O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zašto brodovlasnici imaju problem s povjerenjem u pomorce kada je riječ o internetu?

U tijeku je revolucija internetskog povezivanja na moru, ali izgleda da mnogi brodovlasnici i upravitelji imaju problema s povjerenjem u svoje pomorce kada je riječ o korištenju interneta, piše Seatrade Maritime, a prenosi Pomorstvo.info.

Na nedavnom sudjelovanju na Seatrade Maritime Crew Connect Globalu u Manili došlo je do sučeljavanja publike koja je sjedila sa svojim mobilnim telefonima, tabletima i prijenosnim računalima, dok je u isto vrijeme izražavala ozbiljnu zabrinutost zbog dopuštanja pomorcima da rade potpuno istu stvar dok su na brodu, uključujući i u njihovo slobodno vrijeme.

Dolaskom Space X-ovog StarLinka za pomorstvo početkom ove godine, usluge satelitske komunikacijske niske zemljine orbite (LEO) odjeknule su na sceni uzrokujući malu revoluciju i konačno dajući onima na moru istu razinu povezanosti koju imaju ljudi na kopnu.

Pročitajte ovdje: Korištenje Starlinka na brodovima postaje novi trend

Dajući ideju o razmjerima ove revolucije, Nick Chubb, direktor strategije za Theitus, predstavio je rezultate istraživanja za HFW i Cyberowl, koju su pokazali da od 73 brodovlasnika, njih 43% planira uvesti LEO usluge u sljedećih 12 mjeseci. Zasebno, nekih 7.000 brodova već koristi LEO vezu.

Primarna upotreba LEO usluga bila je za komunikaciju s posadom i za njihovu dobrobit, iako one pružaju mogućnost mnogo veće povezanosti između ureda i broda.

Pročitajte ovdje: Maersk uvodi Starlink na više od 300 svojih brodova

Unatoč tome, mnogi u industriji nisu toliko uvjereni očito vjerujući da oni koji se svakodnevno suočavaju s vrlo stvarnim opasnostima plovidbe, nisu sposobni odgovorno koristiti internet.

Prigovori se svode na dvije stvari – izolacija posade u svojim kabinama sa svojim uređajima umjesto zajedničkog druženja i osjećaj bespomoćnosti suočavajući se s obiteljskim problemima tisućama milja daleko od kuće.

Dolazak stvarne širokopojasne povezanosti na brodove znači da pomorci mogu raditi stvari koje svi rade kod kuće – prekomjerno gledati Netflix ili slične usluge, voditi duge razgovore putem servisa za razmjenu poruka s prijateljima i obitelji, igrati online igre, i tako dalje.

Ideju mladog pomorca koji radije sjedi u svojoj kabini i igra online igre sa svojim prijateljima, kao što to radi kod kuće, nego da se druži sa svojim kolegama iz posade, jedan je rukovoditelj promatrao s očiglednim užasom, ističe Pomorstvo.info.

Ne treba u potpunosti negirati potencijalne probleme s izolacijom koji mogu proizaći iz ovakvog ponašanja, no ni pokušati kontrolirati pristup pomoraca i korištenje interneta u njihovo slobodno vrijeme. Potrebno je stvoriti uvjete na brodu koji će potaknuti posadu na druženje.

To znači ulaganje u stvari kao što su oprema za teretanu, stolni nogomet, televizori s velikim ekranom i streaming servisima, kvalitetna hrana za poticanje zajedničkog provođenja vremena za večerom i tako dalje. Ništa od ovoga nije revolucionarno, ali iznenađujuće je koliko brodova ne nudi takve pogodnosti.

Postoji i zabrinutost da bi pomorci mogli patiti od umora, a time i povećane opasnosti na poslu zbog prekomjernog gledanja emisija i sličnog. Opravdana zabrinutost, ali se također primjenjuje na mnoge poslove na kopnu i to nije nešto što poslodavci mogu regulirati.

Na temelju šire internetske povezanosti, pomorci će znati više i o svojim obiteljskim problemima, što može uzrokovati da se osjećaju bespomoćno jer se nalaze daleko. To će biti istina za neke, ali za mnoge druge će omogućiti da sudjeluju u svojoj obitelji i ponude pomoć i podršku, iako virtualno. Vlasnici i upravitelji mogu pomoći u pružanju usluga podrške za pomorce i njihove obitelji, a brodarske tvrtke bi također mogle htjeti omogućiti kraće vrijeme boravka na brodu.

LEO revolucija promijenit će odnose između posade i povezanosti sa svijetom, čineći njihove živote puno bližima onome što ostali na obali uživaju – industrija to mora prihvatiti, a ne bojati se toga.

