticaj za postizanje dubljih smanjenja emisija. Nadalje, osim pokrivanja naknade za zelenu ravnotežu, prihod generiran mehanizmom trebao bi ići u fond za istraživanje i razvoj te u ulaganja u zemlje u razvoju kako bi se osigurala pravedna tranzicija.

Čelnici brodarskih kompanija su predložili opciju udruživanja plovila za usklađivanje s propisima o stakleničkim plinovima gdje bi se mogla računati izvedba grupe plovila umjesto pojedinačnih brodova, osiguravajući ulaganja tamo gdje se postigne najveće smanjenje stakleničkih plinova i time ubrzavanje dekarbonizacije diljem globalne flote, navodi Splash247.

Zahtijevali su regulatornu osnovu za stvaranje well-to-wake ili lifecycle stakleničkih plinova kako bi uskladili odluke o ulaganjima s klimatskim interesima te ublažili rizik od izgubljenih investicija.

“Naša kolektivna odgovornost za održivu budućnost i čistu praksu je najvažnija”, komentirao je Rolf Habben Jansen, izvršni direktor Hapag-Lloyda.

“Potpora vlada diljem svijeta bit će ključni element za postizanje našeg zajedničkog cilja, a među tim naporima želimo vidjeti kraj isporuke brodova s pogonom na isključivo fosilna goriva”, rekao je Soren Toft, izvršni direktor MSC-a, dok je njegov kolega u Wallenius Wilhelmsen, Lasse Kristoffersen, pozvao na globalni regulatorni okvir koji bi odgovarao ambiciji pet kompanija da pokrenu ulaganja potrebna na globalnoj razini.

Izvršni direktori vodećih globalnih brodskih kompanija, MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd i Wallenius Wilhelmsen, izdali su zajedničku deklaraciju na Konferenciji UN-a o klimatskim promjenama (COP 28) u petak, tražeći krajnji rok za novogradnje pogonjene isključivo fosilnim gorivom i pozivajući Međunarodnu pomorsku organizaciju (IMO) za stvaranje regulatornih uvjeta za ubrzanje prijelaza pogona brodova na zelena goriva.

Jedini način da se ispune novi ciljevi koje je IMO postavio ove godine jest prijelaz s fosilnih na zelena goriva u velikom opsegu i bržem tempu, tvrdi pet izvršnih direktora u zajedničkoj izjavi, koju podržava i Emmanuel Macron, francuski predsjednik.

Zajednička deklaracija poziva na uspostavu četiri regulatorne osnove počevši s krajnjim rokom za novogradnju brodova s pogonom na isključivo fosilna goriva i jasan rok za uspostavu standarda za intenzitet emisija stakleničkih plinova (GHG) kako bi se potaknulo povjerenje u ulaganja, kako za nove brodove, tako i za infrastrukturu za opskrbu gorivom potrebnu zbog ubrzanja energetskog prijelaza, piše Splash247.

Također, pozvali su na učinkoviti mehanizam određivanja cijena stakleničkih plinova kako bi zeleno gorivo bilo konkurentno fosilnom gorivu tijekom prijelazne faze u kojoj će se još koristiti oba, a to se može postići raspodjelom premije za zelena goriva na sva korištena fosilna goriva. S malim početnim količinama zelenih goriva svi inflatorni učinci su svedeni na minimum. Mehanizam također mora sadržavati sve veći regulatorni poticaj za postizanje dubljih smanjenja emisija. Nadalje, osim pokrivanja naknade za zelenu ravnotežu, prihod generiran mehanizmom trebao bi ići u fond za istraživanje i razvoj te u ulaganja u zemlje u razvoju kako bi se osigurala pravedna tranzicija.

Čelnici brodarskih kompanija su predložili opciju udruživanja plovila za usklađivanje s propisima o stakleničkim plinovima gdje bi se mogla računati izvedba grupe plovila umjesto pojedinačnih brodova, osiguravajući ulaganja tamo gdje se postigne najveće smanjenje stakleničkih plinova i time ubrzavanje dekarbonizacije diljem globalne flote, navodi Splash247.

Zahtijevali su regulatornu osnovu za stvaranje well-to-wake ili lifecycle stakleničkih plinova kako bi uskladili odluke o ulaganjima s klimatskim interesima te ublažili rizik od izgubljenih investicija.

“Naša kolektivna odgovornost za održivu budućnost i čistu praksu je najvažnija”, komentirao je Rolf Habben Jansen, izvršni direktor Hapag-Lloyda.

“Potpora vlada diljem svijeta bit će ključni element za postizanje našeg zajedničkog cilja, a među tim naporima želimo vidjeti kraj isporuke brodova s pogonom na isključivo fosilna goriva”, rekao je Soren Toft, izvršni direktor MSC-a, dok je njegov kolega u Wallenius Wilhelmsen, Lasse Kristoffersen, pozvao na globalni regulatorni okvir koji bi odgovarao ambiciji pet kompanija da pokrenu ulaganja potrebna na globalnoj razini.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video