U tijeku je revolucija internetskog povezivanja na moru, ali izgleda da mnogi brodovlasnici i upravitelji imaju problema s povjerenjem u svoje pomorce kada je riječ o korištenju interneta, piše Seatrade Maritime, a prenosi Pomorstvo.info.

Na nedavnom sudjelovanju na Seatrade Maritime Crew Connect Globalu u Manili došlo je do sučeljavanja publike koja je sjedila sa svojim mobilnim telefonima, tabletima i prijenosnim računalima, dok je u isto vrijeme izražavala ozbiljnu zabrinutost zbog dopuštanja pomorcima da rade potpuno istu stvar dok su na brodu, uključujući i u njihovo slobodno vrijeme.

Dolaskom Space X-ovog StarLinka za pomorstvo početkom ove godine, usluge satelitske komunikacijske niske zemljine orbite (LEO) odjeknule su na sceni uzrokujući malu revoluciju i konačno dajući onima na moru istu razinu povezanosti koju imaju ljudi na kopnu.

Pročitajte ovdje: Korištenje Starlinka na brodovima postaje novi trend

Dajući ideju o razmjerima ove revolucije, Nick Chubb, direktor strategije za Theitus, predstavio je rezultate istraživanja za HFW i Cyberowl, koju su pokazali da od 73 brodovlasnika, njih 43% planira uvesti LEO usluge u sljedećih 12 mjeseci. Zasebno, nekih 7.000 brodova već koristi LEO vezu.

Primarna upotreba LEO usluga bila je za komunikaciju s posadom i za njihovu dobrobit, iako one pružaju mogućnost mnogo veće povezanosti između ureda i broda.

Pročitajte ovdje: Maersk uvodi Starlink na više od 300 svojih brodova

Unatoč tome, mnogi u industriji nisu toliko uvjereni očito vjerujući da oni koji se svakodnevno suočavaju s vrlo stvarnim opasnostima plovidbe, nisu sposobni odgovorno koristiti internet.

Prigovori se svode na dvije stvari – izolacija posade u svojim kabinama sa svojim uređajima umjesto zajedničkog druženja i osjećaj bespomoćnosti suočavajući se s obiteljskim problemima tisućama milja daleko od kuće.

Dolazak stvarne širokopojasne povezanosti na brodove znači da pomorci mogu raditi stvari koje svi rade kod kuće – prekomjerno gledati Netflix ili slične usluge, voditi duge razgovore putem servisa za razmjenu poruka s prijateljima i obitelji, igrati online igre, i tako dalje.

Ideju mladog pomorca koji radije sjedi u svojoj kabini i igra online igre sa svojim prijateljima, kao što to radi kod kuće, nego da se druži sa svojim kolegama iz posade, jedan je rukovoditelj promatrao s očiglednim užasom, ističe Pomorstvo.info.

Ne treba u potpunosti negirati potencijalne probleme s izolacijom koji mogu proizaći iz ovakvog ponašanja, no ni pokušati kontrolirati pristup pomoraca i korištenje interneta u njihovo slobodno vrijeme. Potrebno je stvoriti uvjete na brodu koji će potaknuti posadu na druženje.

To znači ulaganje u stvari kao što su oprema za teretanu, stolni nogomet, televizori s velikim ekranom i streaming servisima, kvalitetna hrana za poticanje zajedničkog provođenja vremena za večerom i tako dalje. Ništa od ovoga nije revolucionarno, ali iznenađujuće je koliko brodova ne nudi takve pogodnosti.

Postoji i zabrinutost da bi pomorci mogli patiti od umora, a time i povećane opasnosti na poslu zbog prekomjernog gledanja emisija i sličnog. Opravdana zabrinutost, ali se također primjenjuje na mnoge poslove na kopnu i to nije nešto što poslodavci mogu regulirati.

Na temelju šire internetske povezanosti, pomorci će znati više i o svojim obiteljskim problemima, što može uzrokovati da se osjećaju bespomoćno jer se nalaze daleko. To će biti istina za neke, ali za mnoge druge će omogućiti da sudjeluju u svojoj obitelji i ponude pomoć i podršku, iako virtualno. Vlasnici i upravitelji mogu pomoći u pružanju usluga podrške za pomorce i njihove obitelji, a brodarske tvrtke bi također mogle htjeti omogućiti kraće vrijeme boravka na brodu.

LEO revolucija promijenit će odnose između posade i povezanosti sa svijetom, čineći njihove živote puno bližima onome što ostali na obali uživaju – industrija to mora prihvatiti, a ne bojati se toga.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video